مدیر مرکز خدمات پس از فروش شرکت عقابافشان در کرمان:
نسل جدید اتوبوسهای اسکانیا گوی سبقت را از رقبا ربودهاند/ رانندگان اتوبوس برای تعویض روغن هم به نمایندگیهای مجاز مراجعه کنند
اتوبوسهای دُرسا، مارال و VIP مارال از برند عقاب - اسکانیا گوی سبقت را از رقبا ربودهاند.
مدیر مرکز خدمات پس از فروش شرکت عقابافشان در کرمان تاکید کرد: نسل جدید اتوبوسهای اسکانیا از همه نظر راحت است؛ هم برای مسافر و هم برای راننده و مالک. اتوبوسهای دُرسا، مارال و VIP مارال از برند عقاب - اسکانیا گوی سبقت را از رقبا ربودهاند.
محمدحسین حسینینسب در گفتوگو با خبرنگار ایلنا با بیان این که یکی از مشکلات ما این است که برخی از رانندگان به دلایلی همچون رونق نداشتن بازار مسافر، به جای قطعات اصلی به خرید قطعات چینی و ترک روی آوردهاند تصریح کرد: این مسأله چند آسیب برای راننده و مالک به دنبال دارد. مهمترین آن این است که قطعه مورد استفاده، اصلی نیست و عمر کاری آن هم اصلاً توسط شرکتهای تولیدکننده آنها تضمین نمیشود. همچنین معلوم نیست چه لطمهای در طول زمان به قطعات دیگر میزند.
وی افزود: عمر قطعات چینی کمتر از عمر قطعات اصلی است و کسی که قطعه را نصب میکند متخصص آموزشدیده شرکت نیست و احتمال دارد به برخی قطعات دیگر خساراتی وارد کند که راننده از آن مطلع نشود.
مدیر مرکز خدمات پس از فروش شرکت عقابافشان در کرمان با تاکید بر این که قطعه چینی گارانتی ندارد افزود: با لحاظ کردن این موضوعات میتوان نتیجه گرفت که اگر یک قطعه حتی نصف قیمت قطعه اصلی باشد، با توجه به عمر قطعه و مشکلات ذکر شده آسیبش بیش از حسن آن است.
وی گفت: قطعهای که ما نصب میکنیم یکسال گارانتی دارد، اما قطعه غیراصلی گارانتی ندارد و کمتر از عمر یک قطعه اصلی کار میکند. من به رانندگان و مالکان توصیه میکنم که حتی برای تعویض روغن هم به نمایندگیهای مجاز خدمات پس از فروش مراجعه کنند.
مدیر مرکز خدمات پس از فروش شرکت عقابافشان در کرمان در مورد تأمین قطعه در نمایندگیهای خدمات پس از فروش شرکت عقابافشان افزود: هیچوقت در کرمان در حوزه خدمات پس از فروش نداشتهایم. هیچ وقت نشده که قطعهای تقاضا کنیم و در اسرع وقت به دستمان نرسد. هیچگاه، حتی در زمان تحریم، مشکلی از لحاظ خدمات پس از فروش نداشتهایم.
وی در مورد رونق فعالیت در بخشهای خدمات پس از فروش افزود: خدمات ما به اتوبوسهایی که میزان پیمایش و کیلومتر آنها بالاتر باشد بیشتر است؛ و بالا رفتن کیلومتر هم ارتباط مستقیم با تردد مسافر دارد. امروز به طور کلی بخش حمل و نقل جادهای چندان رونق ندارد و همین امر باعث کاهش مراجعه مالکان و رانندگان به تعمیرگاهها میشود. اما به هر حال وظیفه ما خدمترسانی است و این کار را به صورت 24 ساعته انجام میدهیم. درواقع، در هیچ جای استان کرمان نیست که ما به رانندگان خدماترسانی نداشته باشیم؛ در حد توانمان سعی میکنیم به تمامی رانندگان خدمترسانی کنیم.
مدیر مرکز خدمات پس از فروش شرکت عقابافشان در کرمان با اعلام اینکه به تازگی تغییراتی در مرکز خدمات پس از فروش عقاب افشان در کرمان روی داده است گفت: به تازگی جابهجایی مکانی داشتیم و اکنون در محل پایانه مسافربری کرمان در مساحتی حدود 3 هزار متر مستقر شدهایم. این مکان جدید طبق استانداردهای شرکت عقاب افشان و با حمایتهای مهندس اکبری راد ساخته شده است. امیدواریم در این مکان جدید بتوانیم همچون گذشته کیفیت خدمات خود را همواره ارتقا دهیم.
وی با اشاره به این که در مرکز خدمات پس از فروش کرمان قابلیت پذیرش روزانه 10 تا 15 اتوبوس را همزمان دارد اما فعلاً و در این فصل، میانگین حضور روزانه اتوبوسها بین 3 تا 4 دستگاه است افزود: مسافر مهمترین موضوع است. با افزایش مسافر، اتوبوسها بیشتر نیازمند خدمات میشوند؛ مثلاً شهریورماه و همچنین بهمن و اسفند تا نیمههای فروردین روزهای پرکار نمایندگیهاست. در مقاطع زمانی دیگر حجم کار کمتر است.
مدیر مرکز خدمات پس از فروش شرکت عقابافشان در کرمان با اشاره به اینکه فقط نمایندگی عقاب افشان را در کرمان در اختیار دارد و نمایندۀ برند دیگری نیست، در مورد میزان رضایت رانندگان از اتوبوسهای اسکانیا گفت: اگر مردم از خودرو راضی باشند، تمایل مالک هم برای خرید آن خودرو بیشتر میشود؛ البته باید این را هم در نظر گرفت که اتوبوس باید استانداردهای لازم را داشته باشد.
وی افرود: چند سال پیاپی بود که اسکانیا واقعاً بیرقیب بود، اما طی مدتی که فضاسازیهایی علیه این برند شکل گرفت، کمی از رونق اتوبوسهای این برند و تمایل به سفر با آن در میان مردم کاسته شد. طبیعتاً مالکان هم با درنظرگرفتن تقاضای مردم به سمت برند دیگر حاضر در بازار اتوبوس رفتند. اما مدتی است که دوباره کفۀ ترازو دارد به سمت اسکانیا سنگین میشود.
مدیر مرکز خدمات پس از فروش شرکت عقابافشان در کرمان تاکید کرد: نسل جدید اتوبوسهای اسکانیا واقعاً از همه نظر راحت است؛ هم برای مسافر و هم برای راننده و مالک. اتوبوسهای دُرسا، مارال و VIP مارال از برند عقاب - اسکانیا گوی سبقت را از رقبا ربودهاند.
وی درباره دورههای آموزشی و اهمیت آموزش در مراکز خدمات پس از فروش عقاب افشان نیز گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که در عقاب افشان همیشه مدنظر مدیران ارشد بوده موضوع آموزش است. همیشه دورههای مستمر، مفید و قابل توجهی برای کارشناسان بخشهای مختلف برگزار میشود. در مرکز خدمات کرمان همواره از دستاوردهای جدید بهرهمند میشویم؛ 8 مکانیک و یک سرپرست داریم که در تمام دورههای آموزشی اعلام شده حضور یافتهاند و اگر هم خارج از این دورهها نیاز به آموزش داشتهایم برایمان مهیا شده است.
مدیر مرکز خدمات پس از فروش شرکت عقابافشان در کرمان در مورد ویژگیهای مطلوب یک مرکز خدمات پس از فروش تأکید کرد: یکی از مهمترین ویژگیها این است که خدماترسانی تحت هر شرایطی بموقع انجام شود. وقتی راننده با اتوبوس به مشکل برمیخورد باید بتواند بهراحتی از نمایندگی کمک بخواهد تا نمایندگی در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام دهد.
وی افزود: ویژگی دوم وجود مکانیکهای باتجربه و مطلع از دانش روز است. در روند خدماترسانی، بهرهگیری از دانش روز به همراه تجربه بسیار تأثیرگذار است. تعمیرات مرتب و دلسوزانه، تعهد به کار و خدمت و نظم در کار از دیگر ویژگیهایی است که یک مرکز خدماتی را متفاوت و متمایز میکند. همچنین محیط فیزیکی مناسب تأثیر بسزایی بر روی رانندگان، مالکان، کارمندان و کارشناسان مراکز خدماتی دارد. محیط فیزیکی منظم و مرتب هم امنیت روانی و هم تسریع فعالیتها را به همراه دارد.