رییس راه آهن شرکت فولاد مبارکه خبر داد:
مکانیزم حمل ریلی سنگ آهن در معدن سنگان به بهره برداری رسید
با راهاندازی این سیستم بارگیری، حمل جادهای سنگ آهن از این معدن به طور قابل ملاحظهای کاهش مییابد که این امر مزایای زیادی از جمله کاهش ترافیک جاده، حوادث، مصرف سوخت و همچنین رعایت مسائل زیست محیطی را به دنبال خواهد داشت.
با توجه به اینکه شرایط اقلیمی معدن سنگان به صورت ویژه است لذا با سوله ساخته شده توسط شرکت فولاد مبارکه که دارای ظرفیت ذخیره حدود ۱۰ هزارتن سنگ آهن و یک سیستم بارگیری شامل شوت تخلیه، سیستم ویبریشن و نوارنقاله است، روزانه حداقل ۸۰ واگن ۱۰۵ تنی سنگ آهن را از این معدن بارگیری کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا؛ رییس راه آهن شرکت فولاد مبارکه افزود: این مجموعه که با همت و تلاش واحد راه آهن فولاد مبارکه و مدیریت توسعه سنگان طی پنج ماه طراحی و ساخته شد، از یک سوله با ظرفیت ذخیره حدود ۱۰ هزارتن سنگ آهن و یک سیستم بارگیری شامل شوت تخلیه، سیستم ویبریشن و نوارنقاله که در داخل سوله قرار دارد تشکیل شده و قادر است روزانه حداقل ۸۰ واگن ۱۰۵ تنی را بارگیری نماید.
محمدعلی زارعی تصریح نمود: با توجه به اینکه شرایط اقلیمی معدن سنگان به گونهای است که حداقل چهار ماه از سال در معرض بادهای شدید موسمی قرار دارد لذا با بهرهبرداری از این سیستم میتوان بدون هیچگونه نگرانی از پراکنده شدن مواد، بارگیری واگنها را در همه شرایط آب و هوایی به خوبی انجام داد.
رییس راه آهن شرکت فولاد مبارکه درخصوص مزایای این طرح گفت: با راهاندازی این سیستم بارگیری، حمل جادهای سنگ آهن از این معدن به طور قابل ملاحظهای کاهش مییابد که این امر مزایای زیادی از جمله کاهش ترافیک جاده، حوادث، مصرف سوخت و همچنین رعایت مسائل زیست محیطی را به دنبال خواهد داشت.