خبرگزاری کار ایران

ستار محمودی در حاشیه نمایشگاه یازدهم آب:

160 هزار میلیارد تومان کار نیمه تمام در بخش آب و برق کشور/ آب مهم‌ترین اولویت برنامه ششم توسعه

160 هزار میلیارد تومان کار نیمه تمام در بخش آب و برق کشور/ آب مهم‌ترین اولویت برنامه ششم توسعه
کد خبر : ۳۰۸۹۸۷

وزارت نیرو جزو اولین وزارتخانه‌هایی است که به تولید داخل اعتماد کرده لذا صنایع با همت خودشان و شرایط کشور، مورد پشتیبانی قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ستار محمودی قائم‌مقام وزیر نیرو در نشست تخصصی حمایت از ساخت داخل و توسعه صادرات و خدمات فنی و مهندسی و کالا که در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی آب و فاضلاب برگزار شد گفت: وزارت نیرو جزو اولین وزارتخانه‌هایی است که به تولید داخل اعتماد کرده لذا صنایع با همت خودشان و شرایط کشور، مورد پشتیبانی قرار گرفته‌اند.

وی خطاب به تولیدکنندگان داخل اظهار داشت: امیدواریم که تولیدات شما توام با رشد بازار ارتقا یابد اما با چالش‌های جدیدی نیز مواجه است.

وی افزود: ما در حوزه آب سالانه حدود  9 هزار میلیارد تومان ازمنابع عمومی دولت استفاده می‌کنیم که در برنامه ششم توسعه نیازمان حداقل 2 برابر این میزان خواهد بود و این به معنای توسعه بازار است و وزارت نیرو تلاش می‌کند که منابع آن را فراهم کند تا پروژه‌های سطح ملی اجرایی شود.

محمودی تصریح کرد: ما در سطح بنگاه‌ها باید با تکامل ظرفیت و اصلاح روش و تعامل دستگاه‌های کارفرما و اجراکننده توسعه بازار و کشور را در اولویت قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه آب و برق 160 هزار میلیارد تومان کار نیمه‌تمام باقی مانده اظهار داشت: از این میزان 24 هزار میلیارد تومان مربوط به حوزه آب و فاضلاب است که به صورت ناتمام باقی مانده است. یعنی ما باید بتوانیم حداقل 80درصد کارها را به اتمام برسانیم و رسیدن به این میزان پیشرفت نیازمند تامین منابع هستیم.

قائم مقام وزیر نیرو با اشاره به اینکه گام اول جهت حل مشکلاتبخش آب، تامین سرمایه است اظهار داشت: وزارت نیرو باید اعتبارات خودش را از منابع داخلی یا با تدوین وزارتخانه‌های برون‌مرزی مثل وزارت اقتصاد و دارایی، بانک مرکزی و سازمان مدیریت تامین کند و یا تعرفه‌ها را افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه کار امروز وزارتخانه و تولیدکنندگان به آینده نزدیک ختم نمی‌شود گفت: ما باید برنامه‌های درازمدت و در جهت اجرایی شدن اهداف برنامه‌های ششم و هفتم حرکت کنیم  و هر ساله مسیری را طی کنیم که حاشیه‌ها کمتر شود.

وی خاطرنشان کرد: وزارت نیرو طراحی کلی خود را تعریف کرده و می‌داند که در چه مسیری گام برمی‌دارد اما باید به لحاظ توان مالی و کمک تولیدکنندگان ارتقا یابد. البته در این مسیر فرصت‌های خوبی نیز در اختیار داریم.

محمودی ادامه داد: مهم‌ترین فرصتی که در اختیار ما قرار دارد این است که دولت روی بخش آب زوم کرده و جزو اولویت‌هاست به طوری که در برنامه ششم 3 موضوع خاص و در اولویت قرار گرفته که از همه اولاتر بخش آب است.

وی تصریح کرد: برگزاری جلسات متعدد و منظم دولت درشورای عالی آب مهم‌ترین دلیل در اولویت بودن بخش آب است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز