در اعتراض به توزیع ناعادلانه بار:
تحصن ۵۰۰ راننده کامیون در کارخانه «سیمان ارومیه» به سومین روز رسید
«شرکتهای حمل و نقل باید در هر روز، حداقل به ۱۵۰ راننده کامیونی که دارای کارت نوبت هستند، بار تحویل دهند. اما آنان علاوه بر آنکه نوبت دهی را بر اساس کارت نوبت رعایت نمی کنند بهجای اعلام بار به کامیون داران، وظیفه توزیع بار سیمان را نیز خود به عهده گرفتهاند.»
صبح امروز بیش از ۵۰۰ نفر از رانندههای پایانههای کارخانه سیمان ارومیه برای سومین روز پیاپی در واکنش به آنچه توزیع ناعادلانه بار از سوی شرکتهای حمل و نقل میخوانند در «سالن ایلان» پایانه سیمان ارومیه تحصن کردند.
«صادق تقی لو»، دبیر انجمن صنفی رانندههای سیمان ارومیه، در این باره به ایلنا گفت: سه روز است که رانندههای کامیونهای حمل بار سیمان در محوطه پایانه و سالن «ایلان بار» کارخانه سیمان ارومیه در اعتراض توزیع ناعادلانه بار از سوی شرکتهای حمل و نقل مستقر در پایانههای کارخانه سیمان ارومیه تجمع کردهاند.
به گفته این فعال صنفی، شرکتهای حمل و نقل مستقر در پایانه کارخانه سیمان ارومیه بدون در نظر گرفتن نوبت بار کامیونداران، ۹۰ درصد از بارهای سیمان کارخانه را به کامیونهای طرف قرار داد با خود میسپارند. این در حالی است که طبق تفاهم نامهای که پیش از این بین انجمن صنفی رانندگان کامیون و انجمن صنفی پایانهای حمل ونقل سیمان ارومیه امضاء شده است، میبایستی شرکتهای حمل و نقل به همه کامیونداران طبق نوبت بار ارائه دهند اما این شرکتها بدون در نظر گرفتن تفاهم نامه به طور سلیقهای عمل میکنند.
او گفت: شرکتهای حمل و نقل باید در هر روز حداقل به ۱۵۰ راننده کامیونی که دارای کارت نوبت هستند بار تحویل دهند اما آنان علاوه بر آنکه نوبت دهی رابر اساس کارت نوبت رعایت نمیکنند به جای اعلام بار به کامیون داران، وظیفه توزیع بار سیمان را نیز خود به عهده گرفتهاند که قانونی نیست.
به گفته وی، مدیر کل حمل و نقل پایانههای استان آذربایجان غربی نیز روز گذشته در واکنش به اعتراض رانندگان، با ارسال نامهای به رئیس انجمن صفی رانندگان سیمان ارومیه مفاد توافق نامه را به انجمن تذکر داده و تاکید کرده است؛ در صورت هر گونه ایجاد تنش در میان رانندها این موضوع را از سوی مراجع قضایی پی گیری میکند.
او گفت: همچنین در نامه فوق با ذکر وظایف انجمنهای صنفی رانندههای کامیون آمده است سازمان حمل ونقل استان باهرگونه ایراد سخنرانی و تداخل در وظایف شرکتهای حمل و نقل و برهم زدن نظم عمومی محوطه پایانه با انجمن صنفی رانندگان برخورد قانونی میکند.
تقی لو در خاتمه اظهار داشت: موارد فوق در حالی از سوی مدیر کل حمل ونقل مطرح شده است که در بند ۲ توافق نامه بین انجمن صنفی کامیونداران و شرکتهای حمل نقل آمده است که ردیف نوبت دهی وکنترل نظارت بر نوبت دهی به رانندگان به عهده انجمن صنفی رانندگان است.