خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات:

باید اعتماد مردم به پست افزایش پیدا کند/ کیفیت خدمات برای مردم مهم است

باید اعتماد مردم به پست افزایش پیدا کند/ کیفیت خدمات برای مردم مهم است
کد خبر : ۵۴۴۵۲۳

وزیر ارتباطات گفت: کیفیت خدمات برای مردم مهم است. باید مردم نسبت به ارائه خدمات واکنش نشان دهند

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش روز جهانی پست گفت: پست حوزه مهمی در زندگی مردم است و کاربرد زیادی در کشور دارد. امروزه خدمات پستی در حوزه تجاری و خدمات الکترونیک در حال ارائه است و بخش ارسال پستی نامه‌ها کاهش یافته و در بخش پست کالا افزایش داشته است. در سال 1390 درآمد شرکت ملی پست ایران 390 میلیارد تومان و در سال 1395 درآمد این شرکت به 850 میلیارد تومان افزایش یافته است. حجم کسب و کارهای ایران نسبت به کشور پیشتازی همچون آلمان در بحث پست کمتر است و خدمات نوین کمتری نیز در ایران وجود دارد که باعث شده حجم بازار پستی کشور آلمان با جمعیت کمتر، نسبت به ایران بیشتر باشد.

وزیر ارتباطات با اشاره به برنامه وزارت ارتباطات تا پایان دوره چهار ساله یادآور شد: تا پایان دوره چهار ساله قرار است چهار تا پنج شرکت بین المللی بزرگ ایجاد شود.

آذری جهرمی در رابطه با بازار پیک موتوری گفت: بازار پیک موتوری در ایران سالانه درآمدی در حدود 2 میلیارد دلار دارد این در حالی است که درآمد شرکت ملی پست ایران تنها 850 میلیارد تومان است. بخش خصوصی باید در حوزه پست سرمایه‌گذاری کند به همین منظور در برنامه صد روزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد دو اپراتور پستی برای حضور بخش خصوصی در حوزه صنعت پست قرار گرفته است که می‌تواند باعث رقابت به نفع مردم و ارتقای کیفیت شود.

وی با اشاره به پروژه دولت الکترونیک گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های حاکمیتی اجرای دولت الکترونیک است. بخش بزرگی از دولت الکترونیک در بخش جی ان ای اف است تا خدمات برای ارائه در بخش دولت الکترونیک آماده شود.

آذری جهرمی بهره‌وری را یکی از مهمترین مسائل در شرکت پست خواند و گفت: بخش بهره‌وری مسئله مهمی است که باید به آن رسیدگی شود. برای حل این مسئله باید نقشه راه به منظور افزایش درآمد شرکت پست ایجاد شود تا بدین وسیله معیشت کارمندان و پرسنل پست بهبود یابد که می‌تواند به افزایش بهره‌وری کار آنها موجب شود.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه باید اعتقاد مردم نسبت به پست دو برابر شود گفت: کیفیت خدمات برای مردم مهم است. باید مردم نسبت به ارائه خدمات واکنش نشان دهند. یکی از فعالیت‌‌های مثبت پست برای افزایش رضایت مشتریان، پرداخت غرامت در مدت زمان سریع یعنی کمتر از 48 ساعت است که می تواند رضایت بیشتر مردم را در پی داشته باشد.

آذری جهرمی با ابراز امیدواری از خدمات جی ان ای اف و سرویس دهی استاندارد گفت: باید حجم بازار پستی کشور تا پایان سال جاری حداقل به دو برابر افزایش یابد. ما امیدوار هستیم با افزایش کیفیت و افزایش بازار پست در شرکت پست درآمدزایی بسیار مناسبی ایجاد شود که می‌تواند معیشت کارمندان پست را بهبود دهد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز