خبرگزاری کار ایران

ماراتن نفس گیر ابقا یا تغییر استاندار آذربایجان غربی

ماراتن نفس گیر ابقا یا تغییر استاندار آذربایجان غربی
کد خبر : ۱۵۴۱۱۸۵

مارتن انتخاب یا ابقای استاندار آذربایجان غربی در دولت چهاردهم در حال رسیدن به روزهای پایانی است و گزینه‌های احتمالی متعدد تبدیل به چند گزینه محدود و نهایی برای کسب این عنوان شده‌‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در روزهای اخیر انتخاب استاندار آذربایجان غربی، همراه با گمانه زنی‌ها و رایزنی‌های بسیاری شده و گزینه‌های متعددی در این زمینه از سوی افراد مختلفی مطرح شده است.

در این بین مجمع نمایندگان آذربایجان‌ غربی بر ابقای استاندار فعلی به خرد جمعی رسیده و خواهان ابقای معتمدیان بر مسند استانداری آذربایجان غربی بوده و با رایزنی های مختلف نظر رییس جمهور را برای ابقای استاندار دولت سیزدهم  نیز جلب کرده اند.

نظر رئیس جمهور بر ابقای استاندار مثبت بود

محمد میرزایی نماینده شاهیندژ و تکاب در گفت و کو با خبرنگار ایلنا، با تاکید بر اینکه،تا چند وقت قبل کلیات موضوع ابقای استاندار آذربایجان غربی مورد وفاق تمامی نمایندگان استان بود گفت: ولی اخیرا شنیده ایم استاندار اعلام کرده اند تمایل به حضور در تهران را دارند ولی تا به امروز این خبر از جانب استاندار آذربایجان غربی تایید یا تکذیب نشده است.

وی افزود: نظر اقای رئیس جمهور هم بر این بود که با توافق تمامی نمایندگان استان، معتمدیان در آذربایجان غربی ابقا شود و تا به این لحظه هم وی سکاندار استان است.

نماینده شاهیندژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر معتمدیان در استان ابقا نشود قطعا نمایندگان بر سکانداری فردی بومی در استان تاکید دارند و در حال رایزنی برای انتخاب فردی بومی برای استانداری آذربایجان غربی هستند.

با این حال روئسای ستاد دکتر پزشکیان در استان در تلاش هستند تا گزینه های مد نظر خود را بر مسند استانداری آذربایجان غربی بنشانند.

از سوی دیگر جناح های سیاسی و افراد تاثیر گذار استان متفق القول استاندار غیر بومی را به صلاح آذربایجان غربی ندانسته و بر بومی بودن آن تاکید دارند.

در بین اسامی مختلفی که برای سکانداری استان در مجامع سیاسی مطرح است  نام جواد آقازاده، رییس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در دولت دوازدهم، جواد جهانگیر زاده  نماینده اسبق مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در باکو و علیرضا رادفر معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان غربی بیشتر از دیگر گزینه ها مطرح بوده و به نظر می‌رسد این سه فرد از شانس بالایی برای کسب کرسی استانداری آذربایجان غربی برخوردارند.

در بین اسامی اعلامی جای بسیاری از نخبگان سیاسی و اجتماعی استان  خالی است که شاید علت اصلی این غیبت نداشتن ارتباط موثر مدیران با نخبگان جامعه و دانشگاهیان و  مجمع نمایندگان است.

به گزارش ایلنا، نمایندگان فهیم استان و روئسای ستاد های انتخاباتی دکتر پزشکیان قبل از معرفی افراد، نخست ضمن بهره گیری از خرد جمعی و بخش نخبگانی استان، شاخص‌هایی را برای استاندار مطلوب آذربایجان غربی تعریف و سپس بر اساس این متر و معیار استاندارد، گزینه‌های پیشنهادی خود را کیفیت سنجی می‌کردند تا در برخی موارد، نتیجه حاصل این چنین از تجربه، کارآمدی، خلاقیت و ... به دور نباشد.

هنوز نظر نهایی وزارت کشور برای تصدی پست استانداری آذربایجان غربی قطعی نشده است اما بازار شایعات در فضای مجازی در این زمینه به شدت داغ شده است و هر بار با تایید و تکذیب فراوان مواجه هستیم.

با این‌حال باید منتظر ماند و دید اسکندر مومنی وزیر کشور پای برگه کدام گزینه پیشنهادی برای استانداری آذربایجان غربی را امضا می‌کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز