خبرگزاری کار ایران

فرماندار خلیل آباد:

کارگران مشعل کار و تولید کار را در کشور روشن نگه داشته‌اند

کارگران مشعل کار و تولید کار را در کشور روشن نگه داشته‌اند
کد خبر : ۹۰۶۵۵۶

فرماندار خلیل آباد گفت: روشن نگه داشتن مشعل کار و تولید و مستحکم ساختن بنیان‌های اقتصادی و سازندگی کشور در مقطع تحریم‌های سنگین ظالمانه، نشانگر اهمیت و رسالت و جایگاه والای کارگران و تولیدکنندگان در جامعه و تاریخ انقلاب اسلامی می‌باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خلیل آباد، ابراهیم قاسم پور در جلسه تجلیل از کارگران و نمایندگان تشکل‌های کارگری در خلیل آباد که در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: امروزه بحث آموزش و مهارت‌آموزی باید سرلوحه کار همه کارگران که در صف اول کار و تولید قرار دارند، باشد.

وی با بیان اینکه فنی و حرفه‌ای باید با توانمندسازی کارگران در بحث آموزش با همکاری اتاق اصناف چرخ تولید را بیش از این به حرکت دربیاورند، افزود: ارتقای دانش فنی و دانش آگاهی تاثیر زیادی در چرخه فعالیت اقتصادی دارد.

فرماندار خلیل آباد با اشاره به نامگذاری روز جهانی کارگر حضور مدیران شهرستان را در واحدهای کارگری امری ضروری نام برد و گفت: تامین اجتماعی، فنی و حرفه‌ای در کنار بازرسی کار باید 2 هزار و 850 کارگاه این شهرستان را منظم رصد کنند.

وی افزود: در سال قبل در بحث سامانه کارا بیش از 17.22 میلیارد تومان به 270 طرح و با اشتغال 424 نفر تسهیلات روستایی پرداخت شده است.

قاسم پور به جایگاه کار و کارگر در دین مبین اسلام که پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) دستان یک کارگر را می‌بوسند، اشاره کرد و اظهار داشت: هفته کار و کارگر فرصت مغتنمی  است تا به تأسی از پیامبر گرام(ص)، زحمات بی‌بدیل آنان را ارج نهیم.

وی نقش‌آفرینی کارگران در بخش‌های مختلف بویژه خطوط تولید، زمینه‌ساز رهایی از وابستگی‌ها در روند حیات پربرکت انقلاب اسلامی را یادآور شد و گفت: یقینا در سالی که به نام جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، نقش و اثرگذاری تلاشگران عرصه‌ کار و سازندگی و بهره‌گیری از دانش روز و استفاده از توان، تخصص و تجربه برای جهش اقتصادی و حضور موفق‌تر در بازارهای داخلی و خارجی بیش از پیش احساس می‌شود.

فرماندار خلیل آباد با تقدیر از همکاری جامعه کارگری در بحث ضدعفونی کردن معابر در شهرستان گفت: در این روزها که کشور درگیر مقابله با شیوع بیماری کرونا بوده است، آسیب‌هایی به واحدهای تولیدی و معیشت کارگران شریف وارد آمده است که برای مجموعه نظام و دولت قابل درک و قدردانی است لذا در این شهرستان هم با هماهنگی‌های به عمل آمده با بعضی از بانک‌ها و صندوق بهشتی درصدد هستیم در حد توان این مراکز مالی بعضی از اصناف و کارگران را با اعطای تسهیلات کمک کنیم.

وی با بیان اینکه کارگران موتور محرکه اقتصاد کشور هستند، بر تقویت تشکل‌ها تاکید کرد و افزود: کارگران یکی از ارکان توسعه اقتصادی هستند که بدون این جایگاه حرکتی نمی‌توانیم از پیش ببریم.

وی بر جذب سرمایه‌گذار در شهرستان تاکید کرد و گفت: هر چه حضور سرمایه‌گذاران در شهرستان بیشتر باشد، جامعه کارگری برای کار دستش بازتر است.

وی با بیان اینکه جامعه کارگری نقش بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته‌اند، از خدمات کارفرمایان هم سپاسگزاری کرد و اظهار داشت: کارگران همواره موتور محرکه تولید و پویایی اقتصادی در کشور هستند.

فرماندار خلیل آباد، راه‌اندازی معادن و کارگاه‌های مخلتف اولویت امسال نام برد و گفت: بزودی معدن سنگ آهن شهرستان با تجهیز کارگاه، کارگران زیادی را جذب خواهد کرد.

در این مراسم حمیدرضا صدیقی، رئیس اداره تعاون و کار خلیل آباد گفت: در این شهرستان 34 هزار نفر شاغل هستند که در 2 هزار و 850 کارگاه به فعالیت مشغول هستند.

وی با بیان اینکه برای  424 نفر در سال گذشته فرصت شغلی ایجاد شده است، اظهار کرد: به منظور ایمنی بیشتر در کارگاه‌ها سال گذشته 400 واحد کارگاهی مورد بازرسی قرار گرفته است.

 مهدی عربی، رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای خلیل آباد هم با آمادگی این مرکز برای برگزاری دوره‌های آموزشی گفت: ارتقای کیفیت کار بسته به آموزش است لذا مرکز خلیل آباد با برگزاری دوره‌های مختلف در سال گذشته 88 هزار نفر ساعت در رشته‌های صنعتی، کشاورزی و خدمات آموزش داشته است.

وی نیز از طرح استاد و شاگردی به عنوان یک طرح دارای اولویت در سال جاری نام برد و گفت: در این راستا 35 نفر در محیط کار واقعی مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز