خبرگزاری کار ایران

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری عنوان کرد:

۲۲۱ هزار و ۷۵۵ شکایت از پیامک‌های تبلیغاتی ثبت شده است/ مسدود شدن ۲ هزار و ۹۷۸ خط ارسال کننده پیامک انبوه مزاحم

۲۲۱ هزار و ۷۵۵ شکایت از پیامک‌های تبلیغاتی ثبت شده است/ مسدود شدن ۲ هزار و ۹۷۸ خط ارسال کننده پیامک انبوه مزاحم
کد خبر : ۵۶۰۳۶۹

مجید حقی گفت: تاکنون ۲۲۱ هزار و ۷۵۵ شکایت، در سامانه پیامکی ۱۹۵، ثبت شده است.

به گزارش ایلنا،  مجید حقی،  معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری با اشاره به توسعه امکانات سامانه پیامکی ۱۹۵ به عنوان مرجع ثبت شکایت از پیامک‌های تبلیغاتی گفت: با توجه به توسعه امکانات سامانه پیامکی ۱۹۵ و فراهم شدن امکان ثبت شکایت از پیامک‌های انبوه ارسالی از تلفن ثابت و سرشماره‌های تبلیغاتی، تاکنون ۲۲۱ هزار و ۷۵۵ شکایت، در سامانه ۱۹۵، ثبت شده است.

مجید حقی ادامه داد: از تعداد شکایت‌های پیامکی ارسالی به سامانه ۱۹۵، ۹۵ هزار و ۵۷۹ شکایت با قالب درست ارسال شده که از این تعداد ۹۰ هزار شکایت به خطوط تلفن همراه، ۱ و ۶۷۶ شکایت به خطوط تلفن ثابت و ۳ هزار و ۴۴۵ شکایت به سرشماره‌های تبلیغاتی مربوط است.

وی درباره نتایج بررسی شکایت‌های ثبت شده اظهار داشت: شکایت‌های ثبت شده در سامانه ۱۹۵ از سوی ۳۶ هزار و ۶۴۸ شاکی اعلام شده که پس از بررسی، حدود ۲ هزار و ۹۷۸ خطی که پیامک انبوه مزاحم از آنها ارسال می‌شده، مسدود شده است.

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری درباره قالب درست ارسال شکایت از پیامک‌های انبوه به سامانه ۱۹۵ تاکید کرد: مشترکین می‌توانند شماره ارسال‌کننده پیامک را برای شماره‌های تلفن ثابت به همراه کد مانند ********۰۲۱ و *******۰۲۶ و برای سرشماره‌های تبلیغاتی به شکل ***۱۰۰۰، ***۲۰۰۰، ***۳۰۰۰ و ***۵۰۰۰ و برای شماره‌های تلفن همراه شخصی به شکل *********۰۹ برای سامانه ۱۹۵ ارسال کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز