خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی استان:

میزان صادرات قزوین در یک سال گذشته روند کاهش داشت

میزان صادرات قزوین در یک سال گذشته روند کاهش داشت
کد خبر : ۱۵۳۸۱۳۶

رئیس اتاق بازرگانی قزوین با اشاره به کاهش صادرات در طول یک سال گذشته گفت: به خاطر مشکلات و چالش‌هایی گه تولیدکنندگان با آن مواجه بودند، تولید و در نتیجه صادرات هم روند کاهشی داشت که امیدواریم این روند در دولت چهاردهم جبران شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مهدی عبدیان در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به ضرورت انتخاب افراد توانمند برای مسئولیت‌هایی مانند استانداری گفت: از رئیس جمهور انتظار داریم در این حوزه نظر فعالان اقتصادی را هم در نظر بگیرد تا به پیشبرد بهتر اهداف کمک شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین ادامه داد: البته رئیس دولت چهاردهم در انتخاب وزرای بخش اقتصادی از نظر فعالان این حوزه استفاده کرد که رویکرد مثبتی است.

وی عنوان کرد: با وجرد اینکه قزوین، استانی اقتصادی به شمار می‌رود، اما استاندار کنونی بیشتر درگیر عزل و نصب‌ها و مسائل سیاسی بود و در نتیجه در حوزه اقتصاد نه تنها اتفاق خاصی رقم نخورد بلکه شاهد کاهش صادرات هم بودیم.

نماینده عالی دولت در استان قزوین ادامه داد: فعالین اقتصادی استان، سه گزینه را برای استانداری قزوین پیشنهلد دادند، در مجموع امیدواریم انتخاب‌ها براساس توانمندی و شایسته سالاری باشد و اولویت ما هم توانمند بودن در حوزه صنعت و اقتصاد و فردی بومی است.

وی با اشاره به جایگاه آموزش در اتاق بازرگانی گفت: باتوجه به اهمیت آحوزش‌های تخصصی و ارتقای مهارت فعالین اقتصادی، رویکرد ما دوره‌های رایگان بود و برگزاری ۴۱ دوره در طول ۱۶ ماه به کسب رتبه نخست کشوری منجر شد.

رئیس پارلمان بخش خصوصی استان قزوین با تاکید بر اینکه نگاه اتاق رویکرد شخصی نیست، گفت: با اولویت قرار دادن فعالیت‌های اتاق موفق شدیم بدهی موجود را تسویه کرده، درآمدهای جدید کسب شد و در نتیجه تعامل مناسب با اتاق ایران برای تکمیل ساختمان اعتبارهای خوبی جذب شد و اعتبارهای کسب شده با ده سال گذشته برابری می‌کند.

عبدیان درباره تخصیص ارز برای واردات عنوان کرد: سال گذشته ۶۲ میلیون دلار ارز تخصیص داده شد، این درحالی بود که با تحریم و ممنوعیت ۳ هزار و ۲۰۰ قلم کالا مواجه بودیم، در سه ماهه امسال هم ارز تخصیص داده شده ۳۳ میلیون دلار بود.

وی ادامه داد: شرایط به گونه‌ای است که رانت ارز به سود عده‌ای خاص و حدود ۵ تا ۶ هزار نفر است‌؛ البته رئیس جمهور قول داده با تک نرخی شدن ارز این وضعیت بهبود پیدا کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز