فروش حدود ۴۳۰ هزار میلیارد تومان محصولات دانشبنیان در سال ۱۴۰۱
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی به بازار بزرگ شرکتهایدانشبنیان اشاره کرد و گفت: حدود ۴۳۰ هزار میلیارد تومان فروش محصولات دانشبنیان در سال ۱۴۰۱ رقم خورده است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمدصادق خیاطیان با اشاره به اینکه تلاشهای زیادی برای به منصه ظهور رسیدن فرهنگ دانشبنیانی و توان متخصصان داخلی انجام شده است، اظهار داشت: مهمترین عنصر توسعه ایران نیروی انسانی است و این نیروی انسانی با توانمندی بالایی که دارد میتواند محصولات پیچیده را تولید کند.
وی افزود: فناوری و دانش پیشرفته سبب ایجاد ارزش افزوده میشود و شرکتهای دانشبنیان مطلوبی در ایران شکل گرفتهاند که با حمایتهای انجامشده اکنون به ۱۰ هزار شرکتدانشبنیان رسیدهاند.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی به بازار بزرگی که برای شرکتهایدانشبنیان ایجاد شده است اشاره کرد و گفت: حدود ۴۳۰ هزار میلیارد تومان فروش محصولات دانشبنیان در سال ۱۴۰۱ رقم خورده است.
وی یکی از راههای حفظ نخبگان در کشور را توسعه شرکتهای دانشبنیان و حمایت از آنها عنوان کرد و افزود: سرمایهگذاریهای ریسکپذیر باید از سوی شرکتهای بزرگ انجام شود که در دنیا نیز به همین شکل است و شرکتهای خارجی افزون بر سرمایهگذاری در زنجیره ارزش خود، در سایر حوزههای هایتک نیز با رویکرد تنوعسازی سرمایهگذاری میکنند.
خیاطیان بر افزایش جدیت در پیگیری صندوقهای سرمایهگذاری خطرپذیر در صنعت پتروشیمی بهویژه صنایع پاییندستی تأکید کرد.