خبرگزاری کار ایران

در پاسخ به ایلنا مطرح شد؛

مشکلات مراکز بهزیستی تا زمانی که نظارت نباشد، ادامه دارد/پرونده مرکز بهزیستی ماهدشت در حال بررسی است+فیلم

مشکلات مراکز بهزیستی تا زمانی که نظارت نباشد، ادامه دارد/پرونده مرکز بهزیستی ماهدشت در حال بررسی است+فیلم
کد خبر : ۱۵۴۰۴۴۸

مدیرکل بازرسی استان البرز در رابطه با فیلمی که اخیرا از مرکز نگهداری کودکان ماهدشت منتشر شد، اظهار کرد: بخش قضایی این اتفاق را دادستان ورود کرد و وظیفه بازرسی البرز، شناسایی مقصران بود اعم از مجریان صدور مجوز مرکز بهزیستی تا فردی که مرتکب به این اتفاق شد؛ همگی مقصر هستند و باید پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدتقی حاجی مشهدی عصر امروز سه شنبه در نشست خبری، اظهار کرد: یکی از وظایف مهم بازرسی، تسریع در روند اجرای پروژه های نیمه تمام است. در این راستا سال گذشته آسیب شناسی دقیق انجام شد که به مدت ۶ ماه طول کشید.

وی افزود: یکی دیگر از مباحثی که بازرسی دنبال می‌کند، لزوم مبارزه با فساد است و در این ارتباط پرونده های بسیاری تشکیل و رسیدگی شده است.

حاجی مشهدی با ابراز تأسف از تعدد بسیار پرونده های فساد در البرز، گفت: اگر برنامه ادارات با همین سبک و سیاق ادامه پیدا کند، بدون شک سیستم اداری با مشکل روبرو خواهد شد.

مدیرکل بازرسی البرز در ارتباط با تعلل در صدور مجوز، تصریح کرد: متاسفانه روزانه با امضاهای طلایی بسیاری روبرو هستیم. بحث حل و فصل مشکلات تولید و تسهیل سرمایه گذاری در استان یکی از رویکردهای مهم سازمان بازرسی شده است لذا به حوزه کسب و کار و سرمایه گذاری باید توجه شود که در حال حاضر کافی و جامع نیست.

این مدیر استانی ادامه داد: در عین حال، نظارت اجتماعی و همگانی با جدیت تقویت می‌شود و در این ارتباط با سمن ها و نهادهای مردمی ارتباطات خوبی برقرار شده است.

وی گفت: تکریم ارباب رجوع به عنوان مهمترین بحث از چندین منظر، مهم و مورد توجه است همچون رسیدگی به شکایات مردم که از طرق مختلف کسب شده و در نهایت بررسی می‌شود.

حاجی مشهدی اضافه کرد: تعداد این شکایات بسیار است که در نگاه اول، نشان از اعتماد مردم است ولی از طرف دیگر به دلیل شکایات مردمی، جای نگرانی دارد. در این ارتباط متخلفان اداری شامل مدیران و مسئولان ستادی، معاونان، روسای ادارات، مدیران شهری، کارشناسان و کارمندان هستند.

وی گفت: در برخورد با مفاسد اقتصادی، ملاحظه و خط قرمز نداریم و برخورد قاطع با مفاسد حائز اهمیت است.

حاجی مشهدی با عنوان اینکه درسال جاری ۶ پرونده محکومیت قطعی و ۹ پرونده غیرقطعی بوده است، اضافه کرد: در سال ١۴٠١ حدود ٣هزار گزارش مردمی به تشکیل پرونده منجر شد و در سال ١۴٠٢ این رقم به ۵ هزار و ٨٠ مورد رسید که از این تعداد یکهزار و ۴۵٢ مورد گزارش فساد بود و ٨۴ مورد منجر به پرونده شد.

حاجی مشهدی گفت: در سال گذشته حدود ٣٢ برنامه تکلیف و ابلاغ شد و در سال جاری ٣٧ برنامه به بازرسی استان البرز تکلیف شده است.

مدیرکل بازرسی استان البرز در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر چگونگی نظارت در مراکز بهزیستی و شناسایی مقصران اصلی فیلمی که اخیرا از مرکز نگهداری کودکان ماهدشت منتشر شد، اظهار کرد: در این مورد ورود پیدا کردیم اما بخش قضایی این اتفاق را دادستان بررسی کرد. متاسفانه مشکل در مراکز بهزیستی تا زمانیکه نظارت نداشته باشد، اتفاقات ناخوشایند به صورت فیلم و تصاویر دلخراش بیشتر دیده خواهد شد.

حاجی مشهدی گفت: در مورد فرایند و تخلفات دیگر این پرونده، اعم از شناسایی مقصران، توسط بازرسی البرز، تحقیق و بررسی انجام شد ولی گزارش پرونده، تکمیل نشده است.

وی ادامه داد: تعداد افراد مقصر این پرونده نیز قابل توجه هستند و متشکل از کسانی می‌شود که مجوز آن مرکز را صادر کرده‌اند تا افرادی که منجر به این رفتار و اتفاق شده‌اند؛ همگی آنها مقصر هستند و باید پاسخگو باشند. در آینده نتیجه پرونده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی در پاسخ به سئوال دیگر ایلنا و در ارتباط با روند بررسی مشکلات شهرستان طالقان که در چندماه اخیر با حضور مدیرکل بازرسی استان البرز بازدید و در شورای اداری این شهرستان بررسی شد، توضیح داد: در راستای روند صحیح مدیریت امور ادارات در شهرستان‌ها، بازدیدهایی به صورت سرزده انجام می‌شود که در رفع مشکلات و آسیب‌ها، پروژه و امور، نظارت خواهیم داشت. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز