خبرگزاری کار ایران

توسط مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز انجام شد؛

تجلیل از کاسب نمونه و نصب لوح سپاس در واحد برتر

تجلیل از کاسب نمونه و نصب لوح سپاس در واحد برتر
کد خبر : ۱۵۴۷۷۹۹

مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز در یک اقدام فرهنگی، معرفی و تقدیر از کاسبان نمونه و برتر را در برنامه‌های خود قرار داده و در این راستا از مدیریت نانوایی شیخی تقدیر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز، در آستانه اجلاسیه ۱۵ هزار شهید گلگون‌کفن فارس، طرح تجلیل از کاسب برتر و پاکدست شیراز با همکاری مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز و اتاق اصناف شیراز اجرا شد.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز با تاکید بر اهمیت ارتقای فرهنگ شهروندی گفت: ارتقای مسئولیت‌پذیری و مشارکت اجتماعی، آموزش فرهنگ شهروندی، ارتقای اخلاق شهروندی و تقویت هویت در جامعه، بیشترین تأثیر را بر ارتقای فرهنگ شهروندی دارد.

رعایت اخلاق شهروندی و درونی‌سازی آن در بین اعضای جامعه

سید عبدالرضا دستغیب افزود: امروزه رعایت اخلاق شهروندی و درونی‌سازی آن در بین اعضای یک جامعه یکی از گام‌های مفید و مؤثر در جهت رشد و گسترش فرهنگ شهروندی است و بر همین اساس یکی از رسالت‌های مجمع، ارتقای فرهنگ‌ در جامعه است و در یک دهه گذشته اقدامات متنوعی در این زمینه صورت گرفته است. 

دستغیب از جمله پروژه‌های عام‌المنفعه اجرا شده توسط مجمع در بحث فرهنگ‌سازی در سطح شهر شیراز را اجرای طرح پیوند با کتاب جهت ترویج کتاب و کتابخوانی، ارتقای فرهنگ ترافیک با همت همیاران مهربان ترافیک و تجلیل از رانندگان قانون‌مدار، همچنین اجرای پویش هر روز یک زباله از زمین برداریم و طرح‌های فرهنگی دیگر و احداث سرای یار مهربان و سراهای فرهنگ مهربانی به عنوان پایگاهی برای اهدای کمک‌های مردمی، برشمرد.

وی با بیان اینکه تقدیر از کاسب نمونه و معرفی آن به شهروندان از چند سال پیش در برنامه‌های مجمع قرار داشته، به انعقاد تفاهم‌نامه‌ با اتاق اصناف اشاره نمود و افزود: با انعقاد تفاهم‌نامه‌ با اتاق اصناف پس از چند دوره تغییر در اعضای هیات رییسه بالاخره توانستیم اولین کاسب اخلاق‌مدار شیراز را به شهروندان شیرازی معرفی کنیم.

رقابت سالم اقتصادی و ترویج ارزش های معنوی در سطح بازار

به گفته مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز این طرح با هدف شناسایی واحدهای موفق و معرفی راه و روش آنها به جوانان و تشویق تمامی فعالان صنفی به فعالیت و رقابت سالم اقتصادی و ترویج ارزشهای معنوی در سطح بازار در دستور کار مجمع قرار گرفته است.

دستغیب با تاکید بر اهمیت معرفی کاسبان نمونه و پاکدست به شهروندان، از همکاری و نگاه فرهنگی اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف شیراز قدردانی کرد و افزود: معرفی و تقدیر از کاسبان نمونه شیراز را، از دو اتحادیه صنف نانوایان و خواربارفروشان که بیشترین ارتباط را با مردم دارند؛ آغاز نمودیم و امیدواریم بتوانیم از کاسبان نمونه و برتر تمام صنوف، تقدیر کرده و آن‌ها را به شهروندان معرفی کنیم. 

وی اضافه کرد: ارزیابی از واحدها توسط فرد معتمد مجمع خیرین و مردم صورت می‌گیرد و شاخصه‌های، برخورد مناسب با مشتریان، رعایت بهداشت و نظافت محیط کار و رعایت انصاف در معامله با مشتریان، ملاک این ارزیابی‌ها است.

تجلیل از کاسب نمونه و نصب لوح سپاس در واحد برتر

قهرمانی سخت، اما قهرمان ماندن سخت‌تر است

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز با بیان اینکه قهرمانی سخت، اما قهرمان ماندن سخت‌تر است؛ افزود:  نصب لوح سپاس در نانوایی شیخی، نشانه تلاش مدیریت و کارکنان این مجموعه در کسب رضایت خدا و شهروندان است؛ اما آنچه حائز اهمیت است، حفظ و نگهداری ارزش‌ها است؛ تا هم خدا و هم مردم راضی باشند؛ چرا که قهرمانی سخت اما قهرمان ماندن سخت‌تر است.

پاکدامنی و پاکدستی از خصایص تمامی کاسبان است

رئیس اتاق اصناف شیراز نیز در حاشیه مراسم تقدیر از نانوایی برتر شیراز گفت: این طرح به پیشنهاد مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز به اتاق اصناف ارائه گردید که مورد موافقت اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف قرار گرفت.

حجت جوانمردی افزود: پاکدامنی و پاکدستی از خصایص تمامی کاسبان است و در صنف نانوایان، مدیریت نانوایی شیخی با بیشترین رضایتمندی از جانب شهروندان و کسب امتیاز بهتر، با اهدا و نصب لوح سپاس در نانوایی، از طرف مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز مورد تجلیل قرار گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد تا وجدان کاری و رزق حلال، ترویج فضایل دینی و ارزش‌های انسانی بیش از پیش مورد توجه تمامی کاسبان در صنوف مختلف قرار گیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز