یک خبر مهم برای مودیان معاف از صدور حساب الکترونیکی
سازمان امور مالیاتی کشور، آییننامه نحوه تعیین مالیات و عوارض ارزشافزوده برای مؤدیان معاف از صدور صورتحساب الکترونیکی مصوب هیئت وزیران را جهت اجرا به ادارات امور مالیاتی کشور ابلاغ کرد.
به گزارش ایلنا، آئیننامه اجرایی ماده (۱۴) مکرر قانون پایانههای فروشگاهی و سامانه مؤدیان در خصوص نحوه تعیین مالیات و عوارض ارزشافزوده برای مؤدیان معاف از صدور صورتحساب الکترونیکی توسط هیئت وزیران به تصویب رسید.
براساس این آئیننامه، سازمان امور مالیاتی کشور میتواند تمام یا بخشی از مؤدیان را که میزان فروش سالانه آنها کمتر از حدنصاب موضوع ماده (۱۴) مکرر قانون پایانههای فروشگاهی و سامانه مؤدیان و تبصره (۱) آن است از صدور صورتحساب الکترونیکی که نوع آن توسط سازمان تعیین میشود معاف کند.
همچنین درصورتیکه میزان فروش کالا و خدمات هر مؤدی طی دوره از نصاب مقرر در ماده (۱۴) مکرر قانون پایانههای فروشگاهی و سامانه مؤدیان و تبصره (۱) آن عبور نماید، مؤدی مذکور از ابتدای دومین دوره بعد از اتمام دوره عبور فروش سالانه از نصاب مقرر، ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی با رعایت تبصره (۲) ماده (۱۴) مکرر قانون یاد شده است.
درصورتیکه مؤدیان معاف فراخوان شده برای اجرای قانون مالیات بر ارزشافزوده مصوب ۱۴۰۰ در طی دوره بهرهمندی از معافیت، نسبت به صدور صورتحساب الکترونیکی شامل مشخصات هویتی خریدار با تشخیص سازمان از طریق سامانه مؤدیان اقدام کنند، با رعایت مقررات بهعنوان هزینه قابلقبول و یا اعتبار مالیاتی خریدار قابلپذیرش خواهد بود.