وزیر صمت در تبریز مطرح کرد:
تبریز حلال مشکلات صنعتی کشور است/ سرمایه اصلی هر کشوری نیروهای انسانی است/ ۴۰ هزار کارگر جدید وارد مجموعه خودروسازی شدند
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تبریز واقعا حلال مشکلات صنعتی است. بنیان گذاری صنعتی کشور در دوره جدید از تبریز و اراک شروع شده است، بطور مثال امروز در تبریز دستگاههای پرسی وجود دارد که در هیچ نقطه دنیا وجود ندارد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر به تبریز و در آئین رونمایی از خط تولید موتور ۴۵۷ و ۳۵۵ با آلایندگی یورو ۴ و ۵ اظهار داشت: سرمایه اصلی هر کشوری نیروهای انسانی آن کشور است.
وی با اشاره به رونق تولید در عرصه خودروسازی کشور خاطرنشان کرد: افتتاحهای امروز و برنامه ریزی برای افزایش ۱۰ هزار خودرو در سال جدید مصداق و نمود عینی رونق و جهش تولید است.
رحمانی ادامه داد: همزمان با افزایش بیرحمانه تحریمها و شرایط روانی جامعه، جهادگران عرصه تولید همت کردند تا برنامه اصلاح صنعت خودرو اجرا شود تا تحولی در عرصه خودروسازی کشور به وجود آید.
رحمانی تولید روزانه خودرو در کشور را ۴ هزار دستگاه برشمرد و یادآور شد: مهمترین خواسته بنده از تولیدکنندگان ارائه محصولات جدید و افزایش تولید است.
وزیر صمت با تشریح شرایط صنعتی و تولیدی کشور در سالهای گذشته بیان کرد: در اوایل سال۹۷ انجمن قطعهسازان به بنده نامه نوشته و اعلام کردند که بالای ۲۰۰هزار کارگر بیکار خواهند شد، بعد از افزایش تیراژ تولید نهتنها کارگری بیکار نشد بلکه ۴۰هزار کارگر جدید وارد مجموعه خودروسازی و قطعه سازی شدند.
وزیر صمت با اشاره به افزایش ظرفیت تولید خودرو در کشور یادآور شد: در حال حاضر دو میلیون و دویست هزار دستگاه خودرو ظرفیت تولید کشور است، با این نسبت باید بالای یک میلیون و دویست هزار دستگاه تولید داشته باشیم تا پاسخگوی عرضه و تقاضا شویم.
رحمانی اصلاح ساختار شرکتها را ضروری برشمرد و تاکید کرد: در کنار تولید، اصلاح ساختار شرکت ها را جدی گرفتیم. تصمیم بر اینست که شرکت های زیان ده باید مشمول تغییرات مدیریتی شوند، یکی از دلایل و مشکلات اصلی صنعت خودرو، شرکت های چند لایه است که باید واگذار شوند، سیاست نظام و دولت واگذاری و خصوصیسازی است و این کار امسال با جدیت بیشتری انجام می شود.
وی ادامه داد: در بسیاری از حوزههای صنعتی پیشرفت قابل توجهی داریم، در مبارزه با کرونا غیر از یک مورد هیچ وارداتی نداشتیم و جملگی در داخل کشور تولید میشدند.
رحمانی یادآور شد: کارخانه ایران خودرو در سالهای گذشته ورشکسته بدهکار تلقی میشد اما امسال به یک مجموعه پویا و پربازده تبدیل شده است.
وزیر صمت با اشاره به جایگاه آذربایجانشرقی در صنعت کشور اذعان کرد: تبریز واقعا حلال مشکلات صنعتی است. بنیان گذاری صنعتی کشور در دوره جدید از تبریز و اراک شروع شده است. بطور مثال امروز در تبریز دستگاههای پرسی وجود دارد که در هیچ نقطه دنیا وجود ندارد. همچنین استقرار شهرک فناوری خودرو در تبریز نوید بخش روزهای ایده آل خواهد بود.
رحمانی تصریح کرد: بازار مصرف خودرو تشنه است و توجه دولت به صنعت خودرو، بسیاری از واحدهای تولیدی را نجات داد، شرکت های خارجی که در گذشته سابقه منفی در همکاری با ایران دارند نباید اجازه مشارکت جدید داشته باشند.رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجرت در سفر به تبریز و در آئین رونمایی از خط تولید موتور ۴۵۷ و ۳۵۵ با آلایندگی یور۴ و ۵ اظهار داشت: سرمایه اصلی هر کشوری نیروهای انسانی آن کشور است.
وی با اشاره به رونق تولید در عرصه خودروسازی کشور خاطرنشان کرد: افتتاحهای امروز و برنامه ریزی برای افزایش ۱۰هزار خودرو در سال جدید مصداق و نمود عینی رونق و جهش تولید است.
رحمانی ادامه داد: همزمان با افزایش بیرحمانهی تحریمها و شرایط روانی جامعه، جهادگران عرصه تولید همت کردند تا برنامه اصلاح صنعت خودرو اجرا شود تا تحولی در عرصه خودروسازی کشور به وجود آید.
رحمانی تولید روزانه خودرو در کشور را ۴هزار دستگاه برشمرد و یادآور شد: مهمترین خواسته بنده از تولیدکنندگان ارائه محصولات جدید و افزایش تولید است.
وزیر صمت با تشریح شرایط صنعتی و تولیدی کشور در سالهای گذشته بیان کرد: در اوایل سال۹۷ انجمن قطعهسازان به بنده نامه نوشته و اعلام کردند که بالای ۲۰۰هزار کارگر بیکار خواهند شد، بعد از افزایش تیراژ تولید نهتنها کارگری بیکار نشد بلکه ۴۰هزار کارگر جدید وارد مجموعه خودروسازی و قطعه سازی شدند.
وزیر صمت با اشاره به افزایش ظرفیت تولید خودرو در کشور یادآور شد: در حال حاضر دو میلیون و دویست هزار دستگاه خودرو ظرفیت تولید کشور است، با این نسبت باید بالای یک میلیون و دویست هزار دستگاه تولید داشته باشیم تا پاسخگوی عرضه و تقاضا شویم.
رحمانی اصلاح ساختار شرکتها را ضروری برشمرد و تاکید کرد: در کنار تولید، اصلاح ساختار شرکت ها را جدی گرفتیم. تصمیم بر اینست که شرکت های زیان ده باید مشمول تغییرات مدیریتی شوند، یکی از دلایل و مشکلات اصلی صنعت خودرو، شرکت های چند لایه است که باید واگذار شوند، سیاست نظام و دولت واگذاری و خصوصیسازی است و این کار امسال با جدیت بیشتری انجام می شود.
وی ادامه داد: در بسیاری از حوزههای صنعتی پیشرفت قابل توجهی داریم، در مبارزه با کرونا غیر از یک مورد هیچ وارداتی نداشتیم و جملگی در داخل کشور تولید میشدند.
رحمانی یادآور شد: کارخانه ایران خودرو در سالهای گذشته ورشکسته بدهکار تلقی میشد اما امسال به یک مجموعه پویا و پربازده تبدیل شده است.
وزیر صمت با اشاره به جایگاه آذربایجانشرقی در صنعت کشور اذعان کرد: تبریز واقعا حلال مشکلات صنعتی است. بنیان گذاری صنعتی کشور در دوره جدید از تبریز و اراک شروع شده است. بطور مثال امروز در تبریز دستگاههای پرسی وجود دارد که در هیچ نقطه دنیا وجود ندارد. همچنین استقرار شهرک فناوری خودرو در تبریز نوید بخش روزهای ایده آل خواهد بود.
رحمانی تصریح کرد: بازار مصرف خودرو تشنه است و توجه دولت به صنعت خودرو، بسیاری از واحدهای تولیدی را نجات داد، شرکت های خارجی که در گذشته سابقه منفی در همکاری با ایران دارند نباید اجازه مشارکت جدید داشته باشند.رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجرت در سفر به تبریز و در آئین رونمایی از خط تولید موتور ۴۵۷ و ۳۵۵ با آلایندگی یور۴ و ۵ اظهار داشت: سرمایه اصلی هر کشوری نیروهای انسانی آن کشور است.
وی با اشاره به رونق تولید در عرصه خودروسازی کشور خاطرنشان کرد: افتتاحهای امروز و برنامه ریزی برای افزایش ۱۰هزار خودرو در سال جدید مصداق و نمود عینی رونق و جهش تولید است.
رحمانی ادامه داد: همزمان با افزایش بیرحمانهی تحریمها و شرایط روانی جامعه، جهادگران عرصه تولید همت کردند تا برنامه اصلاح صنعت خودرو اجرا شود تا تحولی در عرصه خودروسازی کشور به وجود آید.
رحمانی تولید روزانه خودرو در کشور را ۴هزار دستگاه برشمرد و یادآور شد: مهمترین خواسته بنده از تولیدکنندگان ارائه محصولات جدید و افزایش تولید است.
وزیر صمت با تشریح شرایط صنعتی و تولیدی کشور در سالهای گذشته بیان کرد: در اوایل سال۹۷ انجمن قطعهسازان به بنده نامه نوشته و اعلام کردند که بالای ۲۰۰هزار کارگر بیکار خواهند شد، بعد از افزایش تیراژ تولید نهتنها کارگری بیکار نشد بلکه ۴۰هزار کارگر جدید وارد مجموعه خودروسازی و قطعه سازی شدند.
وزیر صمت با اشاره به افزایش ظرفیت تولید خودرو در کشور یادآور شد: در حال حاضر دو میلیون و دویست هزار دستگاه خودرو ظرفیت تولید کشور است، با این نسبت باید بالای یک میلیون و دویست هزار دستگاه تولید داشته باشیم تا پاسخگوی عرضه و تقاضا شویم.
رحمانی اصلاح ساختار شرکتها را ضروری برشمرد و تاکید کرد: در کنار تولید، اصلاح ساختار شرکت ها را جدی گرفتیم. تصمیم بر اینست که شرکت های زیان ده باید مشمول تغییرات مدیریتی شوند، یکی از دلایل و مشکلات اصلی صنعت خودرو، شرکت های چند لایه است که باید واگذار شوند، سیاست نظام و دولت واگذاری و خصوصیسازی است و این کار امسال با جدیت بیشتری انجام می شود.
وی ادامه داد: در بسیاری از حوزههای صنعتی پیشرفت قابل توجهی داریم، در مبارزه با کرونا غیر از یک مورد هیچ وارداتی نداشتیم و جملگی در داخل کشور تولید میشدند.
رحمانی یادآور شد: کارخانه ایران خودرو در سالهای گذشته ورشکسته بدهکار تلقی میشد اما امسال به یک مجموعه پویا و پربازده تبدیل شده است.
وزیر صمت با اشاره به جایگاه آذربایجانشرقی در صنعت کشور اذعان کرد: تبریز واقعا حلال مشکلات صنعتی است. بنیان گذاری صنعتی کشور در دوره جدید از تبریز و اراک شروع شده است. بطور مثال امروز در تبریز دستگاههای پرسی وجود دارد که در هیچ نقطه دنیا وجود ندارد. همچنین استقرار شهرک فناوری خودرو در تبریز نوید بخش روزهای ایده آل خواهد بود.
رحمانی تصریح کرد: بازار مصرف خودرو تشنه است و توجه دولت به صنعت خودرو، بسیاری از واحدهای تولیدی را نجات داد. شرکتهایخارجی که در گذشته سابقه منفی در همکاری با ایراندارند نباید اجازه مشارکت جدید داشته باشند.