خبرگزاری کار ایران

رییس اتاق ایران و قطر در گفت‌وگو با ایلنا:

فعلا روابط بانکی ایران و قطر قطع است/ برافراشته شدن پرچم بخش خصوصی در دوحه

فعلا روابط بانکی ایران و قطر قطع است/ برافراشته شدن پرچم بخش خصوصی در دوحه
کد خبر : ۱۲۰۰۲۴۹

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر اظهار داشت: ما هدف‌گذاری یک میلیارد دلاری برای توسعه روابط تجاری ایران و قطر و همچنین توریسم انجام دادیم. توسعه گردشگری می‌تواند باعث حضور بیشتر بخش صنایع دستی ما در این کشور باشد. هدف‌گذاری 1 میلیارد دلاری پیشنهاد اتاق بازرگانی بود که در مورد آن صحبت و مورد تایید قرار گرفت.

عدنان موسی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد جزییات سفر رییس جمهور به قطر اظهار کرد: وقتی اتاق بازرگانی متوجه شد که رییس جمهور برنامه سفر به قطر را در پیش دارند، سعی کرد موضوع تاسیس مرکز تجاری ایران را در کارتابل ریاست جمهوری قرار دهد، تا به واسطه این مرکز یا خانه تجار ایرانی مبادلات ایران و قطر تسهیل شود. خوشبختانه در جلسه رییس جمهور با امیر قطر و همچنین در جلسات بخش خصوصی و اتاق بازرگانی با وزیر تجارت قطر و اتاق بازرگانی این کشور، موضوع به اشکال مختلف مطرح شد و استقبال بسیاری خوبی هم در پی داشت.

وی ادامه داد: در جلسه‌ای هم که با رییس جمهور داشتیم، این موضوع مطرح و اذعان شد که تجارت کار بخش خصوصی است. در کل این پیشنهاد مورد استقبال کشور قطر هم قرار گرفت و ان‌شاالله به زودی شاهد افتتاحیه مرکز تجاری ایران در قطر توسط بخش خصوصی خواهیم بود.

وی افزود: در قطر پرچم بخش خصوصی پایین بود و اولویت ارتباطات با این کشور بیشتر حول مسائل سیاسی بود. اما در این سفر اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر توانست خوب ظاهر شده و در محافل مختلف نظر بخش خصوصی را عنوان کند. برافراشته شدن پرچم بخش خصوصی ایران در قطر مهم‌ترین دستاورد این سفر بود.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر تصریح کرد: ما هدف گذاری یک میلیارد دلاری برای توسعه روابط تجاری ایران و قطر و همچنین توسعه توریسم انجام دادیم. توسعه توریسم می‌تواند باعث حضور بیشتر بخش صنایع دستی ما در این کشور باشد. هدف‌گذاری 1 میلیارد دلاری پیشنهاد اتاق بازرگانی بود که در مورد آن صحبت و مورد تایید قرار گرفت. رییس جمهور عنوان کردند که در گام اول هدف‌گذاری 1 میلیارد دلاری انجام می‌دهیم ولی باید برای گام‌های بعدی برنامه‌ریزی صورت بگیرد. باید موانع را مرتفع کنیم تا بتوانیم به گام اول برسیم. مذاکراتی هم بین رییس جمهور و مقامات قطری در مورد این هدف گذاری شد.

وی همچنین در مورد دیگر مذاکرات انجام شده گفت: مذاکراتی نیز در مورد تسهیل رد و بدل‌های مالی، بخش صرافی، راه‌اندازی خطوط منظم کشتی‌رانی و ... شد که می‌تواند مقدمات توسعه تجارت دو کشور باشد. درحال حاضر روابط بانکی ایران و قطر قطع است ولی مذاکراتی هم در سطح وزای تجارت در این‌باره انجام و در حال پیگیری هستیم. همچنین امیر کشور قطر خطاب به رییس جمهور گفت که ما از هرگونه همکاری یا پیشنهادی که دولت ایران در مورد جام جهانی داشته باشد استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز