خبرگزاری کار ایران

رییس کل بیمه مرکزی:

شبکه فروش می‌تواند با کمک استارت آپ‌ها بازارهای جدیدی را خلق کند

شبکه فروش می‌تواند با کمک استارت آپ‌ها بازارهای جدیدی را خلق کند
کد خبر : ۷۰۳۰۹۴

رعایت اصول اساسی بازاریابی و استفاده از ابزارهای نوین توسعه تجارت برای تداوم فعالیت و بقای شرکت‌های بیمه ای یک ضرورت انکارناپذیر است.

به گزارش ایلنا، غلامرضا سلیمانی در جمع اعضای انجمن های صنفی نمایندگان بیمه سخن، با اعلام این مطلب گفت: ورود نمایندگان بیمه ای و کادر شبکه فروش در تصمیم سازی ها به نفع شرکت های بیمه است چراکه شبکه فروش نقاط قوت و ضعف محصولات بیمه ای را به خوبی می شناسد و می توانند در اصلاح ساختارهای تولید محصول و بسته های بیمه ای اظهارنظر کنند.

وی با تاکید بر اهمیت تجارب و دانش بازاریابی نمایندگان فروش بیمه اظهار داشت: نمایندگان منتظر ابلاغ ها و ارائه راهکارها توسط نهاد ناظر نباشند و خودشان با استفاده از پیشینه حرفه ای و دانش فنی خود راه حل هایی را برای بهبود وضعیت صنعت بیمه ارائه کنند.

رییس کل بیمه مرکزی ادامه داد: اگر مصوبات شورای عالی بیمه با منافع بیمه گران و بیمه گذاران در تعارض باشد قطعا در هنگام اجرا با مشکل روبرو خواهد شد و به همین خاطر نمایندگان باید با ارائه پیشنهاد و نقطه نظرات خود در وضع قوانین و آیین نامه ها مشارکت داشته باشند.

سلیمانی افزود: به جرات می گویم مهمترین قشری که می تواند جلوی فساد، تخلف و تقلب در صنعت بیمه را بگیرد مجموعه نمایندگان و کادر شبکه فروش بیمه ای هستند که با تحقق این امر در وضعیت معیشتی آنان نیز تحولی اساسی صورت خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: هر چقدر مردم از عملکرد صنعت بیمه ناراضی باشند اقبال آنان به خرید بیمه نامه نیز کمرنگ خواهد شد که البته این نارضایتی ریشه در عوامل گوناگونی دارد که ضعف قوانین موجود، تخلف نمایندگان و سوء رفتار برخی از فعالان صنعت بیمه از آن جمله به شمار می رود.

رییس شورای عالی بیمه با ابراز خرسندی از شادابی شبکه فروش صنعت بیمه و تعصب آنان به این صنعت بر اهمیت امر آموزش در توسعه صنعت بیمه تاکید و تصریح کرد: هر نیروی جدیدی که قصد ورود به صنعت بیمه را دارد باید نخست آموزش کافی را پشت سربگذارد تا آگاهانه در این عرصه فعالیت کند و در گام های بعد نظارت دقیق و پایش مستمر توسط شرکت های بیمه الزامی است.

سلیمانی از سخنان خود دغدغه های نمایندگان فروش بیمه را در خصوص فعالیت استارت آپ ها طبیعی دانست و ابراز داشت: صنعت بیمه باید مثل صنایع دیگر وجود واقعیتی به اسم استارت آپ ها را بپذیرد اما نگاه تهدید آلود به شبکه های دیجیتالی فروش بیمه نامه نگاه خوبی نیست و اگر هم تهدیدی در میان باشد باید آن را به فرصت تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: وضع قوانین و آیین نامه های متناسب و مدیریت صحیح فضای دیجیتال نه تنها به کسب بیمه ای نمایندگان شبکه فروش لطمه نمی زند بلکه با تهیه بسته های بیمه ای می توان بازارهای جدیدی را ایجاد کرد.

رییس کل بیمه مرکزی از استارت آپ ها، تکنولوژی های نوین و شرکت های دانش بنیان را به عنوان مسیرها میانبر رشد و توسعه کشور دانست و بیان کرد: متاسفانه صنعت بیمه تاکنون نتوانسته است از این ظرفیت عظیم به خوبی استفاده کند و ما با دقت و حساسیت راهکارهای توسعه قانونی استارت آپ ها را در شورای عالی بیمه بررسی خواهیم کرد تا به نتایج مطلوب تری برسیم.

سلیمانی افزایش ضریب نفوذ بیمه های زندگی در جامعه را سیاست اصلی و راهبرد استراتژیک نهاد ناظردانست و یادآور شد: نمایندگان با تکیه به تجارب خود در امر فروش بیمه نامه با ذائقه بیمه گذاران آشنایی بیشتری دارند و می توانند بسته های خاصی را پیشنهاد بدهند تا مردم برای خرید بیمه نامه های زندگی ترغیب و تشویق شوند.

وی افزود: در راستای توسعه بیمه های زندگی به شرکت تخصصی خاورمیانه مجوزی اعطا شده و مجوزهای دیگری نیز برای ورود شرکت های تخصصی فروش بیمه نامه های عمر در دست صدور است.

رییس شورای عالی بیمه اضافه کرد: نیروهای چابک و خوشفکر می توانند شرکت ها را از بحران نجات بدهند چرا که در عصر حاضر اصل رقابت پذیری فقط در گرو تامین سرمایه نیست و به توانمندی های نیروی انسانی بستگی دارد.

سلیمانی با اشاره به بازارهای بکر صنعت بیمه در حوزه های گوناگون از جمله وجود بیش از بیست و هفت میلیون مسکن در کشور عنوان کرد: اگر فعالان صنعت بیمه و در راس آنان نمایندگان شبکه فروش اهمیت این بازار بزرگ را درک کنند یک تجارت چند هزار میلیارد تومانی در انتظار صنعت بیمه خواهد بود و این صنعت علاوه بر تامین منافع کارکنان خود خواهد توانست در تولید ناخالص ملی نیز نقش ویژه ای را ایفا کند.

وی موفقیت شرکت های بیمه را در گرو فعالیت حرفه ای و باانگیزه شبکه فروش ارزیابی کرد و از نمایندگان بیمه و شبکه فروش خواست در بحث فروش بیمه نامه ها رضایت بیمه گذاران و اصول حرفه ای را در نظر داشته باشند.

رییس کل بیمه مرکزی در پایان تشکیل کمیته صیانت را در راستای حمایت از بیمه گران و بیمه گذاران برشمرد و با اشاره به اتفاقات تلخ برخی از موسسات اعتباری در کشور گفت: ما به عنوان نهاد ناظرنسبت به شبکه فروش حساسیت ویژه ای داریم که دلیل اصلی آن اهمیت حقوق بیمه گران و بیمه گذاران است.

گفتنی است در آغاز این نشست نمایندگان شانزده شرکت بیمه ای با طرح دیدگاه ها و مشکلات خود از رییس کل بیمه مرکزی درخواست کردند در تصمیم سازی ها از نقطه نظرات آنان نیز استفاده شود که این موضوع با استقبال دکتر غلامرضا سلیمانی روبرو شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز