خبرگزاری کار ایران

شهردار بندرعباس در جلسه پاسخگویی شورای شهر: عملکرد من شفاف است و هیچ نفوذ خارجی وجود ندارد

شهردار بندرعباس در جلسه پاسخگویی شورای شهر: عملکرد من شفاف است و هیچ نفوذ خارجی وجود ندارد
کد خبر : ۱۵۴۲۳۹۴

یکصد و چهل و چهارمین جلسه شورای شهر بندرعباس با حضور شهردار برگزار شد. در این جلسه، اعضای شورا به‌طور جدی از شهردار در زمینه‌های مختلف مدیریت شهری پرسش کردند. مباحث اصلی جلسه شامل مشکلات زیرساختی، پروژه‌های عمرانی، و برخی انتقادات شدید اعضای شورا نسبت به عملکرد شهردار بود. شهردار بندرعباس نیز در جلسه به سوالات مطرح شده پاسخ داد و گفت: عملکرد من شفاف است و هیچ نفوذ خارجی وجود ندارد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس،  در جلسه پرسش و پاسخ شورای شهر بندرعباس، اعضای شورا با انتقاد از عملکرد شهردار، به موضوعاتی همچون مدیریت شهری، بافت فرسوده و پروژه‌های عمرانی پرداختند. شهردار بندرعباس در پاسخ، از اقدامات انجام شده دفاع کرد و بر شفافیت و تمرکز بر مشکلات شهروندان تأکید داشت.

رئیس شورای شهر: «برق و رفاه اجتماعی از دغدغه‌های مردم است»

در آغاز جلسه، عیسی عباسی، رئیس شورای شهر بندرعباس در آغاز جلسه، ضمن خوشامدگویی، به اهمیت مسئله قطعی‌های برق اشاره کرد و بیان داشت: “انرژی برق در زندگی امروز مردم حیاتی است و متأسفانه نارضایتی‌های زیادی به‌واسطه قطعی‌ها ایجاد شده که باید به‌سرعت رفع شود.”

همچنین وی به مسئولیت اجتماعی صنایع اشاره کرد و گفت: صنایع باید در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی اقدامات بیشتری انجام دهند و بیشتر به موضوعات شهری توجه کنند.

عباسی در ادامه بیان کرد: برنامه‌های شاد فرهنگی که شهرداری برگزار کرده است بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته و جای دارد همینجا از تمامی عوامل اجرایی تشکر کنیم. و امیدواریم این برنامه‌ها ادامه یابد.

انتقادات اعضای شورا: «مدیریت ضعیف و نفوذ افراد خارجی»

یکی از موضوعات جنجالی این جلسه، اظهارات کناری‌نژاد، عضو شورای شهر بندرعباس، بود که شهردار را به نداشتن مدیریت کافی و نفوذ افراد بیرونی در تصمیم‌گیری‌های شهرداری اشاره کرد.

وی اظهار داشت: “ما به شهردار رأی اعتماد دادیم ولی خیلی زود متوجه شدیم که وی توان مدیریتی لازم را ندارد و افراد بیرونی در شهرداری دخالت دارند. با این حال، به دلیل آبروی مجموعه و مردم، استیضاح شهردار به تأخیر افتاد.”

پاسخ شهردار: دفاع از عملکرد و تأکید بر شفافیت

در پاسخ به انتقادات، مهدی نوبانی، شهردار بندرعباس از عملکرد خود دفاع کرد.

وی در رابطه با پروژه‌های عمرانی از جمله بازگشایی معابر در نخل ناخدا و اسلام‌آباد توضیح داد و از ادامه پروژه‌ها تا بازگشایی شهرک پیامبر اعظم خبر داد.

همچنین، شهردار بیان داشت: “ما نمی‌توانیم بدون تأمین مسکن برای مردم، خانه‌های آنان را تخریب کنیم. تا زمانی که تمامی جوانب رعایت نشود، اجازه خراب کردن خانه‌های مردم را نخواهیم داد.”

اختلاف بر سر پروژه‌های عمرانی و موضوع بافت فرسوده

موضوع پروژه‌های عمرانی از جمله پروژه BRT و ساخت شهربازی نیز مورد بحث قرار گرفت. شهردار اعلام کرد که بازنگری در طرح BRT به دلیل عدم تطابق با شرایط ترافیکی امروز در دست انجام است.

همچنین وی تأکید کرد که احداث ۱۰ پارک جدید در سطح شهر در دست اجرا است و شهربازی تا پایان سال به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

از سوی دیگر، مصیب نظری، عضو شورا، با تأکید بر مشکلات مربوط به بافت فرسوده و حمل و نقل عمومی، از شهردار خواست تا این مسائل را در اولویت کاری خود قرار دهد.

موضوع استخدام و شایعات پیرامون آن

یکی از موضوعات حساس جلسه، بحث درباره استخدام افراد نزدیک به اعضای شورا بود. شهردار در این زمینه توضیح داد که هیچ مورد مکتوبی در این خصوص دریافت نکرده است و اگر تخلفی صورت گرفته باشد، به صورت کتبی به آن پاسخ خواهد داد.

وی همچنین تاکید کرد که تمامی جابه‌جایی‌های صورت گرفته قانونی بوده و هیچ تخلفی در این زمینه وجود ندارد.

بحران پسماند و درخواست کمک از مردم

در خصوص مدیریت پسماند، شهردار گفت: “بدون همکاری مردم، مشکلات جمع‌آوری پسماند حل نخواهد شد.” وی به جمع‌آوری پسماند هفت روز هفته اشاره کرد و اعلام کرد که برای ارتقای سیستم مدیریت پسماند، قرارداد جدیدی در دست اقدام است.

واکنش اعضای شورا به خروج شهردار از جلسه

پایان جلسه با واکنش برخی از اعضای شورا به خروج شهردار همراه شد. با این حال، شهردار اعلام کرد که مطابق با قانون پس از پایان دستور کار می‌تواند جلسه را ترک کند و این خروج نباید به عنوان بی‌احترامی تعبیر شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز