در جلسه هیات مدیره خانه مطبوعات مطرح شد؛
اتاق بازرگانی استان قزوین آماده همکاری با خبرنگاران خانه مطبوعات استان است
رئیس اتاق بازرگانی قزوین گفت: آماده همکاری با خبرنگاران واقعی و خانه مطبوعات و کمک به اقتصاد رسانه اصحاب رسانه در استان هستیم.
به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، جلسه مشترک هیات مدیره خانه مطبوعات استان با مهدی عبدیان رئیس اتاق بازرگانی قزوین برگزار شد.
در این نشست که به ریاست مهدی عبدیان و با حضور آقایان جباری عضو هیات نمایندگان اتاق قزوین، جعفری رئیس و اعضای هیات مدیره و بازرسان خانه مطبوعات استان و مدیر روابط عمومی اتاق در سالن اعتماد التجار پارلمان بخش خصوصی استان تشکیل شد، در موضوع اقتصاد رسانه در استان تبادل نظر شد.
در این نشست مهدی عبدیان اظهار داشت: برگزاری هشت نشست خبری و تجلیل از فعالان رسانه از ابتدای فعالیت دوره ششم هیات نمایندگان تاکنون، بیانگر اهتمام ویژه اتاق بازرگانی در تجلیل از جامعه خبرنگاران تخصصی و دست اندرکاران حوزه اطلاع رسانی استان است.
وی افزود: در این زمینه آمادگی داریم ضمن هماهنگی کامل با مدیران ارشد اقتصادی استان برای همراهی با خبرنگاران در بازدیدهای تخصصی از واحدهای صنعتی و تولیدی با معرفی و گزینش تخصصی توسط خانه مطبوعات استان اقدام کنیم.
رئیس پارلمان بخش خصوصی استان تاکید کرد: عرصه تولید، صنعت، ارتباطات و رسانه مکمل یکدیگرند؛ اما باید توجه داشت پایش صحیح و کاربردی خبرنگاران و روزنامهنگاران واقعی میتواند به ایجاد فضایی مناسب برای پویندگی خانه مطبوعات استان منجر شود ضمن آن که مطالبه گری و درخواستهای قانونمند اهالی رسانه به عنوان نماینده افکار عمومی از سازمانها و نهادهای ذیربط اجرایی، شهرداری و شورای شهر میتواند در رشد و تعالی خانه مطبوعات نیز موثر باشد.
رئیس اتاق بازرگانی قزوین یادآورشد: دربهای اتاق بازرگانی به روی تمامی خبرنگاران واقعی و خانه مطبوعات استان باز است و در جلسات شورای گفتوگو، هیاتهای تجاری و نشستهای تخصصی با توجه به شعار راهبردی «شفافیت و تحول» از حضور نتیجه بخش خبرنگاران حقیقی استان قزوین استقبال میکنیم.
این فعال اقتصادی بیان کرد: همچنین در بازدید از واحدهای تولیدی میتوانیم با یک برنامه ریزی مدون و هدفمند و تعامل با مدیران اقتصادی، زمینه حضور خبرنگاران تخصصی در حوزه اقتصاد را مهیا کنیم.
در این نشست سید مصطفی جعفری رئیس خانه مطبوعات استان با ارائه گزارشی از نگارش اساسنامه خانه مطبوعات در سال ۱۳۸۱ و برگزاری شش دوره انتخابات هیات مدیره و اقدامات انجام شده از ابتدای فعالیت هیات مدیره جدید اظهارداشت: به دلیل برخی محدودیتهای اساسنامهای، پایش خبرنگاران حرفهای به ویژه در زمینه رسانههای مکتوب به آسانی امکان پدیر نیست ولی خانه مطبوعات با تمام وجود سعی دارد با همکاری نهادهای مرتبط و همراه از جمله اتاق بازرگانی ضمن افتتاح دفتر رسمی خود در آینده نزدیک، موضوع اقتصاد رسانه و ارتباط با صاحبان صنایع و تولیدکنندگان را با جدیت دنبال کند.
در پایان این نشست سایر اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان درخصوص اقتصاد و رسانه دیدگاههای خود را مطرح کردند.