خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان مطرح کرد:

ایجاد منطقه آزاد تجاری راهی در جهت توسعه اقتصادی است

ایجاد منطقه آزاد تجاری راهی در جهت توسعه اقتصادی است
کد خبر : ۴۴۵۱۱۷

استاندار کردستان گفت: اگر لایحه ایجاد منطقه آزاد در مجلس به تصویب برسد، تاثیر بسیار جدی در معیشت و زندگی مردم این منطقه و پیشرفت و توسعه کشور خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زاهدی در جمع مردم روستای کولان از توابع شهرستان مریوان سخن می گفت، با تاکید بر رشادت های مرز نشینان در طول دوران دفاع مقدس بیان کرد: مردم این منطقه در طول دوران دفاع مقدس علی رغم اینکه مزارع  و خانه های شان مستقیما زیر گلوله های دشمن قرار داشت ، منطقه خود را ترک نکردند و مردم کردستان با تقدیم بیش از 5 هزار و 400 شهید از این سرزمین و نظام و انقلاب اسلامی دفاع کردند.

وی افزود: : استان کردستان و خصوصا مناطق مرزی استان دارای استعدادهای فراوانی هستند ،کردستان یکی از پر آب ترین استانهای کشور است و اراضی بسیار حاصلخیزدارد  ومردم استان در تمام عرصه ها ی کشاورزی ، صنعت، خدمات و تجارت تبحرو سابقه طولانی دارند و لازم است در این زمینه ها بیشتر سرمایه گذاری و کمک شود.

استاندار کردستان با بیان مشکلات مردم این منطقه اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی مردم مریوان موضوع جاده مواصلاتی سنندج تا مریوان است که متأسفانه  باعث بروز تصادفات زیادی می‌گردد.

زاهدی گفت: مرز باشماق یکی از چهار مرز مهم رسمی کشور است و حجم عظیمی از ترانزیت و مبادلات مرزی کشور از منطقه باشماق صورت می‌گیرد و تردد خودروهای داخلی و خارجی و بخصوص تانکر های نفت‌کش از این منطقه صورت می‌گیرد و بنابراین یکی از خواسته‌های مردم اصلاح وضعیت جاده‌های سنندج و مریوان تا مرز باشماق است.

وی در خصوص اقداماتی که در زمینه جاده سنندج- مریوان انجام‌گرفته است، ادامه داد: این جاده در حال احداث است و دارای سه تونل می‌باشد و امید است که تا پایان سال 96 به بهره‌برداری برسد که در صورت تکمیل تردد کامیون‌ها و تانکرهای سوخت از بین شهر مریوان و این مناطق قطع می‌شود و مشکلاتی که مردم با آن مواجه هستند برطرف خواهد شد.

استاندار کردستان با تأکید بر اینکه ایجاد منطقه آزاد تجاری راهی در جهت توسعه اقتصادی است گفت: اگر این لایحه در مجلس به تصویب برسد، تأثیر بسیار جدی در معیشت وزندگی  مردم این منطقه  و پیشرفت و توسعه کشور خواهد داشت.

زاهدی به جایگاه گردشگری بانه و مریوان اشاره کرد و اظهار داشت: به دلیل طبیعت زیبای مریوان و بانه، این مناطق، صرفاً یک منطقه تجاری و  صنعتی نیستند  و اگر به منطقه آزاد تبدیل شوند، منطقه آزاد پررونقی خواهند بود و مشکلات بیکاری منطقه رفع خواهد شد

وی گفت: طرحی به‌عنوان فروش سوخت به ساکنین تا  شعاع 20 کیلومتری مرزهای کشور وجود دارد که در 5 استان کشور در حال حاضر در حال اجراست و هفت  شرکت تعاونی و14 کارگزار این کار را انجام می‌دهند و سوخت تحویل این شرکت‌ها و کارگزاران و سود حاصل از صدور سوخت  در اختیار  اعضای تعاونی‌ها و ساکنین شعاع 20 کیلومتری قرار می‌گیرد که در استان کردستان 17 هزار 431 خانوار مشمول این طرح هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز