موفقیت بانک ملی ایران در طراحی و عملیاتی کردن سامانه سماح (ساماندهی متقاضیان اعزام به عتبات عالیات)
بانک ملی ایران سامانه سماح (ساماندهی متقاضیان اعزام به عتبات عالیات به ویژه در ایام خاص) به منظور ساماندهی اعزام مشتاقان زیارت امام حسین(ع) و دریافت روادید کشور عراق را با موفقیت طراحی و عملیاتی کرد.
بانک ملی ایران سامانه سماح (ساماندهی متقاضیان اعزام به عتبات عالیات به ویژه در ایام خاص) به منظور ساماندهی اعزام مشتاقان زیارت امام حسین(ع) و دریافت روادید کشور عراق را با موفقیت طراحی و عملیاتی کرد.
این سامانه براساس تفاهمنامه بین سازمان حج و زیارت و سفارت عراق جهت ساماندهی متقاضیان اعزام به عتبات عالیات به ویژه در ایام خاص(از جمله اربعین) با کوشش و تلاش تیم IT بانک ملی ایران در 2 فاز طراحی شده است که فاز اول آن با صرف بالغ بر 2100 نفر ساعت طراحی و از نیمه شهریور ماه سال جاری آغاز به کار کرد.
ویژگیهای فاز اول این پروژه شامل فرایند ثبت متقاضیان بصورت انفرادی و گروهی، فرایندها و گردش کار دریافت روادید عراق، فرایند انصراف، خسارت و ادغام، کارتابلهای راهبران، سهمیهبندی مرزهای خارجی، داشبوردهای مدیریتی و (گزارشات و نمودارها)، احراز هویت متقاضیان ثبتنام با استفاده از سرویس ثبت احوال و تبدیل و انتقال دسترسی و سایر اطلاعات از سامانههای سازمان حج و زیارت از ویژگیهای فاز اول این پروژه میباشد.
گفتنی است متقاضیان و اتباع ایران و سایر کشورها میتوانند پس از ورود به این سامانه با تکمیل فرمهای مربوطه به صورت انفرادی و گروهی جهت سفر عتبات و درخواست روادید از کشور عراق اقدام نموده و هزینههای ریالی دریافت روادید و خدمات ویژه(بیمه، هلال احمر، حمل و نقل و…) را به صورت آنلاین پرداخت نمایند و پس از آن جهت ارائه مدارک و پرداخت سایر هزینهها به کارگزاریهای سازمان حج و زیارت مراجعه کنند.