خبرگزاری کار ایران

در شهرک حمزه رخ داد؛

16 مصدوم در حادثه انفجار شرکت پرسی‌گاز دزفول/ تلاش 5 ساعته 100 نیروی آتش‌نشان برای مهار آتش

16 مصدوم در حادثه انفجار شرکت پرسی‌گاز دزفول/ تلاش 5 ساعته 100 نیروی آتش‌نشان برای مهار آتش
کد خبر : ۵۷۴۵۳۰

براثر انفجار حادثه شرکت پرسی گاز دزفول 16 نفر مصدوم شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدمحمد محمودی‌نژاد مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دزفول اعلام کرد: روز یکشنبه سوم دی ماه 96 حوالی ساعت 5 حادثه انفجار در شرکت پرسی گاز دزفول واقع در شهرک حمزه از توابع دزفول به مرکز اورژانس 115 گزارش شد.

وی‌گفت: بلافاصله باتوجه به پیش‌بینی گستردگی حادثه، 10 دستگاه آمبولانس و یک‌دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل شرکت پرسی گاز اعزام شد.

رئیس اورژانس 115 دزفول در ادامه اظهار داشت: این حادثه 16 مصدوم برجای گذاشت که 10 مصدوم توسط اورژانس 115 دزفول، 2 مصدوم با وسیله شخصی، 3 مصدوم توسط عوامل هلال احمر دزفول به بیمارستان منتقل شدند و یک مصدوم هم در محل درمان شد.

محمودی نژاد اظهار داشت: 2 نفر از مصدومین خانم و 14 نفر آقا بودند که 2 نفر از مصدومین با توجه به شدت آسیب وارده به بیمارستان های اهواز اعزام شدند.

بنابر اعلام این مقام مسئول، اسامی مصدومان حادثه به شرح زیر است:

۱-سیما طاهری فر

۲- امیر عیسی زاده

۳-صادق عسگری

۴-بی بی خواجه دستگردی

۵-اسماعیل دهیم اوی

۶-حسین خواجوی

۷-مهران شاه مدیل

۸-ابراهیم خرمدل

۹-اقبال بیگ زاده

۱۰-ایمان جدیدالاسلامی

۱۱-محمد آل کثیر

عبدالحسین معظم‌فر مدیر عامل سازمان  آتش‌نشانی دزفول نیز در خصوص این حادثه اظهار داشت: در همان دقایق اولیه این حادثه دو اکیپ از نیروهای سازمان آتش نشانی شهرستان دزفول در حدود 100 نفر به محل حادثه اعزام شدند.

وی فزود: برای کنترل ورود مردم به منطقه حادثه از نیروهای بسیج کمک گرفتیم ولی با این وجود باز مردم در منطقه حضور داشتند.

 معظم‌فر عنوان کرد: نیروهای امدادی سازمان آتش نشانی 5 ساعت درگیر اطفاء حریق بودند و با ریسک بالای خطر مرگ به عمق فاجعه آتش سوزی ورود کردند و لوله های اصلی گاز را بستند و از انفجار بیشتر جلوگیری شد.

مدیر عامل آتش نشانی دزفول گفت: عملیات نشت‌گیری تانکر سیار توسط مهندسین شرکت گاز در حال انجام است و همچنین تانکر سیار توسط آتش نشانان خنک سازی شد و حدود 14 تن از گاز داخل تانکر سیار بصورت مایع است که خوشبختانه از انفجار آن جلوگیر شد و منتظر رسیدن دستگاه بالک سیار هستیم تا گاز باقی مانده از محل حادثه منتقل شود.

معظم فر تصریح کرد: در این حادثه که علت آن در دست بررسی و کارشناسی است، بیش از 2200 کپسول گاز مایع طعمه حریق شد.

 وی در پایان از تلاش تمامی نیروهای سازمان آتش‌نشانی شهرستان دزفول که با از جان گذشتگی خود باعث مهار این آتش سوزی شدند، تقدیر و تشکر کرد.

بر اساس این گزارش دو مصدوم این حادثه که به بیمارستان سوختگی اهواز منتقل شده اند درصد سوختگی آنها بین 80 تا 100 صد در صد اعلام شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز