خبرگزاری کار ایران

فرماندار کرمانشاه:

تخلفات شورای شهر و روند انحلال در دست بررسی است

تخلفات شورای شهر و روند انحلال در دست بررسی است
کد خبر : ۱۵۳۹۰۸۶

فرماندار کرمانشاه درباره تخلفات اخیر شورای شهر کرمانشاه و روند انحلال شورا توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، محمدرضا آمویی  در خصوص تخلفات اعضای شورای شهر کرمانشاه بیان کرد: طبق قانون، اعضای شورا تا ۱۳ مرداد فرصت داشتند تا هیئت رئیسه سال چهارم این دوره را انتخاب کنند. من نیز طی مکاتبه‌ای در ۲۷ تیرماه به رئیس وقت شورا این موضوع را تذکر دادم. با این حال، به دلیل عدم توافق بین اعضا بر سر ترکیب هیئت رئیسه، موفق به انتخاب هیئت رئیسه و کمیسیون‌ها نشدند.

وی افزود: بر اساس قانون، در صورتی که تا ۱۳ مرداد هیئت رئیسه انتخاب نمی‌شد، باید پرونده شورا به هیئت حل اختلاف استان ارجاع می‌شد. با این حال، برای جلوگیری از معطل ماندن کارهای مردم و رسیدگی به لوایح شهرداری، پیشنهاد برگزاری جلسه فوق‌العاده داده شد. اما برخی از اعضای شورا در این جلسه حضور نیافتند. پس از اربعین نیز مجدداً جلسه‌ای برگزار شد که باز هم برخی اعضا غایب بودند. در نهایت، از حق قانونی خود استفاده کرده و پرونده تخلفات شورای شهر را به هیئت حل اختلاف استان ارسال کردیم.

آمویی ادامه داد: دو موضوع در هیئت حل اختلاف استان بررسی خواهد شد: اول، تخلف تمام اعضای شورا که تا ۱۳ مرداد اقدام به تعیین هیئت رئیسه نکردند؛ و دوم، تخلف اعضایی که در جلسات فوق‌العاده حاضر نشدند.

وی با اشاره به اینکه این مسائل باید در هیئت حل اختلاف بررسی شود، گفت: اعضای شورا باید بابت این تخلفات در هیئت حل اختلاف استان حضور پیدا کرده و پاسخگو باشند.

در بخش دیگری از این گفت‌وگو، آمویی به رای انحلال شورای شهر کرمانشاه در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در آذر سال گذشته، هیئت حل اختلاف استان به دلیل ناکارآمدی شورا پیشنهاد انحلال آن را مطرح کرد و پرونده به هیئت مرکزی حل اختلاف ارسال شد. در هیئت مرکزی نیز چندین جلسه برگزار شد و تصمیم بر این شد که به اعضای شورا فرصتی سه‌ماهه برای اصلاح امور داده شود.

وی افزود: در تاریخ ۹ بهمن ۱۴۰۲ جلسه‌ای با حضور استاندار و اعضای شورا برگزار شد که در آن بر اعطای این فرصت سه‌ماهه تاکید شد. در صورت‌جلسه آن نیز ذکر شد که در صورت عدم اصلاح امور، استانداری پیگیر انحلال شورا باشد. متاسفانه ناکارآمدی شورا همچنان ادامه دارد.

آمویی تاکید کرد که پیگیری انحلال شورا مجدداً در دستور کار قرار گرفته است و پس از نامه اخیر فرمانداری به شورای حل اختلاف استان، روند پیگیری انحلال آغاز شده و مکاتباتی نیز با هیئت مرکزی حل اختلاف انجام شده است.

وی در پایان تصریح کرد که پیگیری انحلال شورا روند جداگانه‌ای از رسیدگی به تخلفات اخیر اعضای شورا دارد و هر یک از این موارد به طور جداگانه دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز