مدیر کل بازرسی استان زنجان تاکید کرد:
ضرورت افزایش روحیه مطالبهگری مردم زنجان/خط قرمز بازرسی رعایت مقررات است
مدیر کل بازرسی استان زنجان بر ضرورت افزایش روحیه مطالبهگری مردم زنجان تاکید کرد.
به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان، ابوالفضل خمسه با اشاره به سه اولویت مهم قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور در سال جاری، اظهار داشت: حفظ کرامت مردم در دستگاهها، مبارزه با فساد و حمایت از تولید و رفع موانع آن، از راهبردهای مهم بازرسی کل کشور و استان و همچنین خط قرمز بازرسی رعایت مقررات است.
سرپرست اداره کل بازرسی استان زنجان، با اشاره به ثبت ۱۳۱۰ فقره شکایت در سامانه ملی رسیدگی به شکایات و اعلامات، ادامه داد: از مجموع موارد ثبت شده، ۵۱ درصد اعلامیه و ۴۹ درصد از آن شکایت بوده است و در حدود ۸۰ درصد شکایات و اعلامات به پایان رسیده و مابقی نیز یا به دستگاههای اجرایی ارسال و یا در دست رسیدگی است؛ اما آنچه قابل توجه است این است که، مطالبهگری مردم زنجان نسبت به حقوق خود، بایستی افزایش یابد.
خمسه، با بیان اینکه، سال قبل ۹۲ پرونده موردی، ۲۱ بازرسی برنامهای و ۲ بازرسی فوقالعاده داشتیم، گفت: در مجموع ۱۱۵ پرونده تشکیل شده که از آنها ۲۴۳ فقره گزارش تهیه شده است که ۱۱۳ فقره از این گزارشها اصلی بوده که به ادارات ارسال شده است؛ همچنین سال گذشته ۲۰ فقره گزارش کیفری با ۴۷ متهم به دستگاه قضایی معرفی و ۲۶۹ نفر نیز به هیئتهای بدوی معرفی شده است.
وی، همچنین با اشاره به اینکه در سال قبل ۲۱ فقره نامه تذکر و هشداری به دستگاهها ارسال شد، بیان کرد: در حوزه وصول مطالبات و انتقال وجوه ۸ میلیارد تومان اثربخشی بازرسی بوده است و در حوزه استرداد وجوه و اموال ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، در حوزه جلوگیری از تضییع اموال نیز مبلغ ۱۷۳ میلیارد تومان، در حوزه فرار مالیاتی ۳ میلیارد تومان اثربخشی داشتیم؛ همچنین در زمینه جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی نیز اثربخشی بازرسی حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، در حوزه قراردادهای واگذاری اراضی مبلغ ۵۶ میلیارد تومان اثربخشی بازرسی بود که در مجموع حدود ۲۵۰ میلیارد تومان اثربخشی مالی ادارهکل بازرسی استان بوده است.