مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:
محرومیت نباید عامل وقفه در فرآیند آموزش باشد
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تاکید کرد: محرومیت نباید عامل وقفه در فرآیند آموزش باشد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، مجید یزدانپناه در چهارمین نشست کمیته کیفیتبخشی و پایش وضعیت شبکه شاد در استان، گفت: همواره یکی از سیاستهای اصلی وزارت آموزش و پرورش ایجاد عدالت آموزشی و اجتماعی بوده است .
وی افزود: با توجه به این مهم که امروزه با توجه به شرایط پیشآمده به ناچار مجبور به تعطیل کردن مدارس شدیم، اما از طرق دیگر همچون بسترهای فضای مجازی فرآیند تعلیم و تربیت را استمرار دادیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان راهاندازی شبکه آموزشی دانشآموز (شاد) را انقلابی بزرگ در تاریخ آموزش و پرورش در راستای آموزش غیرحضوری دانست و اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع ساز و کارهای عملی جهت اجرایی نمودن سیاستها و اهداف وزارت آموزش و پرورش تمهید و به اجرا رسید که یکی از این سیاستها که همواره مورد تاکید مقام عالی وزارت نیز میباشد، اصل بسط عدالت آموزشی و دسترسی همگانی به امکانات و منابع است.
یزدانپناه در ادامه عنوان کرد: در این راستا در نشستهای مستمر کمیته کیفیتبخشی و پایش وضعیت شبکه شاد در استان، راهکارهایی از جمله حضور مستمر معلمان و راهبران آموزشی با رعایت پروتکلهای بهداشتی و نیز تحت نظارت مستقیم معاونتهای آموزشی مناطق و شهرستانها جهت ارائه خدمت و آموزش به دانشآموزان مناطق محروم، کمتر توسعه یافته، روستایی و عشایری که به اینترنت و امکانات مناسب دسترسی ندارند، تهیه بستههای آموزشی و خودآموزهای بهاری تعبیه و برای اجرا به مناطق ابلاغ گردید.
وی افزود: در این زمینه تفکیک دانشآموزان از نظر دسترسی باید صورت میگرفت و دانشآموزانی که فاقد پوشش تلویزیونی و اینترنتی هستند و دانشآموزانی که به سخت افزارهایی مانند رایانه، لپتاپ و دستگاههای پخش کننده فیلم و صوت خانگی نیز دسترسی ندارند، شناسایی شده و بر این اساس تمهیدات اندیشیده شده، عملیاتی میگردد.
بالاترین مقام مسؤول در آموزش و پرورش استان خاطرنشان ساخت: اجازه نخواهیم داد که محرومیت و موقعیت جغرافیایی خللی در روند آموزش ایجاد کند و با تمام توان و استفاده از ظرفیت نیروی انسانی متخصص و دلسوز حتی در دور ترین نقاط، این امر مقدس را ادامه میهیم. به خانوادههای محترم اطمینان خاطر میدهیم که به خاطر عدم دسترسی به امکانات مناسب نگران ایجاد وقفه در روند تحصیلی فرزندان خود نباشند ما با این عزیزان تا رسیدن به نتیجه نهایی همراه خواهیم بود.
گفتنی است، استان کرمانشاه با توجه به موقعیت جغرافیایی خود، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و یک سوم از دانشآموزان کرمانشاهی در مناطق مرزی زندگی میکنند.
همچنین ۷ درصد از جمعیت عشایری کشور نیز در استان کرمانشاه مستقر هستند که جمعیت دانشآموزی عشایر استان را ملموستر نشان میهد.