کارشناس مرکز بهداشت شهید بلندیان:
بیشترین انتقاد شهروندان قزوینی از "عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی" است
کارشناس واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی ، بیشترین درخواست اعلام شده به مرکز بهداشت شهرستان قزوین توسط شهروندان بوده است.
محمدتقی سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا از قزوین اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا در اسفند 1398 تا پایان خرداد ماه 99، تعداد 603 شکایت بهداشتی از سوی مردم به سامانه «190» اعلام شده که بیشترین آن، مربوط به رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی و استفاده نکردن از دستگاه کارت خوان و دریافت وجه نقد توسط کسبه از مشتریان است.
کارشناس مرکز بهداشت شهید بلندیان افزود: یکی دیگر از درخواستها و مشکلات بهداشتی اعلام شده شامل: دفع غیربهداشتی فاضلاب، وجود جسم خارجی در مواد غذایی صنفی سُنتّی، رعایت نکردن بهداشت دستها، رعایت نکردن شرایط بهداشتی نگهداری مواد غذایی و عرضه قلیان در مراکز فاقد مجوز است.
سلیمانی، ضمن قدردانی از احساس مسئولیت اجتماعی شهروندان، از آنان درخواست کرد: به محض مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی، موضوع را بلافاصله به شماره «190» سامانه شبانه روزی بهداشت اطلاع دهند و این اطمینان به آنان داده می شود به شکایاتشان در اسرع وقت و با حساسیت خاص، رسیدگی می شود.
وی ادامه داد: 100 درصد شکایتهای حضوری و تلفنی اعلام شده از سوی شهروندان، رسیدگی شده و با متخلفان برخورد قانونی شده است.
این کارشناس یادآور شد: سامانه «190» یکی از راههای ارتباطی مردم با مراکز بهداشت است و رسیدگی به شکایات بهداشتی مردم نیز یکی از مهم ترین اولویت های بازرسان بهداشت محیط است.