خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به ایلنا:

مسکن را سیاسی نکنیم/ تعهد دولت چهاردهم برای تحویل ٢.۶ میلیون واحد در ٢ سال

مسکن را سیاسی نکنیم/ تعهد دولت چهاردهم برای تحویل ٢.۶ میلیون واحد در ٢ سال
کد خبر : ۱۵۰۰۷۵۴

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: این ٢.۶ میلیون مسکن که اراضی آن تامین شده در دولت بعدی حداکثر باید در دو سال به مردم تحویل شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، هادی عباسی در نشست خبری امروز با بیان اینکه آمار تامین اراضی برای نهضت ملی مسکن بالای ٢ میلیون و ۶٠٠ هزار واحد است اما با وسواس این آمار را اعلام می کنیم، اظهار داشت: با تامین اراضی مسکن در آستانه جهش تولید مسکن هستیم و در طول برنامه هفتم امکان ساخت ۶ میلیون مسکن با ساخت مردمی وجود دارد که البته مهمترین گلوگاه این روند مسکن سازی همراهی شبکه بانکی است و باید بانک‌ها طبق قانون بخشی از تسهیلات را به بخش مسکن اختصاص دهند. 

وی ادامه داد: در این چند روز گزارش‌هایی از وضعیت بازار مسکن از سوی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ارایه می‌شود و برای توضیح وضعیت بازار مسکن به کاندیداها اعلام آمادگی می‌کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مسکن مسأله واقعی مردم است، گفت: در حال حاضر  در  کشور روسیه شرکت‌های ترکیه و چینی در حال ساخت مسکن هستند در حالی که شرکت‌های ایرانی این امکان و ظرفیت را برای ساخت مسکن در روسیه دارد و تنها مسأله ما در کشور برای تولید مسکن تامین مالی است. 

معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه آخرین میزان پیشرفت فیزیکی ٢.۶ میلیون واحد نهضت ملی که اراضی آن تامین شده چقدر است، همچنین اینکه از این میزان چه واحدی بدون احتساب واحدهای اقدام ملی مسکن به مردم تحویل شده و دولت بعدی این ٢.۶ میلیون واحد باید در چه زمانی باید به مردم تحویل شود، اظهار داشت: تا کنون ۵٠٠ هزار واحد به مردم تحویل شده‌است. در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه به طور متوسط ٣٠ درصد است و برخی از پروژه‌های در حد پیشرفت فیزیکی ٩٠ درصدی و برخی در پیشرفت فیزیکی صفر درصد هستند. اما نکته اینجاست که دائما پروژه به نهضت ملی مسکن اضافه می‌شود و همین منجر به کاهش درصد پیشرفت فیزیکی می‌شود.

وی ادامه داد: باید توجه داشت پروژه اقدام ملی مسکن دولت گذشته با ۵ درصد پیشرفت فیزیکی تحویل شده و همچنین در سه سال گذشته ١٣٠ هزار مسکن مهر را تکمیل و تحویل دادیم و مصداق «کار را که کرد آنکه تمام کرد» بوده است و جزو فعالیت‌های این دولت در مسکن محسوب می‌شود و ما روزانه درگیر پروژه‌های اقدام ملی و مسکن مهر بودیم و همزمان نهضت ملی مسکن را دنبال کنیم و توانستیم ۴ قانون را به نفع بازار مسکن و مردم مصوب کنیم. الان نگران این هستم کسانی بر سر کار بیایند که بگویند مسکن به ما ربطی ندارد و این نگاه به ضرر مردم تمام می‌شود . 

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: این ٢.۶ میلیون مسکن که اراضی آن تامین شده در دولت بعدی حداکثر باید در دو سال به مردم تحویل شود. 

عباسی با بیان اینکه افراد مسکن را سیاسی نکنند، گفت: فارغ از گرایش‌های سیاسی مسکن می‌‌سازیم و مسکن برای عموم مسکن است و قرار نیست تنها برای گروه و حزبی خانه‌سازی کنیم و ساخت مسکن اصل ۴٣ قانون اساسی کشور است. 

وی ادامه داد: مهمترین گلوگاه ساخت و پیشرفت فیزیکی ساخت مسکن، تسهیلات بانکی است و شبکه بانکی باید به تعهدات قانونی خود عمل کند، بانک نمی‌تواند به اطرافیان و پرسنل خود وام داد اما به بخش مسکن تسهیلات ارایه نکند، اگر قرار است بانک‌ها به بخش مسکن وام ندهند بانک مرکزی باید برای این بخش خط اعتباری در نظر بگیرد که این اقدام هم منجر به رشد نقدینگی خواهد شد و درست نیست.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز