خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

بقای فیلترینگ به تزلزل جایگاه وزیر ارتباطات می‌انجامد/ نابودی شرکت‌های بازی‌سازی ایرانی

بقای فیلترینگ به تزلزل جایگاه وزیر ارتباطات می‌انجامد/ نابودی شرکت‌های بازی‌سازی ایرانی
کد خبر : ۱۵۴۱۱۹۰

رئیس کمیسیون تحول، نوآوری و بهره‌وری اتاق بازرگانی تهران گفت: با توجه به ضرورتی که برای رفع فیلترینگ وجود دارد و با توجه به وعده‌هایی که دولت چهاردهم در این زمینه داده و تاکیدی که وزیر ارتباطات بر تحقق این امر دارند، بقای فیلترینگ می‌تواند جایگاه وزیر را نزد افکار عمومی شکننده کند.

مازیار نوربخش، رئیس کمیسیون تحول، نوآوری و بهره‌وری اتاق بازرگانی تهران در واکنش به تاکیدات مستمر ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت چهاردهم بر گشایش حتمی در فضای اینترنت و رفع فیلترینگ به خبرنگار ایلنا گفت: تاکید آقای پزشکیان بر رفع فیلترینگ و وعده‌هایی که در جریان رقابت‌های انتخاباتی در این باره دادند یکی از عواملی بود که به پیروزی ایشان در انتخابات انجامید، از سوی دیگر رفع فیلترینگ به عنوان یک مطالبه عمومی در جامعه ایرانی و دسترسی داشتن به پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی خارجی بدون استفاده از فیلترشکن خواسته بی‌منطقی نیست.

وی افزود: ضمن اینکه شاید در یک بازه زمانی فیلترینگ این ابزارها و برنامه‌ها ضروری به نظر می‌رسید اما اکنون و با تغییر شرایط این امر ضرورت ندارد و یا در مورد برنامه‌ای همچون گوگل‌پلی به صراحت می‌توان گفت که فیلترینگ هیچ توجیهی ندارد و فیلتر آن به نابودی شرکت‌های بازی‌سازی ایرانی در سال‌های اخیر انجامیده است.

وی افزود: لزوم دیگر رفع فیلترینگ در اینترنت ایران روی‌آوری گسترده جامعه به خرید فیلترشکن‌ها و آلودگی‌هایی است که استفاده از آنها در گوشی‌ها و شبکه اینترنت ایجاد کرده است.

نوربخش ادامه داد: با توجه به ضرورتی که برای رفع فیلترینگ شرح داده شد و هم با توجه به وعده‌هایی که دولت چهاردهم در این زمینه داده و تاکیدی که وزیر ارتباطات بر تحقق این امر دارند بقای فیلترینگ در دولت مستقر می‌تواند جایگاه وزیر را نزد افکار عمومی شکننده کند، ضمن اینکه وزیر ارتباطات هر چند بر رفع فیلترینگ تاکید دارند اما ضرورت دارد که برای اجرای این تعهد یک مهلت منطقی را هم تعریف کنند.

رئیس کمیسیون تحول، نوآوری و بهره‌وری اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به اینکه منتقدان دولت چهاردهم رفع فیلترینگ را شدنی نمی‌دانند چون اِعمال آن نیز به دست دولت نبوده است، اظهار کرد: با این حال مواردی هم بوده که آقای پزشکیان موفق به وفاق ملی در مورد آنها شد در حالی که انجام آنها به طور کامل در حیطه اختیارات دولت نبوده و نهادهایی دیگر در آن اعمال قدرت می‌کردند. بنابراین می‌توان امیدوار بود که از همین مسیر وفاق ملی به رفع فیلترینگ در دولت چهاردهم نیز دست یافت.

وی تصریح کرد: علاوه بر اینها در فیلترینگ موضوع منافع مادی و شخصی هم مطرح است و کسانی که از فیلترینگ درآمدزایی می‌کنند دلیل موجهی دارند تا بر سر راه رفع آن سنگ‌اندازی کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز