خبرگزاری کار ایران

رئیس شرکت فرودگاه‌ های کشور:

درآمد فرودگاه حضرت امام برابر با 53 فرودگاه کشور/بدهی 600 میلیارد تومانی ایرلاین‌ها به شرکت فرودگاه‌ها

درآمد فرودگاه حضرت امام برابر با 53 فرودگاه کشور/بدهی 600 میلیارد تومانی ایرلاین‌ها به شرکت فرودگاه‌ها
کد خبر : ۲۸۵۷۴۴

رئیس شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به ضرورت جداسازی فرودگاه‌های نظامی از غیر نظامی گفت: پس از جداسازی فعالیت‌های حوزه نظامی از غیر نظامی در فرودگاه حضرت امام درآمد این فرودگاه افزایش یافت و امروز درآمد فرودگاه حضرت امام برابر است با 53 فرودگاه کشور.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس شرکت فرودگاه‌ها در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش درآمدهای شرکت فرودگاه‌ها از محل افزایش پروازهای عبوری گفت: به طور عادی درآمد شرکت از محل پروازهای عبوری چیزی حدود 200 تا 300 میلیارد تومان در سال است که این رقم پس از اتفاقات منطقه اوکراین و منطقه خودمان در کشور عراق به 400 میلیارد تومان رسید.

وی افزود: البته این افزایش درآمد حاصل از افزایش پروازهای عبوری از آسمان ایران موقتی است اما باید تلاش کنیم با ارتقای خدمات بتوانیم بخشی از این افزایش درآمدها را حفظ کنیم.

مه‌آبادی با اشاره به بدهی ایرلاین ها به شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: متاسفانه مجموعه بدهی خطوط هوایی ایران به شرکت فرودگاه‌ها بیش از 600 میلیارد تومان است که بخشی از این بدهی‌ها به محدودیت‌های منابع شرکت‌های هواپیمایی برمی‌گردد.

رئیس شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه ایرلاین‌ها و دست‌اندرکاران صنعت هوایی کشورمان درگیر تحریم هستند گفت: سیاست دولت این است که در این شرایط افزایش قیمت ها برای ایرلاین‌ها را محدود کند.

وی ادامه داد: از سویی دیگر هرچند که آزادسازی نرخ بلیت هواپیما به صورت رسمی اعلام شده اما هنوز به اجرا نرسیده است و این فشاری بر روی ایرلاین‌ها به خصوص شرکت‌های ایران ایر و آسمان که مجبور هستند به مناطق محروم کشور هم سرویس دهند وارد آورده است.

مه‌آبادی با اشاره به بازنگری نقاط ممنوع پروازی و کاهش این نقاط گفت: دو مقوله در صنعت هوایی دنبال می‌شود که یکی خدمات‌رسانی به مردم و دیگری حفظ امنیت است که حفظ امنیت در حوزه نظامی تعریف شده است.

رئیس شرکت فرودگاه‌ها افزود: طبیعتاً حفظ امنیت استانداردهای خاص خود را دارد که حوزه نظامی این استانداردها را مصوب و اجرا می‌کند. اما معتقدم بهترین راهکار برای کاهش تبعات حفظ امنیت جداسازی فرودگاه‌های نظامی و ریل نظامی است که به روان شدن ترافیک بسیار کمک می‌کند.

وی ادامه داد: معتقدم از این شرایط که تقاضا برای استفاده از فضای عبوری کشورمان و توسعه حمل و نقل هوایی افزایش یافته باید به نحو احسن استفاده کنیم. این در حالی است که در فرودگاه‌های بین‌المللی جداسازی فعالیت‌های حوزه‌های غیر نظامی و نظامی تقریباً به بن‌بست رسیده است.

مه‌آبادی با اشاره به مزیت‌های جداسازی فرودگاه‌های نظامی از غیر نظامی گفت: پس از جداسازی فعالیت‌های نظامی و غیر نظامی در فرودگاه امام فضای بیشتری در این فرودگاه برای ارائه خدمات ایجاد شد و به دنبال آن درآمد فرودگاه حضرت امام افزایش یافت به طوری که در حال حاضر درآمد فرودگاه حضرت امام برابر با 53 فرودگاه کشور است.

 

ارسال نظر
پیشنهاد امروز