خبرگزاری کار ایران

لطفی مطرح کرد؛

ضرورت نهادینه کردن مصرف کالای ایرانی به عنوان فرهنگ ملی/ آمادگی شستا برای تامین مواد اولیه کارخانه ها

ضرورت نهادینه کردن مصرف کالای ایرانی به عنوان فرهنگ ملی/ آمادگی شستا برای تامین مواد اولیه کارخانه ها
کد خبر : ۶۳۴۷۱۷

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ از سوی رهبر انقلاب با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» تاکید کرد: امروز آحاد جامعه در یکی از بزنگاه‌های مهم تاریخی اقتصاد ملی قرار دارند تا با ترجیح و انتخاب محصولات ایرانی، از تولید ملی حمایت کنند.

به گزارش ایلنا، مرتضی لطفی گفت: مردم باید پای تولیدات داخلی ایستاده و تولیدکنندگان باید کالاهای رقابتی و با کیفیت به جامعه تحویل دهند ضمن آنکه تولیدکنندگان نباید از این موضوع سوءاستفاده کرده و ایرانیان نیز باید عرق ملی نسبت به کالاهای داخلی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه نیاز به «نهضت ارتقای کیفیت» در تولیدات داخلی داریم، اظهار داشت: اگر این امر مورد توجه قرار گیرد، خود به خود مردم به مصرف کالای ایرانی راغب‌‌‌‌تر می‌‌‌‌‌شوند و بی‌‌‌شک اکسیر حیات بخش اقتصاد ایران، توجه همگان به افزایش وزن و کیفیت تولید ملى است.

مدیرعامل شستا افزود: هیچ کشوری به توسعه نرسیده مگر آنکه مردم آن کشور مصمم شدند که از کالاهای تولیدی کشور خود استفاده کنند.

لطفی ادامه داد: در سایه این حمایت ملى و به وجود آوردن بستر و زمینه مناسب براى سرمایه‌‌‌‌گذارى جدید و حفظ سرمایه‌‌‌گذارى‌‌‌هاى موجود با توجه به بازسازى و نوسازى و رقابتى ساختن آنها می‌‌‌‌توان به آینده کشور و اشتغال پایدار و منافع ملى، احساس نشاط و سرزندگى جوانان و رضایت مصرف‌‌‌کنندگان امید بست. 

وی با بیان اینکه هر نوع مانعی که بر سر راه تولید است باید رفع شود، تصریح کرد: باید امنیت سرمایه‌گذاری، شغلی و مسائلی که مربوط به تولید است، تأمین شود که مجموعه این‌ها می‌تواند به تولید درست منجر شود. 

مدیرعامل شستا اضافه کرد: حمایت از کالای ایرانی راهبردی است که همه مردم کشور باید آن را در سال ۱۳۹۷ پیگیری کنند تا چرخ بنگاه‌های کوچک و متوسط بیشتر به حرکت دربیاید و شکوفایی اقتصادی را برای کشور حاصل کند، این امر قطعا می‌تواند اشتغال‌‌‌زایی را برای جوانان کشور در پی داشته باشد. حمایت از تولید و حمایت از کالای ایرانی در دو سطح، یکی نظام تصمیم‌‌‌گیر، برنامه‌‌‌ریز، سیاستگذار و قانون‌‌‌‌گذار که به تولید جهت می‌‌‌دهد باید درخصوص مسایل مختلف از جمله امنیت سرمایه‌‌‌‌گذاری در تولید، تثبیت نرخ ارز، تامین تکنولوژی و ماشین‌‌‌‌آلات روز، حذف قوانین موازی و دست و پاگیر و موانع توسعه کسب و کار و... بکوشد و در سطح دوم به مشارکت مردم برای تحقق برنامه‌‌‌‌ها برمی‌‌‌‌‌گردد، منشا ایجاد شغل و رفاه ملی از تولید ملی و داخلی حاصل می‌‌‌شود. بر این اساس باید اراده مردم برای تولید کالای داخلی افزایش یابد و موانع تولید نیز برداشته شود.

لطفی پیرامون نقش رسانه‌‌‌‌ها نسبت به تحقق این شعار خاطرنشان کرد: صداوسیما و دیگر رسانه‌ها وظیفه دارند مردم را به استفاده از کالاهای داخلی تشویق کنند و فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی را در بین مردم گسترش دهند و این نکته را بین مردم جا بیندازند که اگر جنس ایرانی از لحاظ کیفیت کمی پایین‌تر از مشابه خارجی خود است اما برای حمایت از کارگران باید از آن استفاده کنیم تا تولیدکنندگان بتوانند در ازای این حمایت ما نسبت به افزایش کیفیت خود اقدام کنند. 

وی درباره نقش و وظیفه مردم در قبال این شعار نیز ابراز داشت: مردم وظیفه دارند هنگامی که به بازار مراجعه می‌کنند در صورت وجود جنس ایرانی از آن استفاده کند و اولویت خود را جنس خارجی قرار ندهد و این را بدانند که همین خرید جنس ایرانی زمینه اشتغال جوانان را فراهم کرده است.

مدیرعامل شستا افزود: روشن است که این مردم هستند که می‌توانند با حمایت فراگیر خود از کالاهای ایرانی و تولید ملی به کمک رونق و پویایی حوزه اقتصاد بیایند. اکنون تورم و بیکاری دو معضل آسیب‌رسان در حوزه اقتصاد کشور هستند که عموم مردم با حمایت قاطعانه خود از تولیدات ملی و کالاهای ایرانی می‌توانند از نقش آفرینی بی‌بدیلی در حل آن‌ها برخوردار باشند.

لطفی اضافه کرد: بدون تردید آینده اقتصاد ایران با مشارکت آگاهانه و حمایت‌های فراگیر ملت از تولیدات داخلی و کار و تلاش جهادی و مضاعف مسئولان کاملاً روشن و امید‌بخش است.

وی افزود: شستا براى تحقق این امر از هیچ کوششى فروگذار نخواهد کرد و سال ١٣٩٧ را به فضل الهى با همکارى همه هلدینگ‌ها و شرکت‌های تحت پوشش و متخصصان و جوانان دانشمند و نهادهاى دانش‌‌‌بنیان و همکارى جانبه سایر مجموعه‌‌‌ها به ویژه دولت، بانک‌ها، گمرک، امور مالیاتی، مجلس شورای اسلامی، دستگاه قضایی، مبارزه با فساد و قاچاق به سال کار و تلاش مجاهدانه در صیانت از تولید ملى و ارتقای سطح کمى و کیفى آن و سال فتح بازارهاى هدف، براى جذب و نفوذ کالاى ایرانى بدل خواهیم ساخت تا ان‌شاالله «خرید کالای ایرانی انتخاب پر افتخار براى همه ایرانیان»، پایدارتر و استوارتر باقی بماند. 

مدیرعامل شرکت سرمایه‌‌‌گذاری تامین اجتماعی در پایان بر آمادگی شستا برای تامین کلیه مواد اولیه و مایحتاج ضروری شرکت‌ها و کارخانجات و عرضه تولیدات داخلی برای مصرف‌کنندگان کشورمان تاکید کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز