خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

پیشرفت ۷۰ درصدی بخش تونل مسیر ریلی مشهد-گلبهار/ تامین مالی پروژه مهم‌ترین چالش است

پیشرفت ۷۰ درصدی بخش تونل مسیر ریلی مشهد-گلبهار/ تامین مالی پروژه مهم‌ترین چالش است
کد خبر : ۱۶۰۹۵۷۶

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: بخش تونل مسیر ریلی مشهد_گلبهار ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال حفاری است.

به گزارش ایلنا از خراسان رضوی، وحید داعی در این خصوص اظهار کرد: بخش تونل مسیر ریلی مشهد_گلبهار ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال حفاری است. عمده‌ترین موضوع و مشکل تامین مالی پروژه است که با پیگیری‌های انجام شده، قرار شده با یکی از کارخانجات تولید ریل در زمینه تامین ریل اقداماتی انجام شود. امسال اعتباری نیز در قانون بودجه به دو مسیر ریلی در کشور ابلاغ و حدود ۲۰۰ میلیارد تومان به این پروژه تزریق شد و فعال است.

داعی در خصوص ساخت‌وساز در ارتفاعات جنوبی عنوان کرد: بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد مشهد، سوابقی که در طرح‌های توسعه‌ای داشتیم نشان داد روی آن پهنه‌ها کاربری‌هایی به صورت مسکونی وجود داشت. در سال ۹۴ وقتی کمیسیون ماده پنج تصویب شد و با توجه به مصوبات شورای عالی شهرسازی، این مصوبه در استان تصویب و در تهران ابلاغ شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی ادامه داد: در این مصوبه دو نکته قید شده که یکی تحدید و تعدیل سطوح ساخت‌وساز در ضوابط قبلی دارای کاربری‌های با تراکم بالا بود که از ۲۲ به ۶ طبقه کاهش پیدا کرد و دیگری غلبه فضای سبز در کاربری‌ها است.

وی اضافه کرد: این موضوع وجود داشت که در دو پلاک شیب زمین بیشتر از شیب ۱۵ درصد است و در مصوبه لحاظ نشده، اما با محدود کردن فضای ساخت‌وساز این اتفاق رخ داده است.

داعی با اشاره به اینکه قطار سریع‌السیر مشهد_تهران سابقه طولانی دارد، تصریح کرد: این پروژه ۲۰ میلیارد یورو اعتبار نیاز دارد که عدد بسیار بالایی است و امسال در قانون بودجه دارای ردیف شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: با راهبرد استاندار و معاونت عمرانی استانداری برقی کردن قطار هم به عنوان یکی از زمینه‌ها به موازات دنبال می‌شود که عدد آن یک‌دهم قطار سریع‌السیر بوده؛ بنابراین در حال پیگیری است. منابع این پروژه کلان‌منابع است و امیدواریم منابع آن تامین شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز