رئیس اتاق بازرگانی البرز:
لزوم برپایی پاویونهای تخصصی در نمایشگاههای بین المللی با مدیریت اتاقهای بازرگانی کشور
رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: همکاری و برنامهریزی برای برپایی پاویونهای تخصصی از ظرفیتهای تولیدی و صنعتی کشور در نمایشگاههای شاخص بین المللی خارجی با اداره و مدیریت اتاق های بازرگانی سراسر کشور ضرورت دارد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، پرهام رضایی امروز در یکصد و سیزدهمین نشست شورای گفتوگوی دولت و بخش خصوصی البرز که با حضور دستیار اجتماعی رئیسجمهور، رئیس و اعضای هیات رئیسه اتاق ایران و روسای اتاقهای بازرگانی سراسر کشور، استاندار البرز و مدیران دستگاههای اجرایی و فعالان اقتصادی استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: بیشک برگزاری این نشست با حضور مهمانان گرانقدر از دولت و بخش خصوصی نقش موثری در ارتقاء سطح همکاریها میان طرفین دارد.
وی با اشاره به اهمیت برگزاری نشست شورای گفتوگوی دولت و بخش خصوصی البرز با حضور مسئولانی ملی و استانی گفت: به یقین با همفکری و هماندیشی مدیران، مسئولان و فعالان اقتصادی میتوانیم به نتایج بهتری در حل مسائل و چالشهای پیش روی بخش خصوصی دست یابیم.
رئیس اتاق بازرگانی البرز در بخش دیگری از زحمات و تلاشهای ارزنده دکتر عبداللهی، استاندار البرز و رئیس شورای گفتوگوی دولت و بخش خصوصی استان در زمینه رشد و شکوفایی اقتصادی استان، بهبود فضای کسب و کار بخش خصوصی البرز و آسیبشناسی و رفع مشکلات تولید و صنعت استان در حوزه مسائل ارزی، مالی و بانکی و توسعه سرمایهگذاریهای داخلی و خارجی قدردانی کرد.
وی با بیان اینکه تدوین استراتژی صادرات و برپایی پاویونهای تخصصی در نمایشگاههای بینالمللی از دیگر درخواستها است، افزود: نیاز است که یک استراتژی مشخص در حوزه صادرات با همکاری اتاقهای بازرگانی سراسر کشور تدوین شود که بتواند حضور شرکتهای ایرانی در نمایشگاههای بینالمللی را تقویت کند. با داشتن چنین برنامه منسجم و هدفمندی، فعالان اقتصادی بخش خصوصی کشور میتوانند بهطور مؤثرتری در این نمایشگاهها شرکت کنند و از فرصتهای موجود ایجاد شده در این رویدادها بهرهبرداری کنند.
رضایی با طرح یک درخواست از رئیس اتاق ایران و مسئولان مرتبط به حوزه اقتصادی عنوان کرد که یک مطالبه مهم فعالان بخش خصوصی پیرامون برنامهریزی سالانه برای برپایی پاویونهای تخصصی از صنایع مختلف کشور در حداقل ۱۰ نمایشگاه معتبر و مطرح بینالمللی خارجی را مورد توجه قرار دهند.
وی افزود: نیاز است که با توجه به شناسایی و اعلام توانمندیهای استانهای مختلف از سوی اتاقهای بازرگانی سراسر کشور، از جمله البرز که هاب تولید صنایع غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی شناخته میشود، بر اساس مجموع این پتانسیلها، یکسری پاویونهای تخصصی در نمایشگاههای بینالمللی و شاخص دنیا برگزار شده و اداره هر پاویون بر حسب ظرفیتهای استانی به اتاقهای بازرگانی همان منطقه سپرده شود.