خبرگزاری کار ایران

کرمانشاه؛ پیشتاز در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، با تقدیم ۹۸۰۰ شهید

کرمانشاه؛ پیشتاز در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، با تقدیم ۹۸۰۰ شهید
کد خبر : ۱۵۴۷۱۰۵

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت : کرمانشاه با تقدیم ۹۸۰۰ شهید گرانقدر در دوران دفاع مقدس و نقش‌آفرینی برجسته در پیروزی انقلاب اسلامی، به عنوان یکی از استان‌های پیشتاز در دفاع از مرزهای ایران شناخته می‌شود.

.به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه  این کنگره با حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه، حجت الاسلام والمسلمین غفوری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، آیت الله علماء نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری، محمد طیب صحرایی استاندار و جمعی از مسئولین و نمایندگان استان، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، امروز(سوم آبان) در مجتمع فرهنگی آیه‌ها کرمانشاه آغاز شد.

سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه، درکنگره شهدای ۹۸۰۰ شهید کرمانشاه به تاریخچه مبارزات مردم کرمانشاه در انقلاب اسلامی اشاره کرده و گفت:  نقش برجسته علمای استان همچون آیت‌الله نجومی، آیت‌الله کاظمی، آیت‌الله جلیلی، آیت‌الله زرندی و شهید محراب آیت‌الله اشرفی اصفهانی در پیروزی انقلاب اسلامی و نقش‌آفرینی مردم این منطقه در دفاع مقدس به یاد ماندنی است.

سردار ریحانی به شروع حماسه‌های دفاع مقدس از کرمانشاه در شهریور ۱۳۵۹ و دفاع جانانه مرزداران غیور استان از مرزهای کشور پرداخت و افزود :  مردم این استان با تشکیل ۱۵ یگان مردمی و همکاری با ارتش و سپاه، در ۲۷ عملیات تاکتیکی و راهبردی شرکت کرده و شهدای بزرگی را تقدیم انقلاب کردند.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) با اشاره به تقدیم۹۸۰۰ شهید گرانقدر از کرمانشاه در دوران دفاع مقدس و ۱۹ شهید مدافع حرم، بر تداوم ولایت‌مداری و وفاداری مردم این استان تأکید کرد و افزود: این استان به دلیل موشک‌باران‌ها و بمباران‌های متعدد در طول جنگ، همچنان در تاریخ مبارزات ملت ایران جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه کنگره ملی شهدای استان با هدف بزرگداشت مقام شهدا و ادامه راه آنان تشکیل شده، به اقدامات این کنگره اشاره کرد. از جمله این اقدامات می‌توان به برگزاری ۳۰ اجلاسیه متمرکز، ۲۲۶۳ یادواره شهدا در اقشار مختلف، تولید و چاپ ۳۷۰ جلد کتاب، تولید سریال و نماهنگ‌های مرتبط با شهدا و همچنین نامگذاری ۲۸۰۰ خیابان و مدرسه به نام شهدا اشاره کرد. همچنین در این کنگره، تهیه و توزیع ۲۸۰۵ سری جهیزیه، آزادسازی ۱۹۵۰ زندانی به نیابت از شهدا، مرمت ۵۸۰ باب خانه محرومین و کاشت ۳۰۰ هزار نهال به نام شهدا به انجام رسیده است.

سردار ریحانی در پایان اظهار امیدواری کرد  این برنامه‌ها با رضایت خداوند و تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری ادامه یابد و یاد و خاطره شهدا همچنان در دل‌ها زنده نگه داشته شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز