خبرگزاری کار ایران

رییس بنیاد مسکن مطرح کرد:

مقاوم سازی 70 درصد مساکن روستایی تا سال 1405/ افزایش تعداد وام روستایی

مقاوم سازی 70 درصد مساکن روستایی تا سال 1405/ افزایش تعداد وام روستایی
کد خبر : ۱۴۰۴۸۵۵

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه طبق طرح جامع مسکن تا پایان سال 1405باید 70 درصد واحدهای روستایی را مقاوم کنیم گفت: علاوه بر افزایش سقف وام مسکن، تعداد وام‌ها تا 350 هزار فقره در سال افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، غلامرضا صالحی در نشست خبری امروز با اشاره افزایش سقف وام مسکن روستایی اظهار داشت: سقف وام مسکن روستایی از 200 میلیون تومان به 350 میلیون تومان افزایش پیدا کرد، همچنین علاوه بر افزایش سقف وام تعداد آن افزایش پیدا کرد و از پرداخت 200 هزاز فقره وام به 350 هزار فقره وام رسید.

وی ادامه داد: با افزایش سقف و تعداد وام، طبق طرح جامع مسکن تا پایان سال 1405 باید 70 درصد واحدهای روستایی را مقاوم کنیم و امکان تحقق این برنامه وجود دارد. از سال 84 تاکنون 2 میلیون و 900 هزار واحد مسکن روستایی در کشور مقاوم‌سازی و نوسازی‌ شده و تاکنون 53 درصد مقاوم‌سازی مساکن روستایی به اتمام رسیده است.   

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در سال گذشته بانک‌ها 170 هزار فقره وام به مسکن روستایی اختصاص دادند و همانطور که گفته شد، تعداد وام به 350 هزار فقره افزایش یافته و تعداد وام بیشتری پرداخت می‌شود.

صالحی با اشاره به همکاری نهادهای حمایتی با بنیاد مسکن برای ساخت مسکن محرومان افزود: با بنیاد مستضعفان، کمیته امداد، بهزیستی و بسیج سازندگی برای ساخت مسکن محرومان وارد تفاهم شده‌ایم و در تفاهنامه‌ها، دو، سه و چهار جانبه ساخت 199 هزار و 812 واحد میکونی در دستور کار قرار دارد که تا کنون ساخت 171 هزار و 256 واحد مسکونی آغاز شده‌است.

وی ادامه داد: اخیرا با بنیاد مستضعفان تفاهمی داشتیم مبنی بر اینکه زمین‌ تحت تملک بنیاد در روستا را به صورت رایگان به پروژه‌ ساخت مسکن محرومان اختصاص پیدا کند.

رییس بنیاد مسکن همچنین درباره میزان صدور سند مالکیت برای روستاییان گفت: تاکنون 3 میلیون و 622 هزار و 38 سند روستایی صادر و به متقاضیان تحویل شده و برنامه این است که امسال 95 هزار و 500 سند هم تا پایان سال صادر شود و همچنین در شهرهاهی 25 هزار جمعیت 335 هزار و 744 سند صادر شده که تا پایان سال 44 هزار و 758 سند دیگر صادر خواهد شد.       

صالحی با اشاره به روز ملی روستا و عشایر اظهار داشت: با توجه به پتانسیل و ظرفیت‌ها روستاها، این مناطق در اقتصاد ملی کشور نقش مهمی دارند و در حال حاضر 27 درصد جمعیت کشور به روستاهای بالای 20 خانوار اختصاص دارد که تعداد این روستاها به حدود 40 هزار روستا می‌رسد.

وی درباره جلوگیری از کاهش جمعیت از روستاها ادامه داد: فعالیت‌های عمرانی به تنهایی نمی‌تواند مانع از مهاجرت جمعیت از کشورها شود و باید  تولید و اشتغال پایدار برای تثبیت جمعیت در روستاها تقویت شود. برخی قوانین برنامه هفتم توسعه پاسخگوی نیاز روستاها نیست و در این باره با مجلس برای ارائه پیشنهاداتی رایزنی می‌کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز