خبرگزاری کار ایران

مشاور معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

پذیرش دانشجو در ۲۳۴ رشته در دانشگاه علوم پزشکی شیراز/تبدیل تهدید کرونا به فرصت به کمک زیرساخت‌های قوی آموزش مجازی

پذیرش دانشجو در ۲۳۴ رشته در دانشگاه علوم پزشکی شیراز/تبدیل تهدید کرونا به فرصت به کمک زیرساخت‌های قوی آموزش مجازی
کد خبر : ۹۵۹۷۷۱

مشاور معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه این دانشگاه در ۲۳۴ رشته و مقطع دانشجو می‌پذیرد که ۴۲ رشته به شکل پایه و ۱۹۲ رشته مربوط به مقطع تحصیلات تکمیلی است، عنوان کرد: نزدیک به یکهزار عضو هیات علمی با چهار عضو استاد ممتاز، ۱۶۲ استاد تمام، ۲۴۲ دانشیار، ۵۰۱ استادیار و ۵۵ مربی در حوزه آموزش دانشگاه مشغول به تدریس هستند که در بحران کرونا نیز به مداوای بیماران می‌پردازند.

به گزارش ایلنا محمدرضا روان بُد در جمع خبرنگاران به تبیین دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حوزه آموزشی پرداخت و با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در معاونت متبوع، گفت: بیش از ۷۰ سال است که آموزش پزشکی در دانشکده پزشکی شیراز ارائه می‌شود.

مشاور معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه کلاس‌های ترم جدید دانشجویان جدیدالورود از آبان آغاز می‌شود، اعلام کرد: کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی دانشجویان دیگر از اول مهر سال جاری برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز اکنون دارای یازده دانشکده، یک دانشکده مجازی، ۶ دانشکده اقماری و بیش از ۱۰ هزار دانشجوست که ۳هزار و ۲۶۵ دانشجوی آن در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به طرح تقسیم دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به مناطق ۱۰ گانه در دولت تدبیر و امید و ماموریت‌های دانشگاه در این زمینه نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان دانشگاه مادر مسئولیت رهبری و هدایت دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی جنوب کشور شامل دانشگاه‌های هرمزگان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و دانشکده‌های جهرم، لار و گراش را به عهده دارد.

مشاور معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: جایگاه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حوزه آموزشی این مجموعه را به عنوان قطب آموزش الکترونیک در کشور معرفی کرد و این موضوع در بحران کرونا موجب شد تا بتوانیم تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کنیم.

روان‌بُد با اشاره به اینکه کلاس‌های پایه به صورت ۱۰۰ درصد مجازی برگزار می‌شود، افزود: در بحران کرونا کلاس‌های حضوری، مجازی با استفاده از نرم افزارهای «نوید» و «سما» و آزمون‌های مجازی نیز در مرکز جامع آزمون مجازی با ظرفیت ۴۵۰ نفره به شکل الکترونیک برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکسری از آموزش‌ها، آموزش‌های عملی و بالینی است، گفت: تلاش می‌شود که به سیستم آموزشی در بحران کرونا، چه به آموزش دهنده و چه آموزش گیرنده آسیبی نرسد و برای حفاظت فردی و خودمراقبتی در تمام مراحل آموزشی نیز به دانشجویان آموزش‌های مورد نیاز  ارائه شود.

مشاور معاونت آموزشی دانشگاه یادآور شد: با به کارگیری از حضور اساتید و ظرفیت‌های دانشجویی، در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت و درمان، هیچگونه مشکل نیروی انسانی وجود نداشته و طبق اعلام نیاز بخش‌های مختلف، نیروی انسانی اعزام و خدمت رسانی به خوبی ارائه می‌شود.

روان بُد اضافه کرد: کسب عنوان فرآیند قابل تقدیر، در بیست و یکمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی در سیزدهمین جشنواره شهید مطهری و دومین جشنواره دانشجویی ایده‌های نوآورانه آموزش علوم پزشکی تهران در تیر ۱۳۹۹ از سوی دکتر «مریم مردانی» عضو هیات علمی دانشکده دندانپزشکی شیراز و همکارانش با عنوان «آموزش ترکیبی مبتنی بر بیمار مجازی توام با سخنرانی تعاملی، راهکاری در راستای ارتقای یادگیری دانشجویان دندانپزشکی در درس تشخیص و بیمارهای دهان و فک و صورت» نیز از دیگر دستاوردهای مهم معاونت آموزشی دانشگاه بوده است.

وی گفت: انتشار تنها مجله ویژه یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی کشور با عنوان IJVLMS (انگلیسی زبان) به صورت الکترونیکی و چاپ و تدوین کتاب در راستای آموزش و سنجش مهارت‌های عملی به صورت چاپ دو کتاب در نیمه اول سال ۹۸ که در لیست منابع آزمون صلاحیت بالینی قرار گرفته‌اند؛ شامل کتاب Essential Manual Of Clinical Skills و کتاب مهارت‌های عملی ضروری چشم، گوش، حلق و بینی نیز از دیگر دستاوردهای مهم این معاونت است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین راه‌اندازی شش رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی شیراز شامل رشته‌های علوم بیومدیکال مقایسه‌ای، نانو فناوری پزشکی، آموزش پزشکی، تکنولوژی آموزشی و یادگیری آموزشی در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D.) و رشته درد در مقطع فلوشیپ نیز از دیگر اقدامات مهم انجام شده در این دانشگاه دانست.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز