خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع عمان در سفر به اصفهان:

اصفهان شهری تاثیرگذار در سراسر جهان است

اصفهان شهری تاثیرگذار در سراسر جهان است
کد خبر : ۱۰۶۴۰۹

وزیر دفاع کشورعمان در سفر یک روزه خود به اصفهان، این شهر را گنجینه‌ای بی‌بدیل و با عظمت از زیبائی‌ها و توانمندی‌ها در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، تاریخی، گردشگری و فناوری‌های نظامی برشمرد.

وزیر دفاع کشورعمان در سفر خود یکروزه خود به اصفهان، این شهر را گنجینه‌ای بی‌بدیل و با عظمت از زیبائی‌ها و توانمندی‌ها در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، تاریخی، گردشگری و فناوری‌های نظامی برشمرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان، بدر بن سعود بن حارب البوسعیدی افزود: اصفهان یک شهر تاثیرگذار نه تنها در کشور ایران بلکه در سراسر جهان است.

وزیر دفاع کشور عمان ملاقات با مقامات ایران را مهم، سازنده و موفقیت آمیز توصیف کرد و با ابراز خرسندی از حضور در شهر اصفهان گفت: ‌ ‌همیشه آرزو داشتم از شهر تاریخی اصفهان دیدن کنم که خوشبختانه در این مقطع زمانی این آرزوی دیرینه تحقق یافت.

سطح توانمندی‌های اصفهان در کلیه رشته‌ها چشمگیر است

در ادامه این دیدار استاندار اصفهان نیز با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالای استان اصفهان در صنایع دفاعی و گردشگری خواستار تعمیق و گسترش مناسبات فیمابین و امضای توافقنامه‌های دو جانبه با کشور عمان شد.

علیرضا ذاکر اصفهانی، با اشاره به جذابیت‌های تاریخی شهر اصفهان گفت: استان اصفهان علاوه بر پتانسیل‌های تاریخی در بسیاری از زمینه‌های علمی و صنعتی از جمله در شبیه سازی، نانو تکنولوژی و هوا و فضا، علوم پزشکی و فناوری‌های دفاعی، صنایع فولاد، سیمان و… سرآمد است.

وی به حدود ۲۲ هزار اثر تاریخی دراستان اصفهان اشاره کرد و افزود: بسیاری از این آثار تاریخی ثبت ملی و ۴ مورد نیز ثبت جهانی شده‌اند و همین امر ظرفیت مناسبی را برای گسترش روابط با دیگر کشور‌ها فراهم می‌آورد.

ذاکر اصفهانی به ظرفیت‌های عظیم استان اصفهان درعرصه‌های مختلف بویژه گردشگری، توریسم درمانی و صنایع دفاعی اشاره کرد و خواستار تعمیق و گسترش مناسبات فیمابین و امضای توافقنامه‌های دو جانبه شد.

استاندار اصفهان در این دیدار با اشاره به افزایش چشمگیر تولیدات صنعتی، فولاد، صنایع ساختمانی، کشاورزی در استان یادآور شد: به عنوان نمونه در سال گذشته در شهرستان سمیرم حدود ۴۰۰ هزار تن سیب تولید شده که بیش از ۷۰ درصد آن به کشورهای دیگر صادر شده است و همچنین این استان در جایگاه نخست تولید گوشت مرغ، شیر در کشور قرار گرفته است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز