خبرگزاری کار ایران

جزییات برگزاری بزرگ‌ترین نمایشگاه خاورمیانه/ معاون نخست وزیر روسیه؛ مهمان ویژه گردهمایی نفتی امسال

جزییات برگزاری بزرگ‌ترین نمایشگاه خاورمیانه/ معاون نخست وزیر روسیه؛ مهمان ویژه گردهمایی نفتی امسال
کد خبر : ۱۳۵۷۳۴۱

سخنگوی وزارت نفت با اعلام این خبر که الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه در نمایشگاه امسال نفت ایران حضور خواهد داشت، شعار امسال نمایشگاه را صنعت نفت، تولید فناورانه و مصرف بهینه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی فروزنده در نشست خبری بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان اینکه صنعت نفت و گاز بزرگ‌ترین دارایی ملی مردم ایران است، اظهار داشت:،بیشترین درآمد کشور از صادرات نفت، گاز و فراورده است و بخش بزرگ صادرات غیرنفتی هم از محصولات ساخته شده از نفت است.

وی افزود: همچنین صنعت نفت با در اختیار گذاشتن انرژی به صنایع نقش پیشران را در صنایع بازی می کند.

سخنگوی وزارت نفت با بیان اینکه صنعت نفت امروز بزرگ‌ترین سفارش دهنده و کارفرما برای تولید تجهیزات صنعتی و خدمات فنی و مهندسی بوده و نقش نوآور پیشران را بازی می کند، گفت: زمانی حتی تا ۲۵ سال گذشته شرکت کالای نفت لندن؛ کالای نفتی مورد نیز کشور را تامین می کرد مثلا اگر یک تجهیز سرچاهی در خوزستان نیاز بود این شرکت ظرف ۴۸ ساعت کالا را بدون ریسک و پذیرش خطر از بازار بین الملل خریداری و به اهواز می رساند.امروز شرایط فرق کرده اکوسیستم بزرگی از سازندگان تجهیزات و ارائه دهنده خدمات فنی و مهندسی و حفاری در نفت شکل گرفته به طوری که اغلب کشورهای در حال توسعه آن را در اختیار ندارند و کشور ما بین کشورهای در حال توسعه تنها کشوری است که این اکوسیستم را در اختیار دارد.

وی گفت: نمایشگاه نفت ایران بزرگ‌ترین نمایشگاه خاورمیانه و یکی از نمایشگاههای بزرگ دنیا است که مشابه آن در کشورهای زیادی دیده نمی شود به همین دلیل نمایشگاه نفت اتفاقی فراتر از نمایشگاه است، یک بازار بزرگ و‌ گردهمایی است که بزرگ‌ترین اکوسیستم دور هم جمع می شوند و آخرین دستاوردها و نیازها را عرضه می کنند.

فروزنده با اعلام این خبر که الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه در نمایشگاه امسال نفت ایران حضور خواهد داشت، شعار امسال نمایشگاه را صنعت نفت، تولید فناورانه و مصرف بهینه عنوان کرد.

وی افزود: مصرف بهینه یکی از چالشهای جدی است که باید در ابعاد فنی، سیاست گذاری و کمک به سازندگان و دانش بنیان ها به آن پرداخته شود، 

سخنگوی صنعت نفت با بیان اینکه صنعت نفت ایران در آستانه بین المللی شدن است، افزود: یعنی می تواند کالا و تجهیزات صادر کند، مثل پالایشگاه فراسرزمینی که با تجهیزات ایرانی ساخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: خدمات و تجهیزات نفتی ایرانی مثل کاتالیست ها حتی به کشورهای صاحب نفت مانند روسیه هم صادر می شود.

وی با بیان اینکه آینده صنعت نفت مبتنی بر فناوری است، یادآور شد: برای رقابت نیازمند فناوری هستیم.

فروزنده بیان داشت: پارسال مقامات رده بالای کشور از جمله رییس جمهور، رییس مجلس معاونین رییس جمهور و معاون وزارت خارجه، همچنین یک وزیر ارمنستانی و دبیر کل GECF از نمایشگاه بازدید کردند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه امسال از ۲۷ تا ۳۰ اردیبهشت به مدت ۴ روز در محل دایمی نمایشگاههای بین المللی برپا خواهد بود، گفت: در این نمایشگاه ۱۵۰۰ شرکت داخلی و ۲۰۰ شرکت خارجی از کشورهای روسیه، چین، بلاروس، آلمان، اتریش، ایتالیا، هند، امارات، ترکیه، عمان، فرانسه و اسپانیا حضور خواهند داشت که نشان می دهد این گردهمایی سال به سال بیشتر مورد توجه  قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: ویژگی خاص این نمایشگاه تلاش برای ارتباط بخش خصوصی با کشورها است، در همین راستا یک روز قبل از نمایشگاه یک همایش B2B  بین شرکت های ایرانی و روس برگزار می شود که ۲۰۰ شرکت ایرانی و ۱۰۰ شرکت روس در این حوزه برای عقد قرارداد جهت خرید کالا و فناوری ثبت نام کرده اند.

فروزنده همچنین بیان داشت: با مشارکت شرکت روس کنگرس۳ پنل مشترک ایران و روسیه در محل نمایشگاه برگزار می شود، همچنین روز نمایشگاه همایش تجاری ایران و روسیه در محل کوشک برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: برای تقویت حوزه انرژی به دلیل استقبال بالا یکی از سالنها را به شرکتهای روس و چینی اختصاص دادیم.

فروزنده با بیان اینکه این نمایشگاه رویکرد تقاضامحور را به طور جدی پیگیری می کند، گفت: پارسال شرکتهای دانش بنیان ار ۱۵۰ شرکت به ۵۵۰ شرکت افزایش یافت.

وی همچنین از برگزاری ۱۰۰ رویداد تفاهمنامه و قرارداد در مدت ۴ روز نمایشگاه امسال خبر داد و افزود: از این ۱۰۰ رویداد، ۳۳ رویداد جانبی، ۱۰ پنل تخصصی دانش بنیان، ۳ پنل روسیه، ۳ پنل بهینه سازی، تعدادی اسناد ساخت داخل و تجهیز صنعت نفت رونمایی می شود، همچنین تفاهمنامه های زیادی از جمله در حوزه پالایش برای ساخت پالایشگاه امضا خواهد شد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز