خبرگزاری کار ایران

رشد ١٠٠ درصدی پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری در ناحیه سه شیراز

رشد ١٠٠ درصدی پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری در ناحیه سه شیراز
کد خبر : ۱۵۴۸۷۱۱

‌معاون آموزش متوسطه اداره آموزش‌و‌پرورش ناحیه سه شیراز از رشد صد درصدی قبول‌شدگان کنکور سراسری رشته پزشکی در آموزش‌و‌پرورش ناحیه سه شیراز خبر داد.

‌به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره آموزش‌و‌پرورش ناحیه سه، سکینه حاتمی گفت: امسال قبولی ها بسیار چشمگیر بوده است به‌طوری که در رشته پزشکی و پیراپزشکی نسبت به سال قبل رشد ١٠٠درصدی  قبولی را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: قبولی ۵۵ دانش‌آموز در گروه پزشکی، ۶۹ نفر در رشته‌های پیراپزشکی، ٧٣ قبولی در دانشگاه فرهنگیان، ١٢٣ قبولی رشته انسانی و ١٣٤ قبولی رشته ریاضی درآزمون سراسری دانشگاه‌های دولتی روزانه و١٣٩ قبولی در زیرگروه‌های دیگر رشته تجربی بخشی از این آمار است.

‌حاتمی وضعیت آموزشی ناحیه سه شیراز را مثبت ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه آموزش در ناحیه سه شیراز رو‌به‌رشد است و در میانگین کتبی نهایی، کنکور و نتایج جشنواره نوجوان خوارزمی شاهد رشد بیش‌از‌پیش هستیم.

‌معاون آموزشی ناحیه سه شیراز قبولی و موفقیت دانش‌آموزان را منحصر به مدارس خاص، نمونه‌دولتی و تیزهوشان ندانست و گفت: ١٢ نفر قبولی دانشگاه فرهنگیان از بین دانش‌آموزان مناطق روستایی و کم‌برخوردار بوده است.

‌وی برگزاری کلینک‌های آموزشی در مدارس و استفاده از مشاوران و واقفین علمی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی به‌صورت مجازی و تشکیل پایگاه علمی مشترک برای مدارس لازم التوجه ناحیه سه شیراز به‌ویژه در مناطق روستایی و کم‌برخوردار را دلیلی بر موفقیت دانش‌آموزان دانست و گفت: در آزمون ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی، همچنین مقام‌آوران استانی و کشوری در جشنواره خوارزمی، رشد میانگین کتبی نهایی و پذیرش در کنکور به‌ویژه در دانشگاه فرهنگیان و رشته‌های پیراپزشکی و مهندشی در دانشگاه‌های روزانه، موید این تلاش و برنامه‌ریزی است.

‌حاتمی از دیگر موفقیت‌های آموزشی ناحیه سه شیراز نیز سخن گفت. موفقیت ۵٧ دانش‌آموز مقام‌آور استانی درجشنواره نوجوان خوارزمی و کسب ۳مقام اول تا سوم کشوری در محور‌های سلامت وتربیت‌بدنی، علوم آزمایشگاهی و دست‌سازه اینترنت، موفقیت دانش‌آموزان درکارسوق اپتیک و لیزر و کسب مقام اول کشوری دربین مدارس استعداد‌های درخشان و راهیابی به مرحله کشوری توسط ٧٨ نفر ازدانش‌آموزان در جشنواره علمی _پژوهشی بخش دیگری از این موفقیت‌ها بود.

معاون آموزشی ناحیه سه شیراز دلیل موفقیت را برنامه‌ریزی، نظارت براجرای برنامه‌ها، خودارز‌یابی، تحلیل نتایج وحرکت به‌صورت تیمی با ترکیبی از شورای معاونین اداره، مدیران مدارس، سایرهمکاران به‌ویژه دبیران و اولیای دانش‌آموزان دانست.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز