خبرگزاری کار ایران

نماینده وزیر راه در امور زیربنایی:

کشته شدن 185 هزار ایرانی در تصادفات 10 سال گذشته/افزایش سالانه 4000 یتیم ناشی از فوت پدر در تصادفات/خطر تصادفات 15 برابر زلزله است

کشته شدن 185 هزار ایرانی در تصادفات 10 سال گذشته/افزایش سالانه 4000 یتیم ناشی از فوت پدر در تصادفات/خطر تصادفات 15 برابر زلزله است
کد خبر : ۸۴۳۹۴۶

نماینده وزیر در امور زیربنایی و طرح‌های ویژه با بیان اینکه 67 درصد تصادفات مربوط به راه‌های برون‌شهری می‌شود، گفت: 23 درصد از تصادفات در راه‌های درون‌شهری رخ می‌دهد. همچنین بیشترین تصادفات را در مناطق مسکونی که راه‌های برون‌شهری از آن عبور کرده شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حسین میرشفیع در نشست خبری بررسی‌ خسارت‌های تصادفات جاده‌ای با بیان اینکه در کشورمان با حجم زیادی از تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از این تصادفات مواجه هستیم، اظهار داشت: تعداد کشته‌ها در سال بیش از 17 هزار نفر است. همچنین تصادفات 370 هزار مجروح بر جای می‌گذارند که امکانات دولت کفاف کاهش این حجم از تصادفات را ندارد.

نماینده وزیر در امور زیربنایی و طرح‌های ویژه ادامه داد: توانسته‌ایم با مشارکت مردم و دهیاری‌ها 6000 کیلومتر راه روستایی را آسفالت کنیم و برای افزایش زیرساخت‌های جاده‌ای نیاز به مشارکت مردمی و انجمن‌ها داریم.

وی با اشاره به استانداردهای تصادفات جاده‌ای در کشورهای خارجی گفت: میزان تلفات ناشی از تصادفات در کشورهای خارجی 5 نفر در 100 هزار نفر است که طبق این استاندارد، میزان تلفات تصادفات جاده‌ای در ایران باید سالانه 4000 نفر باشد و نه 17 هزار نفر.

میرشفیع با بیان اینکه عامل انسانی سهم 60 درصدی در بروز تصادفات جاده‌ای دارد، گفت: 40 درصد باقی مانده مربوط به خودرو و جاده است که از این رو برای ارتقاء سطح جاده‌های کشور 1500 نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده که قرار بر این است که سازمان راهداری نسبت به رفع 240 نقطه اقدام کند.

این مقام مسئول با اشاره به آخرین آمار تصادفات جاده‌ای در 7 ماه گذشته گفت: در 7 ماه اول امسال میزان تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای، 11000 نفر بوده که مجروحان هم آمار 228 هزار نفری دارند.

وی گفت: تعداد تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در مهر ماه امسال نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است که سهم راه‌های روستایی 13 درصد بوده که امسال به 10 درصد کاهش یافته اما آمار تلفات همچنان بالا است چراکه طول راه‌های روستایی از 70 هزار کیلومتر به 110 هزار کیلومتر افزایش یافته و همچنین تعداد خودروهای شخصی بالا رفته است.

میرشفیع ادامه داد: یکی دیگر از عوامل افزایش آمار تلفات در راه‌های روستایی شرایط هندسی این مسیرها و کمبود امکانات و تجهیزات در مسیر است. همچنین عبور حیوانات وحشی و اهلی و نقص سیستم روشنایی سهم بالایی در بروز تصادفات در راه‌های روستایی دارند.

نماینده وزیر در امور زیربنایی و طرح‌های ویژه با بیان اینکه 67 درصد تصادفات مربوط به راه‌های برون‌شهری می‌شود، گفت: 23 درصد از تصادفات در راه‌های درون‌شهری رخ می‌دهد. همچنین بیشترین تصادفات را در مناطق مسکونی که راه‌های برون‌شهری از آن عبور کرده شاهد هستیم.

میرشفیع با تاکید بر اینکه در 10 سال گذشته 185 هزار نفر براساس تصادفات جاده‌ای جان باختند، گفت: هر سال 3000 تا 4000 یتیم به این جمعیت بابت از دست رفتن سرپرست خانوار در تصادفات جاده‌ای اضافه خواهد شد.

میرشفیع با تاکید بر اینکه خطر رانندگی در ایران 15 برابر زلزله است، گفت: خسارات تصادفات جاده‌ای 6 تا 7 درصد تولید ناخالص کشور را تشکیل می‌دهند که این رقم بسیار قابل توجه‌ای است.

وی همچنین با اشاره به تاثیر افزایش قیمت بنزین در کاهش تصادفات جاده‌ای گفت: باید دید مردم تقاضای سفر را چگونه مدیریت می‌کنند و چه مقدار از سفرها به سمت حمل و نقل عمومی هدایت خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز