وزیر آموزش و پرورش:
سیستان و بلوچستان از مشکل کمبود فضای آموزشی رنج میبرد
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سیستان و بلوچستان از مشکل کمبود فضای آموزشی رنج میبرد گفت: تمام مدارس سنگی و کانکسی در حال حذف شدن هستند و تلاش خواهیم کرد با برنامهریزی صحیح، سرانه فضای آموزشی استان و به تبع آن مناطق و شهرستانها را در یک برنامه هدفدار و منسجم ارتقا بخشیم.
به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا کاظمی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری ایرانشهر اظهار کرد: این شهرستان مرکز فرهنگی، معنوی و نماد وفاق و همدلی و متبرک به حضور رهبر معظم انقلاب است.
وی با اشاره به فضیلت ماه رجب، آرامش انسان را در عبودیت او دانست و گفت: ماه رجب ماه آرامش، عبودیت و مقدمهای برای ورود به ماه ضیافت الهی است.
وزیر آموزش و پرورش افزود: توسعه هر جامعهای در گرو سرمایهگذاری در آموزش و پرورش است که با عشق و علاقه در تلاش هستیم گرهی از گرههای موجود و مشکلات این منطقه باز و حل شود.
وی ادامه داد: رئیس جمهور، سیستان و بلوچستان را ویژه دیده و میبیند؛ چرا که بیشترین دلبستگی و تعلق به کشور و کمترین میل به مهاجرت در این استان مشاهده میشود که این موضوع خود شاخصی بارز و متفاوت در بین استانهای کشور است.
کاظمی اظهار کرد: اگرچه تلاشهای زیادی در رفع مشکلات و کمبودها در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان صورت گرفته، اما عقب ماندگیهای مزمن و طولانی وجود دارد که کار را سخت و دشوار میکند بنابراین نیاز است در حل مشکلات باید اولویت بندی مد نظر قرار گیرد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر آموزش و پرورش مساله اول جامعه باشد و بیشترین سرمایهگذاری روی آن انجام شود، توسعه همه جانبه جامعه و کشور را به دنبال دارد؛ بدانید تمام کشورهای توسعه یافته تحول خود را از آموزش و پرورش شروع کردهاند.
وی با اشاره به توجه ویژه رئیس جمهور به دستگاه تعلیم و تربیت خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز اولویت اول کشور آموزش و پرورش است؛ تاکنون بیش از ۱۴ جلسه رسمی بیش از ۲ ساعت با حضور شخص رئیس جمهور برگزار شده که نشان از اهمیت این دستگاه انسان ساز دارد.
کاظمی بیان کرد: نقطه تحول و عطف در نظام جمهوری اسلامی، توجه جدی دولت و رئیس جمهور به آموزش و پرورش و محور نگاه رئیس جمهور به آموزش و پرورش توسعه عدالت در ۲ محور محرومیت زدایی در فضاهای آموزشی و کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی است.
وی اظهار کرد: میتوانیم بدون اتکا به فضای آموزشی، تحولی در کیفیت آموزشی و پرورشی ایجاد کنیم؛ چرا که الگوی کیفیت بخشی متفاوت از الگوی ساخت و ساز است و نیاز به اعتبار و هزینه آنچنانی ندارد.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تحول در نظام یاددهی یادگیری با توانمندسازی معلمان، به روش شدن دانش آنان، هوشمندسازی، تجهیز فضاها و تدبیر در نیاز سنجی صحیح رقم میخورد.
اهداف دستگاه فرهنگی دیربازده است
وی تصریح کرد: آموزش و پرورش و دستگاه فرهنگ، کاری گسترده و فراگیر را دنبال میکنند؛ اهداف این دستگاه دیربازده است؛ اما بدانیم هر انسانی که در اختیار دستگاه تعلیم و تربیت قرار دارد پس از تحصیلات عمومی، یک سرمایه اجتماعی و فرهنگی به شمار میرود که باید به آن افتخار کرد.
کاظمی گفت: مسائل در مناطق حل میشوند و نقش حوزه ستادی، پشتیبانی از اقدامات و برنامههاست؛ انتظار میرود همه مجموعهها و دستگاهها به کمک آموزش و پرورش آمده و در مسیر تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت همراهی کند.