خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر صدرا خبر داد؛

پرداخت تسهیلات کم بهره به متقاضیان سرویس مدرسه

پرداخت تسهیلات کم بهره به متقاضیان سرویس مدرسه
کد خبر : ۱۵۳۸۳۰۸

کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر صدرا با هدف هم اندیشی و هماهنگی خدمات دهی مطلوب در حوزه سرویس مدارس با حضور معاون حمل و نقل شهرداری صدرا و دعوت از نمایندگان شرکتهای فعال در حمل و نقل مدارس، نمایندگان اولیای دانش آموزان و برخی رانندگان تشکیل شد.

به گزارش ایلنا، مرتضی زارع، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی  صدرا هدف از این جلسه را ایجاد یک کارگروه برای رفع نواقص و مشکلات قابل پیش بینی و پوشش دهی موانع و اتفاقات پیش بینی نشده آتی خواند و گفت: خوشبختانه هیچ کدام از اولیای دانش آموزان صدرا مشکل سرویس مدرسه ندارند و برای تمام دانش آموزان سرویس ایاب و ذهاب  فراهم شده است.

به گفته وی این اولین بار است که در شهر صدرا مردم و اولیا نسبت به تامین سرویس مدارس از سمت شهرداری رضایتمندی کامل را دارند.

زارع بیان کرد: بعد از ابلاغیه رسمی که مدیریت سرویس مدارس به شهرداری واگذار شد، در کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر صدرا تصمیم گرفته شد کارگروهی با دعوت از سازمان حمل و نقل شهرداری صدرا، نمایندگان شرکت ها، مدیران اجرایی، رانندگان و نمایندگان اولیا تشکیل شود تا هم ارتباط مستقیم با شورا شکل گیرد و از مشکلات در اسرع وقت اطلاع یابیم و هم یک وحدت رویه میان دستگاه ها ایجاد شود که اگر مسئله یا مشکلی ایجاد شد بتوانند یکدیگر را پوشش دهند.

وی افزود: این کارگروه هر دو ماه یک بار تشکیل جلسه می دهد.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی صدرا از برنامه ریزی برای ارائه تسهیلات به اولیا خبر داد و با اشاره به انعقاد تفاهم نامه میان  سازمان حمل و نقل شهرداری صدرا و بانک  قرض الحسنه مهر ایران گفت: برای اولین بار، مجزا از سایر دستگاه ها و خدمات کلی کشوری و استانی، با همکاری بانک مهر ایران امکان دریافت وام سرویس مدارس ویژه شهر صدرا فراهم شده است. این وام با بهره اندک 2 درصد به دانش آموزان متقاضی سرویس پرداخت خواهد شد. 

وی ادامه داد: اکنون در مرحله راه اندازی سامانه ثبت نام هستیم و اولیا می توانند ظرف 10 روز آینده پس از فعال شدن سامانه نسبت به نام نویسی و معرفی به بانک اقدام کنند.

زارع تاکید کرد: تسهیلات پرداختی همه دانش آموزان ساکن در شهر صدرا را که متقاضی سرویس مدرسه  اعم از داخل شهر صدرا یا شهر شیراز هستند، شامل می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر صدرا تصریح کرد: عمده ترین مشکلات مطرح شده از سوی والدین تامین هزینه سرویس بود که ان شاءالله با پرداخت وام ذکر شده تا حدودی برطرف میشود و در ادامه نیز در حال پیگیری تسهیلات برای رانندگان سرویس مدارس هستیم.

وی اضافه کرد: از آنجا که وظیفه شورا نظارتی است، به عنوان نمایندگان مردم می تواند تقریبا تمام مسائل حوزه حمل و نقل مدرسه را با بعد نظارتی خود پیگیری کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی  صدرا از راه اندازی تارنمای جدید برای ساماندهی حمل و نقل مدارس در صدرا خبر داد و گفت: سایت جامع کشوری در خصوص سرویس مدارس وجود دارد که پاسخگوی جزییات مورد نیاز صدرا مانند کنترل مسیر دانش آموزان نیست، لذا با یک شرکت فعال در این زمینه مذاکره کردیم و به زودی نسبت به ایجاد سایت جدید مختص شهر صدرا اقدام می شود.

به گفته وی نرم‌افزار ویژه تلفن های همراه که راننده، مسیر، زمان حرکت و... را به والدین نشان می دهد روی این سامانه قرار می گیرد. همچنین این تارنما به بانک متصل می شود و درخواست تسهیلات مورد اشاره از طریق آن ثبت می گردد.

عضو شورای اسلامی شهر صدرا در انتها تاکید کرد: بر اساس آیین نامه ابلاغی به سازمان حمل و نقل، هیچ مدیری حق دادن سرویس مدرسه خارج از چهارچوب سازمان حمل و نقل شهرداری را ندارد و این موضوع تخلف محسوب می شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز