خبرگزاری کار ایران

کشف بیش از یک تن مواد مخدر در چهارمحال و بختیاری

کشف بیش از یک تن مواد مخدر در چهارمحال و بختیاری
کد خبر : ۱۵۳۹۲۶۷

معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جاری بیش از یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ مرتضی عسگری در دیدار با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری اظهارداشت: در سال جاری تصادفات منجر به فوت ۲۱ درصد کاهش یافته و میزان تصادفات منجر به جرح در استان افزایش داشته است.

وی افزود: از ابتدای سال تا کنون ۲۱ هزار ۱۲۶ فقره گواهینامه صادر  و ۸۳ هزار و۲۰۹ فقره شماره گذاری و تعویض پلاک انجام شده است.

سرهنگ عسگری در حوزه مواد مخدر در استان گفت: بیش از یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و در این مدت ۱۱ باند تهیه و توزیع مواد مخدر متلاشی و ۳۰ مورد اماکن آلوده به مواد مخدر پلمپ شد.

وی ادامه داد: در راستای مبارزه با سوداگران مرگ و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مصرف مواد مخدر ۱۱ هزار نفر تحت آموزش قرار گرفتند.

 معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در رابطه با بازدید از واحدهای صنفی از ابتدای سال تاکنون ۳۸۹ اخطاریه صادر و ۱۵۰ مورد پلمپ واحدهای صنفی در استان انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در شش ماهه سال جاری ۴۲ هزار و ۹۵۴ جلد گذرنامه در استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ عسگری با اشاره به افزایش کشفیات جرایم فضای مجازی گفت:  در سال جاری۲۰۰ فقره پرونده تشکیل شده است و کشفیات جرایم سایبری نسبت به سال قبل ۳۲ درصد افزایش داشته است.

وی در خصوص جرایم اقتصادی در استان تصریح کرد: ۳ همت کشفیات قاچاق در استان را داشتیم که ۱۱۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

سرهنگ عسگری پرونده‌های تشکیل شده در کلانتری ها را  ۲۳ هزار و ۵۱ فقره عنوان نمود و افزود: این پرونده ها نسبت به سال قبل ۵ درصد کمتر بوده است و جرایم ثبت شده ۱۵۶ هزار۵۲ مورد بوده است.

 معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری تعداد مراجعین حضوری به کلانتری‌ها را ۹۶ هزار و ۶۹۱ مورد بیان کرد و گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل  ۲۹ درصد افزایش داشته است و این نشان دهنده اعتماد مردم به پلیس است.

وی در خصوص خدمات مشاوره و دوایر کلانتری های استان یادآور شد: ۹ هزار و ۵۲۵ مورد  به مراکز مشاوره و دوایر  مراجعه کردند که ۱۵ درصد افزایش داشته است و همچنین تعداد ۸ هزار و ۹۵۴ مورد مراجعه حضوری بوده است که ۶۹ درصد پرونده‌ها منجر به صلح و سازش شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز