خبرگزاری کار ایران

با حضور صد درصدی سهامداران؛

مجمع سالانه «به پرداخت ملت» برگزار شد

مجمع سالانه «به پرداخت ملت» برگزار شد
کد خبر : ۶۲۲۰۴۹

در مجمع سالانه شرکت به پرداخت ملت ضمن استماع گزارش هیات مدیره و بازرس قانونی شرکت، صورت های مالی سال (دوره) مالی منتهی به سی اسفند نود و پنج تصویب شد.

مجمع سالانه شرکت به پرداخت ملت برای دوره مالی منتهی به اسفند ۹۵، امروز با حضور ۱۰۰ درصدی سهامداران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در مجمع عادی سالانه دوره مالی منتهی به اسفند ۹۵ شرکت به پرداخت ملت که به ریاست علی حکیم جوادی نماینده سهامدار عمده و مدیرعامل هلدینگ بهسازان فردا، مرتضی ترک تبریزی مدیر فناوری اطلاعات بانک ملت به عنوان ناظر اول، اسدالله همتی عضو هیات مدیر هلدینگ بهسازان فردا به عنوان ناظر دوم و اسمعیل مینایی مدیر مالی و پشتیبانی هلدینگ بهسازان فردا به عنوان منشی برگزار شد، ضمن استماع گزارش هیات مدیره و بازرس قانونی شرکت، صورت های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۹۵ تصویب شد.

با تصویب حاضرین در مجمع مقرر شد ۹۰ درصد سود خالص معادل یک هزار و ۲۶۷ ریال بین سهامداران توزیع شود.

همچنین مؤسسه حسابرسی آروین ارقام پارس مجددا به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت به پرداخت ملت برای سال مالی ۹۶ انتخاب شد.

در ادامه این جلسه، بنابراعلام علی حکیم جوادی رئیس مجمع، تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیات مدیره و پاداش هیات مدیره بعد از تصمیم گیری به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

شفاف سازی عملکرد سال ۹۵

همچنین رستم شاه گشتاسبی، مدیرعامل «پرداخت» در تشریح عملکرد شرکت در سال مالی گذشته به افزایش نیروی انسانی و تعداد کارکنان در استخدام مجموعه اشاره کرد و گفت: ۲۰ نیروی فنی و ستادی در سال گذشته به دلیل حجم گسترده کار به شرکت اضافه شد.

وی در واکنش به صحبت نماینده سهامدار عمده مبنی بر اینکه افزایش حقوق و دستمزد کارکنان بیش از نرم تعیین شده بوده گفت: بخشی از رشد این متغیر مرتبط به جبران خدمت و پاداش و کارانه و همچنین افزایش دستمزد براساس مصوبه شورای عالی کار و افزوده شدن ۲۰ نفر نیروی انسانی بوده است.

حفظ سهم ۱۸ درصدی بازار

این مقام مسئول به برنامه این شرکت به منظور حفظ سهم ۱۸ درصدی بازار پرداخت و گفت: با توجه به موقعیت سنجی در شبکه پرداخت در نظر داریم برای سال جاری ۳۰۰ هزار پذیرنده جدید را خریداری کنیم؛ این در حالی است که ۱۵۰ هزار از این تعداد پایانه فروشگاهی مربوط به دستگاه هایی بوده که سال پیش از رده خارج شده و قرار است امسال جایگزین شود.

به گفته وی، سال گذشته تعداد دستگاه های pos به میزان ۲۰۰ هزار دستگاه افزایش داشت که سال جاری ۱۰۰ هزار دستگاه بیشتر اضافه خواهد شد.

گشتاسبی در ادامه به اهم اقدامات انجام شده در سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: تمدید تفاهمنامه با شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک)، خرید ۲۰۶ هزار و ۹۹۵  دستگاه کارتخوان، تمدید قرارداد نصب، راه اندازی و خدمات پایانه های فروشگاهی با شرکت مهندسی سیستم یاس ارغوانی به ارزش ۷۰۰ میلیارد ریال و تبدیل شرکت از سهامی خاص به عام از جمله اقدامات قابل توجه مجموعه بوده است.

وی افزود: رشد کارمزدهای دریافتی و قابل دریافت از شاپرک به ۹۱ درصد، انعقاد ۳ فقره قرارداد با بانک ملت به ارزش ۱۱۷ هزار میلیون ریال، تمدید قرارداد با شرکت زیرساخت امن تراکنش ها، خرید خدمات از شرکت های ایرانسل و همراه اول، کسب ۲ هزار و ۸۸۹ میلیارد ریال سود حاصل از سرمایه گذاری ها و فعالیت های تامین مالی، قراردادهای منعقده با شرکت بهسازان ملت و تسویه مالیات های عملکرد، حقوقی و تکلیفی تا پایان سال ۹۴ از دیگر اقدامات اساسی این شرکت در سال گذشته است.

مهم ترین برنامه های «پرداخت» در سال ۹۶

مدیرعامل «پرداخت» همچنین مهم ترین برنامه های شرکت در سال جاری را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در نظر داریم ۲۵ درصد از سهم مبلغ تراکنش ها از سیستم شاپرک را افزایش دهیم و به این منظور قرارداد با چند بانک بزرگ کشور در دستور کار قرار گرفته که در سال جاری به نتیجه خواهد رسید.

گشتاسبی شناسایی مشتریان ویژه، خرید ۳۰۰ هزار دستگاه پایانه فروش، افزایش فروش شارژ اپراتورهای کشور، تقویت نرم افزارهای موبایل سکه، توسعه کم هزینه کد دستوری #۱۴۷* و هدف گذاری پرداخت های الکترونیکی مشتریان ویژه را از دیگر سیاست گذاری های سال ۹۶ عنوان کرد.

این مقام مسوول در پایان پیش بینی سود ۲ هزار و ۶۷۲ ریالی برای سال مالی ۹۶ محافظه کارانه دانست و خاطرنشان کرد: این مجموعه از ظرفیت های بالاتری برخوردار بوده که امید است در سال جاری خبرهای خوشایند را به گوش سهامداران برسانیم.

روند فروش و افزایش هزینه های مالی

فرشاد مدیر مالی شرکت به پرداخت ملت در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه افزایش هزینه های مالی در سال ۹۴ و روند فروش در سال گذشته، اعلام کرد: هزینه‌های مالی شرکت در سال ۹۴ استثنایی بود به این ترتیب که انباشته مطالبات بانک ملت از بهای دستگاه های پوز را در سال یادشده به روز کردیم و هزینه سنوات سال ۹۱ تا ۹۴ بر اساس نظر بازرس قانونی به عنوان هزینه‌های دوره شناسایی شد، این در حالی است که هزینه های مالی در سال گذشته به کمتر از نصف تغییر کرده و به مرور کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در ارتباط با روند فروش نیز بانک مرکزی قسمت عمده ای از کارمزد PSP را حذف کرد اما در اواسط سال ۹۴ و همچنین سال ۹۵ این کارمزد قدری نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است. همچنین هزینه فروش شارژ در این امر بی تاثیر نبوده است.

ورود به حوزه بازاریابی

مرتضی ترک تبریزی مدیر فناوری اطلاعات بانک ملت هم در ادامه با تاکید بر اینکه مجموعه به پرداخت ملت باید تمرکز بیشتری بر حوزه بازاریابی داشته باشد، گفت: خوشبختانه زیرساختهای خوبی ساخته شده و حمایت های خوبی از جانب هیات مدیره را شاهد هستیم، از همین روز لازم است به حوزه بازاریابی نیز جدی تر وارد شده و به بازارهای جدید بیاندیشیم.

وی ادامه داد: اقدام دیگری که می‌توان در مجموعه به کار گرفت ورود به بخش تولید دستگاه پایانه فروشگاهی است به این معنی که با توجه به حجم زیاد خرید در این حوزه اقدام به تولید این دستگاه ها با هزینه کمتر و کیفیت بالاتر کرده تا حفظ سهم خود در بازار نسبت به ارتقای جایگاه خود نیز تلاش کنیم.

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز