خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس پیشگیری:

15 هزار قزوینی از پلیس مشاوره دریافت کردند

15 هزار قزوینی از پلیس مشاوره دریافت کردند
کد خبر : ۱۵۴۴۴۶۵

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: در نیمه نخست امسال 15 هزار پرونده مشاوره داشتیم که 78 رصد آن به سازش منجر شده است؛ دایره قضایی که تحقیق‌های اولیه پرونده‌ها را به عهده دارد.

سرهنگ حسین رشیدتبار روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به عملکرد پلیس پیشگیری گفت: شاکله اصلی این بخش، کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها، بخش‌های انتظامی، یگان امدادهای شهرستان‌ها و یگان‌های حفاظتی و مراقبتی مستقر در سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف است.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان قزوین ادامه داد: نزدیک‌ترین پلیس به مردم کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها هستند و اولین جایی که مردم با آن تماس می‌گیرند و مراجعه می‌کنند است.

وی عنوان کرد: در دایره‌های تجسس، بررسی اولیه و کشف و شناسایی سارقان انجام می‌شود، دایره اطلاعات هم اشراف اطلاعاتی در حوزه امنیت عمومی مردم را به عهده دارن و درصورت نیاز به پلیس‌های تخصصی گزارش می‌دهند.

این مقام انتظامی استان ادامه داد: در دایره مبارزه با مواد مخدر خرده فروشان و معتادین متجاهر جمع‌آوری می‌شود، دایره مشاوره و مددکاری هم از بخش‌های ما است که توسعه این بخش را مد نظر داریم.

96 هزار قزوینی به پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها مراجعه کردند

رشیدتبار ادامه داد: در نیمه نخست امسال 96 هزار مراجع به پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها داشتیم و 11 هزار و 583 نفر هم خدمات قضایی دریافت کرده‌ و 85 هزار تشکیل پرونده داشتیم.

وی، 9 هزار مورد اجرای احکام، 21 هزار و 744 ابلاغ اوراق و 10 هزار دستگیری را از دیگر اقدامات صورت گرفته در نیمه نخست امسال برشمرد.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان قزوین ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته در حوزه سرقت، شاهد کاهش 19 درصدی سرقت و افزایش 18 درصدی کشفیات هستیم.

تاکید بر استفاده از نگهبان محله

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه هوشمندسازی گفت: هوشمند شدن واحدهای گشتی با نصب جی‌پی‌اس و دوربین انجام شده؛ همچنین تمام پرونده‌ها به صورت سیستمی به دستگاه قضا ارجاع داده می‌شود.

 این مقام قضایی با بیان اینکه در حال حاضر 9 موسسه ثبت شده داریم که توسط همکاران بازنشسته ثبت شده، عنوان کرد: با استفاده از نگهبان این موسسه‌ها و همچنین نگهبان محله می‌توان به ارتقای امنیت کمک کرد.

وی خاطرنشان کرد: از مردم هم در خواست داریم تمام اماکن خود را هوشمند کرده و با برای آگاه‌سازی و اطلاع رسانی با پلیس ارتباط داشته باشند، همچنین انتظار داریم دستگاه‌ها براساس دستورالعمل‌های موجود کارهای خود را انجام دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز