خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کار:

مهارت آموزی با فناوری نوین به ارتقاء ظرفیت تولید و اشتغال صنایع البرز کمک می‌کند

مهارت آموزی با فناوری نوین به ارتقاء ظرفیت تولید و اشتغال صنایع البرز کمک می‌کند
کد خبر : ۱۵۴۶۳۳۹

سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز گفت: استقرار صنایع در البرر فرصت مناسبی برای تولید و اشتغال است لذا با توسعه مراکز فنی و حرفه‌ای و آموزش صنایع نوین و فراگیری فنون صنایع نوین می‌توان این ظرفیت را ارتقاء داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، غلامحسین محمدی در حاشیه بهره‌برداری کارگاه شبیه‌ساز جوشکاری و پرینترهای سه بعدی که در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید رهبری کرج برای نخستین بار در کشور افتتاح شد در جمع خبرنگاران با انتقاد از عملکرد بانک‌ها اظهار کرد: به رغم قانونی بودن ارائه تسهیلات به مهارت‌آموزان فنی و حرفه‌ای اما در سال جاری بنا بر بعضی سیاست‌ها، بانک‌ها عملکرد خوبی نداشتند. تلاش خواهیم کرد با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی، همکاری بیشتر محقق شود.

معاون وزیر ادامه داد: در بودجه سال جاری رقم مناسبی برای تسهیلات مهارت‌آموزان در نظر گرفته شده ‌که پیرو آن، رشد قابل توجهی در حوزه آموزش مهارتی ایجاد می‌شود.

وی در ارتباط با کارگاه جدید پرینترهای سه بعدی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید رهبری گفت:  این تکنولوژی به صنایع تولیدی کمک می‌کند و لازم است متناسب با فناوری روز آموزش مهارتی در کشور توسعه پیدا کند در این راستا آموزش و مهارت آموزی فناوری‌ پیشرفته به هنرجویان از جمله اهداف مراکز فنی و حرفه‌ای کشور است.

محمدی با اشاره به آموزش حدود ٩هزار رشته آموزش مهارتی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، تصریح کرد: تنوع‌ در آموزش‌ها و کسب مهارت‌های نوین که امروز مورد نیاز کشور است در توسعه کشور نقش مهمی دارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: بنا بر تاکید رییس جمهور، لازم است مراکز فنی و حرفه‌ای کشور و مهارت آموزی به صورت عادلانه راه‌اندازی شود.

سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز با اشاره به ظرفیت قابل ملاحظه مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در استان البرز، تصریح کرد: البرز استانی صنعتی است و استقرار صنایع در این استان فرصت مناسبی برای تولید و اشتغال است لذا با توسعه صنایع نوین و فراگیری علوم تکنولوژی روز دنیا می‌تواند ظرفیت بهینه برای تولید و اشتغال البرز فراهم کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز