خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی جهانگیری خواستار شد:

ضرورت پروژه آبرسانی سد طالقان به قزوین در مسیر سرعت واقعی

ضرورت پروژه آبرسانی سد طالقان به قزوین در مسیر سرعت واقعی
کد خبر : ۸۴۸۴۰۳

معاون هماهنگی، نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور گفت: مبنای پروژه آبرسانی انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین باید بر این اصل قرار گیرد که متوقف نشود گرچه نباید کُند هم پیش برود و باید به سرعت واقعی برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سعید شیرکوند در حاشیه پروژه آبرسانی انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین واقع درروستای زیاران شهرستان آبیک در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: ظاهرا سال‌های بسیاری است که قول بهره‌مندی مردم قزوین و آبیک از آب سد طالقان داده شده و قرار بوده اجرایی شود که با مشکلاتی همچون نوسان نرخ ارز و هزینه‌های تولید مشکل مواجه شده که بازنگری باید در زمینه‌ها صورت می‌گرفت که این مهم، اجرایی شده است.

وی افزود: با توجه به آغاز دوباره اجرای پروژه پس از توقف چند ماهه، امیدواریم هر چه سریع‌تر راه پیشرفت را در پیش گرفته و به نتیجه برسد.

 معاون هماهنگی، نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور در پاسخ به این پوسش که با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، سرانجام پروژه آبرسانی انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین به کجا خواهد رسید، توضیح داد: دولت  ومسئولان ملی و منطقه‌ای آروز دارند این پروژه اجرایی شود که شکی هم نیست و همه تمایل دارند مردم آبیک و قزوین از مزایای این پروژه بهره‌مند شوند اما در منابع مالی محدودیت‌هایی وجود دارد و بیشترین مشکل این پروژه هم منابع مالی است.

شیرکوند افزود: بخشی از اجرای پروژه آبرسانی انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین بر عهده بخش خصوصی است که یک سِری نگرانی‌هایی سرممایه‌گذار این پروژه دارد که باید رفع شود و این آمادگی وجود دارد که از صندوق توسعه ملی یا بودجه عمومی دولت، به این پروژه اعتبار اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: همه می‌دانیم که کشور در شرایط خاص قرار گرفته و بودجه عمومی کاهش یافته و بخشی از درآمدها را به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانیم به دست آوریم و مشکل ایجاد کرده است.

این مقام مسئول اذعان کرد: اگر تحریم‌ها وجود نداشت  پروژه آبرسانی انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین در سال 98 به بهره‌برداری می‌رسید اما این مهم تحقق نیافته و مسئولان باید تلاش و کمک کنند تا مشکلات بر سر راه پروژه رفع و به سرانجام برسد.

معاون هماهنگی، نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که آیا در 6 ماهه اول سال 99 آب سد طالقان به آبیک می‌رسد، گفت: واقع‌بینانه بیان کنم که بعید می‌دانم در این زمان تحقق یابد، چرا که اگر بتوانیم تمام منابع را هم تامین کنیم انجام عملیات اجرایی بیشتر از این زمان گفته شده، زمان می‎برد.

شیرکوند افزود: اصل این است که پروژه آبرسانی انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین متوقف نشود گرچه نباید کُند هم پیش برود و باید به سرعت واقعی برسد تا در سال آینده مردم مطمئن شوند که از آب سد طالقان بهره‌مند می‌شوند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز