خبرگزاری کار ایران

در۲۱ شهرستان اصفهان؛

برگزاری بیست و چهارمین طرح سفره اکرام امام حسن مجتبی(ع)

برگزاری بیست و چهارمین طرح سفره اکرام امام حسن مجتبی(ع)
کد خبر : ۱۸۴۶۴۷

امسال بیست و چهارمین سال طرح سفره اکرام، مقارن با ولادت امام حسن مجتبی(ع) در ۲۱ شهرستان استان اصفهان لا اهداء ۷۵۰ هزار قرص نان به مردم برگزار می شود.

مدیر بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان با اشاره به اینکه مقارن با ولادت امام حسن مجتبی(ع)، امسال بیست و چهارمین سال طرح سفره اکرام درشهرستان اصفهان و ۲۰ شهر اطراف برگزار می‌شود گفت: گستردگی و فراگیری، سادگی، اطعام و میهمانی اهل بیت(ع) سه مشخصه این سفره اکرام است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حجت الاسلام مهدی نیلی‌پور گفت: این کار به صورت نمادین و به منظور یادآوری ضرورت کمک و یاری رسانی به مستمندان که سنت حسنه اهل بیت(ع) است برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: از جمله اقدامات ما برای اجرای این طرح گسترده، درخواست همکاری با نانوایی‌های شهر اصفهان و سایر شهرستان‌ها بوده تا در ازای مبلغ دریافتی، به پخت و اهدای رایگان نان در روز میلاد امام حسن مجتبی(ع) بپردازند.

مدیر بنیاد مهدویت و آینده پژوهی با بیان اینکه امسال به عنوان بیست و چهارمین سال برگزاری این مراسم از سوی بنیاد مهدویت، طرح سفره اکرام و اطعام امام حسن مجتبی(ع) برگزار می‌شود اظهار داشت: بزرگداشت شعائر اسلامی، بزرگداشت شخصیت امام حسن مجتبی(ع) و اجرای حرکتی نمادین جهت تشویق مردم به اطعام و اهدای افطاری از اهداف اجرای این طرح محسوب می‌شود.

وی گفت: مساجدی همچون مسجد لنبان در خیابان شهید بهشتی، مسجد پناهی در خیابان فروغی، مسجد امام حسین(ع) در خیابان سروش، مسجد امامزاده امیر حمزه در خیابان عسگریه و مسجد خانی در خیابان احمد آباد از جمله ستادهای جانبی در اجرای این طرح محسوب می‌شوند.

وی افزود: مذاکرات ستاد‌ها جهت اجرای این طرح از ۵ ماه رمضان آغاز شده و تقسیم بندی کار‌ها نیز صورت گرفته است. بدین ترتیب که در روز برگزاری این طرح نانوایی‌های شناسایی شده، پرچمی را که به نام مبارک امام حسن مجتبی(ع) مزین شده در بالای نانواییشان نصب کرده و از بعد از ظهر آن روز به پخت و اهدای ۵ قرص نان به هر نفر می‌پردازند.

وی همچنین از تهیه ۵۰هزار بسته نان جهت اهدا به مردم خبر داد و افزود: این مقدار نان تهیه شده را نیز توسط خیمه‌هایی که به این منظور در سطح شهر برپا می‌گردند به مردم اصفهان اهدا می‌‌کنیم.

وی در ادامه افزود: همچنین بخشی از این نان‌ها را به بیمارستان‌ها، سرای سالمندان، حوزه‌های علمیه، زندان‌ها و بخشی را نیز به درب منزل برخی از مسئولین شهر برده و به آنان اهدا می‌‌کنیم.

حجت الاسلام نیلی‌پور، همچنین از برگزاری طرح سفره کرم در شهرستان‌های استان اصفهان خبر داد و افزود: شهرستان‌هایی همچون نایین، ورزنه، حسن آباد، نیکان، چادگان، فریدن، فریدون شهر، خور و بیابانک، سمیرم، مبارکه، دهاقان، تیران، خمینی شهر، اردستان، هرند، بهارستان، شاهین شهر و نصرآباد نیز از طرح کرم امام حسن مجتبی(ع) بهره‌مند خواهند شد.

مدیر بنیاد آینده پژوهی و مهدویت همچنین به اعلام آمار و برآورد هزینه‌های این طرح پرداخت و گفت: تاکنون ۲۰۷ نانوایی در شهرستان‌ها و ۲۲۵ نانوایی در شهر اصفهان جهت اجرای این طرح قول همکاری داده‌اند. اگر در شهرستان‌ها هر نانوایی به طور متوسط ۱۵۰۰ قرص نان اهدا نماید در مجموع ۳۰۰هزار قرص نان هدیه می‌شود. در شهر اصفهان نیز اگر تعداد نان اهدایی هر نانوایی به طور متوسط ۲هزار نان باشد، در مجموع ۴۵۰هزار قرص نان به مردم اهدا می‌شود.

وی افزود: جهت اجرای این طرح تاکنون تنها در سطح شهر اصفهان هزینه‌ای بالغ بر ۱۲۰ میلیون تومان برآورد شده است. به علاوه ۵ میلیون تومان جهت تهیه لوازم فرهنگی مثل پرچم‌ها، ۱۵هزار پوس‌تر با طرح اکرام که در میان نانوایی‌ها منتشر می‌شود و همچنین بسته بندی نان‌های اهدایی در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز