معاون وزیر راه و شهرسازی تشریح کرد:
آخرین وضعیت پروژه بزرگراه کربلا و تعریض محورهای منتهی به مرزهای عراق
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل از تکمیل عملیات تعریض و چهار خطه کردن محور حدفاصل کرمانشاه تا سر پلذهاب خبر داد و گفت: با ساخت ۸۰ کیلومتر در سالهای ۹۵ و ۹۶ میتوان گفت که ساخت بزرگراه کربلا نیز تقریباً به اتمام رسیده است.
به گزارش ایلنا، خیر اله خادمی، با اشاره به بازدید اخیر خود از زیرساختهای حملونقل استانهای مرزی با کشور عراق و محورهای در دستساخت جهت تسهیل سفر زوار حسینی در اربعین اظهار داشت: در بازدید از مرزهای غربی متوجه شدم که وزارت راه و شهرسازی در خصوص اربعین سنگ تمام گذاشته اما به نظرم در زمینه اطلاعرسانی اقدامات خود در تا حدی مظلوم واقع شده است.
وی افزود: در زمینه راهداری، بخش اعظم و تقریباً تمام جادههای جزو طرحهای ویژه اربعین از سوی سازمان راهداری و حملونقل جادهای روکش آسفالت شده و همچنین ساخت و تکمیل باندهای دوم از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل در حد قابلتوجهی پیشرفت داشته است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره بهسرعت اقدامات این وزارتخانه در اجرای طرحهای ویژه اربعین گفت: در سال اول طرحهای عمرانی اربعین، سازمان راهداری تمام طول جاده ایلام را بهعنوان پرترافیکترین محور در این ایام، روکش آسفالت کرد و بلافاصله در سال ۹۵ عملیات احداث باند دوم از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل آغاز شد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل از تکمیل عملیات تعریض و چهار خطه کردن حدفاصل کرمانشاه تا سر پل ذهاب خبر داد و گفت: ۸۰ کیلومتر در سالهای ۹۵ و ۹۶ ساختهشده است. البته بر اساس همین آمار بایست گفت که ساخت بزرگراه کربلا نیز تقریباً به اتمام رسیده است.
خادمی یادآور شد: از مجموع ۱۲۰ کیلومتر عملیات چهار خطه کردن محور حدفاصل ایلام تا مرز مهران حدود ۷۰ کیلومتر آن زیر بار ترافیک رفته است.
معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: باید توجه داشت که پیمانکاران شاغل در محور بدون در نظر گرفتن وضعیت اعتباری و نقدینگی دولت، شجاعانه این اقدامات را انجام دادهاند.
وی در ادامه بیان داشت: عملیات تعریض محور در خوزستان نیز ادامه دارد و از ۱۱۰ کیلومتر محور اهواز-سوسنگرد-چذابه، ۵۵ کیلومتر حدفاصل اهواز تا سوسنگرد در سنوات گذشته انجامشده است و از ۵۵ کیلومتر باقیمانده حدفاصل سوسنگرد به سمت مرز نیز حدود ۲۵ کیلومتر درگذشته چهار خطه شده است. ازاینرو ۲۵ کیلومتر باقیمانده نیز با پیشرفت متوسط ۵۰ درصد در دست اجرای عملیات است.
معاون وزیر راه شهرسازی از تکمیل عملیات تعریض و ۴ خطه کردن تمام محورهای منتهی به مرزهای غربی کشور تا اربعین سال آینده خبر داد و گفت: بهسازی جاده فعلی و انجام باند دوم طی دو الی سه سال کار بزرگی است؛ و طبق جدول هزینهکرد، حدود ۵۵۰ میلیارد تومان طی سه سال اخیر هزینه شده که البته بخشی از آن مطالبات پیمانکاران و الباقی از منابع سازمان راهداری و حملونقل جادهای، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل و ادارات کل استانی تأمین و هزینه شده است.
خادمی یادآور شد: زیرسازی پارکینگها در چذابه و مهران نیز توسط ادارات کل راه و شهرسازی از منابع استانی انجام شده است.
وی در خصوص بازگشایی گرههای ترافیکی شهر ایلام نیز بیان داشت: برای تسهیل تردد در ورودی شهر ایلام باید چند پل ساخته میشد که امروز به همت کارکنان راه و شهرسازی استانها زیر بار ترافیک رفته است. همچنین ساخت تونل غلاجه که باعث تفکیک محور ایلام به سمت اسلامآباد و حمیل میشود نیز امسال بهصورت موقت زیر بار ترافیک رفته است.
معاون وزیر راه و شهرسازی از همت و تلاش پایانههای مرزی برای ارائه خدمات به زائران قدردانی کرد و گفت: تمام زحمات و خدماتی که ارائه میشود زیر چتر تلاشهای پایانههاست و این در حالی است که پایانهها بدون انتفاع مالی این اقدامات را انجام میدهند.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل با اشاره به تلاشها و نقش رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای در تنظیم ترددها، نحوه مدیریت پایانههای مرزی و حملونقل در ایام اربعین امسال را اقدام بزرگی توصیف کرد.