خبرگزاری کار ایران

دبیر فدراسیون صادرات نفت و انرژی:

بدون تعامل با دنیا به جایی نمی رسیم /قبل از برجام عزت ایرانی متزلزل بود

بدون تعامل با دنیا به جایی نمی رسیم /قبل از برجام عزت ایرانی متزلزل بود
کد خبر : ۴۹۰۸۹۱

صالحی گفت: ما قبل از برجام افراد خود را برای انجام برخی کارها به عنوان افغانی به آلمان می فرستادیم یعنی عزت ایرانی دچار تزلزل شد.

به گزارش خبرنگار اقتصای ایلنا، صالحی دبیر فدراسیون صادرات نفت و انرژی در نشست خبری ستاد نفت و انرژی روحانی گفت: در برنامه سوم توسعه زمان دولت هفتم و هشتم علیرغم شائبه سیاسی نتایج کارهای اقتصادی بسیار خوب بود و رشد 6.8درصدی اشتغال 650 هزار نفر و تک نرخی شدن ارز را داشتیم که تمامی این نتایج در دوره هشت ساله دولت نهم و دهم از بین رفت .

وی افزود: ما در دولت گذشته به مدت 10 سال هیچ گونه سرمایه گذاری در بخش برق و انرژی نداشتیم و این میراثی است که به دولت یازدهم رسید.

صالحی تصریح کرد: کشور ما در زمینه انرژی های نو بسیار پرپتانسیل است و جزء هشت کشوری هستیم که امکان استفاده بالا از انرژی خورشید و باد را داریم و می توانیم 60 هزار مگاوات پتانسیل تولید با 60 میلیارد دلار سرمایه گذاری را داشته باشیم که اکنون در دولت یازدهم با واقعی سازی قیمت خرید برق و خرید تضمینی آن به مدت 20 سال این امکان فراهم شده است.

وی تاکید کرد: اکنون کشورهای دنیا معتقدند که ایران باید توسعه پیدا کند تا کشورهای منطقه نیز رشد کنند و با آمدن روحانی کشورها این تصور را دارند که ایران و اقتصاد منطقه شکوفا خواهند شد.

صالحی گفت: اکنون 300میلیون دلار جی دی پی در شان ایران نیست ایران با این مشخصات باید محور انرژی و بازیگر اصلی گاز و برق در منطقه باشد که پیش بینی می شود سالی 10 تا 20 میلیارد دلار بتوانیم از این مسیر درآمد زایی کنیم و تمامی این اتفاقات زمانی رخ می دهد که ما بتوانیم روابط خوبی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ما قبل از برجام افراد خود را برای انجام برخی کارها به عنوان افغانی به آلمان می فرستادیم یعنی عزت ایرانی دچار تزلزل شد اما امروز این کشورها به خوبی از ما استقبال می کنند .

صالحی تصریح کرد: اگر چهارسال بعد با دولت روحانی ادامه پیدا کند می توانیم مرکزی برای صادرات باشیم  و بازار دنیا را بگیریم اما بدون تعامل با دنیا هیچ راهی به جایی نمی بریم .

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز