خبرگزاری کار ایران

رمضانی به ایلنا خبر داد:

برگزاری مراسم هفته کارگر در کاشان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی/ پرداخت وام‌های کم بهره به مشاغل خانگی در کاشان

برگزاری مراسم هفته کارگر در کاشان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی/ پرداخت وام‌های کم بهره به مشاغل خانگی در کاشان
کد خبر : ۹۰۳۹۹۸

رئیس اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی کاشان گفت: برنامه های هفته کارگر در شهرستان کاشان به دلیل شیوع ویروس کرونا و تاکید ستاد مدیریت و مقابله با این بیماری، با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی همراه و محدود خواهد بود.

حسن رمضانی در گفت وگو با ایلنا اظهار داشت: دیدار با جامعه کارگری و معرفی کارگران نمونه در حوزه های مسابقات قرآنی و خانه بهداشت کارگری، دیدار باخانواده های شهدای کارگر، غبار روبی مزار شهدا، تجلیل از واحدهای پیشرو در اجرای پروتکل های بهداشتی از جمله برنامه های هفته بزرگداشت مقام کارگر است.

وی با اشاره به شرایط خاص شهرستان از منظر اقتصادی و اشتغال هفتاد وپنج هزار کارگر، افزون بر یک هزار و ۵۰۰ واحد اقتصادی- صنعتی، پانزده هزار واحد صنفی و پنجاه و سه هزار بیمه شده سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: در خصوص حمایت و بررسی مسائل و مشکلات جامعه کارگری و اتخاذ بهترین راهکار در راستای رفع موانع تولید و تسهیل در سرمایه گذاری، طی دو سال اخیر با تشکیل و فعالیت ۱۵ شورای اسلامی کار موافقت شده است.

رئیس اداره کار،تعاون ورفاه اجتماعی کاشان ادامه داد: از اسفند سال قبل تا فروردین سال جاری بازدید و بازرسی از ۲۵۰ واحد تولیدی و صنعتی با هدف نظارت بر عملکرد واحدهای صنعتی در پیاده سازی پروتکل های بهداشتی پیشگیری از کرونا صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: دستیابی به توافق و سازش در بیش از چهل در صد از پرونده های اختلافی در هیات های تشخیص و حل اختلاف یکی از کارهای قابل توجه است و تحقق این مهم توانست ضمن کمک به فضای کسب و کار در شهرستان، رضایت جامعه کارگری وکارفرمایان، جایگاه این اداره را سطح کشور مثبت و ممتاز کند.

رمضانی به تشکیل کارگروه ایمنی در محیط کار وصنعت به منظور کاهش حوادث ناشی از کار و برگزاری جلسات مداوم و مستمر کار گروه اشتغال و عقد قرار دادهای کارورزی ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی اشاره کرد و گفت: افزون بر ۷ میلیارد ریال وام های کم بهره توسط بانک های عامل به متقاضیان ایجاد اشتغال در حوزه مشاغل خانگی پرداخت شده است.

معاون مدیر کل اداره تعاون،کار ورفاه اجتماعی استان اصفهان با درخواست از کارفرمایان به اجرای ماده ۱۵۰ قانون کار در خصوص فراهم نمودن شرایط مطلوب برای کارگران روزه دار در ماه مهمانی خدا متذکر شد: در راستای دسترسی آسان شهروندان به بخشنامه ها و سیاست های وزارت خانه و جلوگیری از تردد های غیر ضروری کانال مجازی اداره کار کاشان به آدرس tkrkashan@راه اندازی شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز