خبرگزاری کار ایران

معاون پیشگیری از جرم دادگستری استان خبر داد؛

کاهش ۴.۵ درصدی سرقت ها در لرستان

کاهش ۴.۵ درصدی سرقت ها در لرستان
کد خبر : ۱۵۳۹۰۸۳

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری لرستان از کاهش ۴.۵ درصدی سرقت ها در سطح استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، بیژن دارایی روز یکشنبه پانزدهم مهر ماه در سومین جلسه قرارگاه استانی پیشگیری از سرقت با بیان اینکه  ۹۱ سارق سابقه دار در استان مشمول نظارت و کنترل الکترونیکی شدند، اظهار داشت: در قالب این طرح، افراد با استفاده از پابند الکترونیک تحت کنترل و نظارت پلیس قرار می‌گیرند که نقش قابل توجهی در پیشگیری از سرقت دارد.

وی به کاهش ۴.۵ درصدی سرقت ها در استان طی سال گذشته اشاره کرد و افزود : ایجاد بانک اطلاعاتی دقیق و جامعی از سارقان حرفه‌ای مطابق دستورالعمل مربوطه توسط فرماندهی انتظامی ضروری است.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری لرستان با بیان اینکه نقش پیشگیرانه آموزش و پرورش در کاهش آسیب های اجتماعی و سرقت از ۲ جنبه خود مراقبتی از مجموعه و آگاهی‌بخشی برون سازمانی بسیار موثر است، گفت: امید می رود با اجرای طرح "قاضی در مدرسه" و با تمرکز این طرح بر روی سرقت، آموزش و هشدارهای لازم به کادر مدارس، دانش‌آموزان و اولیا داده شود.

دارایی افزود: با توجه به گزارشی مبنی بر کمبود حدود یک هزار و ۲۵۰ نیروی نگهبان در آموزش و پرورش استان، از این اداره کل انتظار می رود با قید فوریت، نسبت به تامین امنیت این مدارس با بهره‌مندی از ظرفیت شرکت‌های تحت نظارت نیروی انتظامی و یا به روش های دیگر اقدام کند.

وی با اشاره به بانک اطلاعاتی تهیه شده از محکومان و متهمان متواری در حوزه سرقت تصریح کرد: بخش قابل توجهی از سرقت‌های جدید توسط افراد با سابقه صورت می‌گیرد بنابراین دستگیری آنان در کاهش و پیشگیری از جرم تاثیر بسزایی خواهد داشت.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری لرستان ضمن قدردانی از همکاری شرکت مخابرات و شهرداری مرکز استان در تقویت سامانه پایش تصویری بیان کرد: این طرح نقش بازدارنده ای در بسیاری از جرایم به ویژه سرقت دارد که از دادستان‌های دیگر حوزه‌های قضایی استان انتظار می رود با همکاری شرکت مخابرات و رفع موانع احتمالی، نسبت به تکمیل پروژه پایش تصویری در حوزه قضایی خود اهتمام ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد: برخی از نقاط استان به ویژه در محل‌های پر تردد و تفریحی نیز بدون پوشش مخابراتی هستند که شرکت مخابرات باید نسبت به شناسایی و رفع مشکلات این نقاط به عنوان یکی از راهکارهای پیشگیری و مقابله با سرقت و دیگر جرایم اقدام کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز